Längd på stavar

Martin37

Ny medlem
Längd på stavar
Hey Alle Ni jibbere

Jeg skal åka til schweiz på nogon jibb camp i vinter (i'am jibb newbie)

Hur er det med längd på stavar?
Har hört at det e vanligt at köre med "short poles"? kortere stavar

Varfor det?

Er det et problem med vanlig ski pole längd?

Hälsninger en Dansk i Sverige ;)

Längd på stavar
kör med 90cm stavar och jag är 175 alltså korta stavar, tycker det är mycket skönare med korta stavar då dom långa känns så klumpiga och är bara ivägen hela tiden.

Längd på stavar
det blir lättare med kortare stavar, dom är inte i vägen lika mycket..
många skiter ju i stavarna eftersom att dom inte fyller någon funktion i parken alls.. dom flesta jibbers vet ju inte ens hur man ska använda dom.. så de är bara att köra utan eller korta ner dom, blir lättast så.

men självklart är det ju inget fel på att ha långa stavar, men ser lätt osmidigt och klumpigt ut med långa stavar.. haha

Längd på stavar
Med korta stavar kan du ju glömma att använda dem utanför parken. Man har stavar av en annan anledning än att staka sig i liftkön

Längd på stavar
asså om du sak shredda pudret suger de ju med korta stava du ska du ha fett langa typ nästan längre än så att armbågaran är vinklade 90 grader när du håller dom rakt ner. men om du ska shredda parken kan du ja köra med typ lite mindre än 45 grader i samma stälning. då går dom å använda lite utanför. en gång hade ja så att dom precis nudda marken när ja hade armarna rakt ner de va gött i luften men sög annars, å hjälpter inte så myckte med stbliliteten i inrunnet å lingning då kam man lika gäran köra utan men 90 cm lite mindra brukar vara lagom.

Längd på stavar
välj det som du trivs med. jibbers brukar köra runt 95-110 cm. mina stavar är 120 cm och dom är jävligt bra i pist och off-pist. har dock vant mig vid dom i parken.

Längd på stavar
Super tack for svar

Jeg er 175 cm i längd

Har 110-115 och 120 stavar. Tester mina 110 i parken.

Få se om jeg trivs med 110 annars får jeg köpa et par 90 också ;)

Hälsninger

Martin

Längd på stavar
jeppenator sa:
många skiter ju i stavarna eftersom att dom inte fyller någon funktion i parken alls.. dom flesta jibbers vet ju inte ens hur man ska använda dom..
För man får ju inte någon balans av att ha stavar nej nej.

Tillbaka
Topp