sommar skidåkning

• Trådstartare Trådstartare ab8
  • Start datum Start datum

ab8

Ny medlem
sommar skidåkning
Jag är lite sugen på att dra ut i Europa och åka sommarskidåkning nu i sommar någon som har något tips på ett bra ställe? Helst inte för dyrt men de flesta ställena är väll ganska dyra. Har kollat lite på zermatt och stryn.

sommar skidåkning
jag har ingen koll på priser men jag tror att zermatt ska ha en ganska sjysst park under sommarn. lita dock inte för mycket på mig då jag bara varit där under vintern :P

sommar skidåkning
lånar tråden lite, finns det någonstans i sverige man kan åka någon glaciär eller dylikt? behöver inte finnas en lift

sommar skidåkning
Alex08boo sa:
lånar tråden lite, finns det någonstans i sverige man kan åka någon glaciär eller dylikt? behöver inte finnas en lift
Riksgränsen kan du åka fram till midsommar. Glaciärer finns det ett par stycken också. Helags är den sydligaste i sverige. hur väl våra svenska glaciärer lämpar sig för åkning vet jag dock inte.

sommar skidåkning
lånar tråden också lite

finns det någon sommar åkning i alperna som har en bra park?
ska bila ner till italien i sommar så om man kan stanna på vägen ner.

sommar skidåkning
jodå hintertux brukar ha en helt okej park. jobbade som shaper där nere förra året, kan väl säga att det är ganska bra förhållanden när vädret är bra. när vädret är dåligt så hittar man knappt till parken och åkning i den är omöjligt. men med sol så är det inga fel www.betterparks.at

sommar skidåkning
zermatt har summer camps i juli dvs bra.
saas-fee öppnar igen 4e juli sag jag precis.
hintertux slutar säkert med parken ngn gang i juni och börjar säkert typ mitten pa september som de brukar.
les deux alpes brukar ju ha camps.
kaunertal med park är öppet till 1 juni i ar tror jag.
tignes, dunno?
kitzsteinhorn/kaprun...tror inte ngn park pa sommaren.
maj och tidig höst: pitztal och stubaital... inte för park.
kolla liftöppettider noga pa nätet.. allt detta med underhallsperioder och därmed stängt... halvdagsöppet osv...
(övrigt sommarstängt: mölltaler gletscher, dachtstein)

Senast ändrad:
sommar skidåkning
Kaprun har visst park på sommaren.

I övrigt kan jag väl bara säga att stryn är jäkligt gött. Bra åkning när det är fint väder. När dte är dåligt väder är det... ja vad ska man säga? Mindre bra. Skönt häng nere på Folven också. Massa Skidåkare som alla delar ditt intresse. Det är dock ganska dyrt här men går att komma undan rimligt om man snålar och bor i tält. Men då ska man inte sova på folven då det finns en hel del andra campingar runt omkring. Det är altså tält som gäller om man vill komma billigt undan.

sommar skidåkning
Om jag minns rätt, men mitt minne är lite sketchy just nu sa var glaciärparken pa Kitzsteinhorn/kaprun förra aret antingen stängd eller extremt reducerad...nagot av dem... hursomhaver @ http://snowpark.kitzsteinhorn.at/resort/

"Glacier Park (Frühjahr 2009) Betrieb: April 2009 - Mai 2009"

Men enklast är väl bara att helt enkelt i förväg kolla dagsformen pa det ställe man nu vill till...

sommar skidåkning
Gurra_ski sa:
Alex08boo sa:
Riksgränsen kan du åka fram till midsommar. Glaciärer finns det ett par stycken också. Helags är den sydligaste i sverige. hur väl våra svenska glaciärer lämpar sig för åkning vet jag dock inte.
mm okej konstigt nog står det på deras hemsida att de har öppet bara till sista maj men men...

sommar skidåkning
Norge har väldigt bra glaciäråkning.
Stryn är bra, men folgefonna är nog bäst! Var i juvass när det var quiksilvercamp den parken var riktigt bra. Parken är öppen för alla, då den är byggd till quiksilvercampet :)

Dom skulle bygga ut den i år också..

sommar skidåkning
deltaboarder sa:
Om jag minns rätt, men mitt minne är lite sketchy just nu sa var glaciärparken pa Kitzsteinhorn/kaprun förra aret antingen stängd eller extremt reducerad...nagot av dem... hursomhaver @ http://snowpark.kitzsteinhorn.at/resort/

"Glacier Park (Frühjahr 2009) Betrieb: April 2009 - Mai 2009"

