Stavar

• Trådstartare Trådstartare f-j
  • Start datum Start datum

f-j

Ny medlem
Stavar
Jag tänkte kapa mina stavar men det är ju omöjligt att få bort handtagen, hur får man bort dem? Man måste väl ta bort dem kapa stavarna och sätta på dem igen? /Jocke

Stavar
Se till att handtagen inte hålls fast av någon skruv eller låsanordning och prova sen att värma dom i vatten ett par minuter. Om du behöver mer kraft för att få av dom kan du sätta handtagen i en dörrspringa och rycka till (använd en dörr som det inte gör något om den skadas).

Senast ändrad:
Stavar
mina handtag satt också som satan men jag satte hantaget mellan fötterna och drog sjukt hårt och då lossade dem så bara kämpa så ska du se att det går

Stavar
ta en hammare och slå av dom , de gjorde jag .. sen kapa med bågsåg sen slå tillbaks dom med hammaren !

Stavar
koka vatten, lägg ner stavarna med handtagen i vattnet.. ta en stor kastrull så hela handtagen får plats samtidigt.. låt dom ligga i och koka nån minut, sen är de bara att vrida och bända lite så ska du se att dom lossnar! funkar nästan på alla handtag!
jag slet loss ett par retro hårdplast handtag från farsans gamla stavar, dom satt som berget vill jag lova.. lär ju vart typ 15 år gamla, men me lite varmvatten å våld så löste de sig!
lycka till

Stavar
jeppenator sa:
koka vatten, lägg ner stavarna med handtagen i vattnet.. ta en stor kastrull så hela handtagen får plats samtidigt.. låt dom ligga i och koka nån minut, sen är de bara att vrida och bända lite så ska du se att dom lossnar! funkar nästan på alla handtag!
jag slet loss ett par retro hårdplast handtag från farsans gamla stavar, dom satt som berget vill jag lova.. lär ju vart typ 15 år gamla, men me lite varmvatten å våld så löste de sig!
lycka till
tack jeppe the great nator! Tänkt kapa stavarna ett tag nu, men aldrig funnit orken. Men tack vare dig så finner jag nog kraften :)

Tillbaka
Topp