Stortlopp
Aktiv medlem
Fonna och/eller Galdhøpiggen i Juni?
Någon som har erfarenhet av nämnda sommarskiorter och allmäna tips? Inser ju att det är rätt små system (en lift) men som del av en längre roadtrip på Vestlandet så skulle det vara kul att klämma in lite piståkning. Räcker ställena för en dags skidåkning var, eller är det ofta trångt (skidlandslagsträning misstänker jag sker på sådana ställen) och är Juni en bra månad? Ser att det nästam kommit rekordmycket mycket snö i år på sina ställen vilket är bra men lär väl inte vara så mycket kvar efter Juni tänker jag.
Har varit i Stryn några gånger och det är trevlig stämning (speciellt på Folven) men det finns ingen piståkning där vilket jag nog helst är ute efter när jag ändå är i krokarna; dessutom är säsongen tyvärr väldigt kort nu för tiden.
Har ju en dröm att åka i Tux på tidig sommar, men det är och har blivit ett Norgeår i år.
(Om någon dessutom har liknande planer så är det bara att höra av sig via PM).
Har varit i Stryn några gånger och det är trevlig stämning (speciellt på Folven) men det finns ingen piståkning där vilket jag nog helst är ute efter när jag ändå är i krokarna; dessutom är säsongen tyvärr väldigt kort nu för tiden.
Har ju en dröm att åka i Tux på tidig sommar, men det är och har blivit ett Norgeår i år.
(Om någon dessutom har liknande planer så är det bara att höra av sig via PM).