Någon i USA som vill hjälpa mig?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Hej!

Hittade en snowboard på backcountry.com till ett grymt pris som jag tänkte beställa nu.
Visade sig tyvärr att de har en deal med Burton som gör att de inte får skicka över sakerna till Sverige.

Finns det någon vänlig själ däröver som kan ta emot en bräda och skicka den vidare till mig?
Betalar självklart frakten, och lön för mödan. Vore riktigt schysst!

Senast redigerad av en moderator:
misstänker att det har blivit ett litet missförstånd här felix. råkade skicka fel länk till dig, menade ju självklart www.boardstore.se . men vilken sida menar du? när jag går in på www.boardstore.com så kommer till nåt helt annat än snowboards. men hursomhelst, kul att du hitta en bräda och lycka till med att få den hem till sverige

Undrar om det finns risk att du får betala på tullavgift och moms när brädan kommer till Sverige. Ha det i baktanke i alla fall.

Lycka till,

Ja, klart skrev jag fel. Backcountry.com ska det ju vara!
Tullavgift och moms har jag räknat med, men skickar en privatperson paketet kan det ju gå som gift och då slipper jag kanske det...

Håller på att kolla lite på magnum.se, en postbox i usa man kan beställa till som sen skickar vidare. Kanske kan vara något... Haha, är så grymt brädsugen. Jaja, är ju ett tag tills snön börjar falla så har ju tid på mig att fixa hem den här brädan =)

Senast redigerad av en moderator:
Om du får en privatperson som skickar brädan så blir det ingen tull eller moms på den

Det blir det visst.. Inte lika lockande så den kanske slipprar igenom, men inte speciellt stor chans på en stor jävla snowboard.

Nja möjligtvis tull men moms kan dom ju inte ta betalt förutsatt att priset är borttaget eller brädan inpackad på nytt.

Fast tror det lutar åt jetcarrier/magnum nu, det verkar rätt bra. Fast då åker jag ju på moms, men det skulle jag gjort likväl om det gått att beställa direkt från backcountry.

Nej det tillkommer varken tull eller moms om man skickar privat, ring tullverket och fråga...

Det gjorde nämligen jag när jag handlade lite prylar därifrån

Coldis sa:
Det blir det visst.. Inte lika lockande så den kanske slipprar igenom, men inte speciellt stor chans på en stor jävla snowboard.
Det blir inte alls tull & moms om en privatperson skickar den till Sverige och paketerar den.
Hur fan ska tullverket veta att jag någon i Sverige beställde en produkt i USA och sedan skickar vidare den till Sverige via en privatperson?

xzimmit sa:
Coldis sa:
Det blir inte alls tull & moms om en privatperson skickar den till Sverige och paketerar den.
Hur fan ska tullverket veta att jag någon i Sverige beställde en produkt i USA och sedan skickar vidare den till Sverige via en privatperson?
Det bryr sig väl inte dom om, nästan allting som kommer in tullas och blir moms på. Om du har väldigt tur så kan man slippa på stora saker som snowboard, men småsaker behöver man inte tulla på. Hur förklarar du annars att jag har behövt betala tull när en privatperson skickar saker? Och hur förklarar du att vissa ibland får tulla även fast man tar med sig saker som bagage med planet? När man flyger får man ju bara ta med sig saker till ett värde av 1700 spänn utan att tulla från USA tror jag det var. Inte precis många som får göra det, men har man otur så.. Så JO, 25% moms är det på allting, även om privatperson skickar. sen tullen beror på, tror det är runt 4% på snowboardprylar..

Coldis har rätt där. Om du har otur och du köper en sak så kan du få tulla även om du flyger in privat. Om saken inte är använd så klart.....

//H

om du däremot får en sak skickad till dig så enligt tullverket så måste du betala moms för det också.. Däremot är det så svårt att avgöra hur mycket saken är värd. Så vissa kanske skriver att den är värd aslite så orkar dom inte tulla den, eller så får du tulla väldigt lite.

Tillbaka
Topp