Men enklast är väl bara att helt enkelt i förväg kolla dagsformen pa det ställe man nu vill till...
Ingen park när jag var där :/ men jag var där ganska sent. såg ut som de varit ett tag innan iaf, annars hade de hållt sig hyffsat.

sommar skidåkning
Passo Stelvio är en glaciär i Italien som har öppet endast på sommaren, dom öppnar nu i maj och stänger i början av november.
Ska jobba där nu i sommar, men har inte varit där förut så kan tyvärr inte säga så mycket om åkningen. Men jag tycker priserna verkar helt ok, som på dom flesta ställena på vintern och har jag inte helt fel för mig så ska det finnas park också.

sommar skidåkning
JohanKristofers sa:
Hörde ett rykte om att stryn inte skulle ha park i sommar... säkert fel, men det har tyvärr blivit sämre och sämre där de senaste åren.
Fan va tärt isåfall när man typ redan bokat in resan!:/ :D
men då får man väl göra det bästa av situationen

sommar skidåkning
J-rockner sa:
JohanKristofers sa:
Hörde ett rykte om att stryn inte skulle ha park i sommar... säkert fel, men det har tyvärr blivit sämre och sämre där de senaste åren.
Fan va tärt isåfall när man typ redan bokat in resan!:/ :D
men då får man väl göra det bästa av situationen
Samma. bokat också. Men det blir nog park. Känns dumt annars.
på hemsidan står det stryn parken öppen mellan sen står det tider kommer typ. Dom hade väll inte ens haft den delen av sidan om ingen park skulle finnas

Senast ändrad:
sommar skidåkning
Någon som har erfarenhet av Les duex alpes? Dvs, när är den som bäst/när bör man åka?

Och, hur är Saas Fee, i jämförelse med les duex alpes, bättre eller sämre?

Tack på förhand/ k

sommar skidåkning
DOUBLE-JAPAN sa:
Någon som har erfarenhet av Les duex alpes? Dvs, när är den som bäst/när bör man åka?

Och, hur är Saas Fee, i jämförelse med les duex alpes, bättre eller sämre?

Tack på förhand/ k
Var i 2 alpes förra sommaren i slutet på juni och enligt de vi snackade med där var det den bästa tiden att vara där. Som minst folk och så håller sig parken i värmen.
Jag tyckte ändå att det var SJUUUKT mycket folk, det är kamp i liftkön och i liftspåret.

Parken va i allafall riktigt bra men det var jäkligt hårda landningar på förmiddan eftersom solen inte ligger på där, liften var öppen 7-14.(efter kl 13 gick det knappt åka)

sommar skidåkning
Hej

Kan bara säga att folgefonna är grejen, jobbade i parken förra året. parken blev sjukt grym, stora hopp och många rails, ven några special saker, Reser dit i morgon och ska jobba i 3 veckor. bara att resa dit och va glad.

sommar skidåkning
SnowFoxTuven sa:
Hej

Kan bara säga att folgefonna är grejen, jobbade i parken förra året. parken blev sjukt grym, stora hopp och många rails, ven några special saker, Reser dit i morgon och ska jobba i 3 veckor. bara att resa dit och va glad.
Hur länge håller sig snön bra? Blir de jätte sent om man kommer dit i juli?

sommar skidåkning
På Juvass kan du kjørepark frem til oktober!!! her er det snøkoanon anlegg i tilegg detter det ned snø også når været slår til..

Juvass for Norges beste park i sommer!!

sommar skidåkning
Quiksilvercamp sa:
På Juvass kan du kjørepark frem til oktober!!! her er det snøkoanon anlegg i tilegg detter det ned snø også når været slår til..

Juvass for Norges beste park i sommer!!
Bare lurte på om parken var oppe for alle, også de som IKKE er på quiksilvercamp??

sommar skidåkning
Ja!!! Helt klart..

Tror vi kan si at det er nord europas beste park nå.
4 linjer, 3 av de med hopp og en linje med 13 rails..

Ref: Even Sigstad som har vært coach på camp of champions, sa i går at han syntes denne parken er bedre :-)
Gutta på Juvass har virkelig gjort en synnsik bra jobb i år.

Thumbs up til Per-Arne Vole og Co!!!!!

sommar skidåkning
Wow, høres virkelig pro ut der i år! :)

Vet du hvor flest folk som er over 18 år og ikke på campen bor? Hvor er det mest liv for oss som helst tar en fest etter endt dag i bakken?!

sommar skidåkning
Hotell blir litt i drøyeste laget for vår student-økonomi tror jeg! Tenkte mer på camping eller telt eller noe i den duren....

Tillbaka
Topp