HUD goggles

HUD goggles
Ser inte egentligen någon idée i domdär.. Eller speciellt inte för park åkaren, man skulle bara bli distraherad av alla domdär sakerna just när man skall hoppa o man får ett sms just i luften eller något sådant. Och kan tänka mej att priset på dom kan vara ganska höght, så bara rika turister som åker 2 gånger per sesong har råd med sådana :P och det skulle inte vara allt för roligt sen om man föll och slår gogglesarna o dom sku fara sönder.. men vad vet jag före man prövat såna :)

HUD goggles
Tror inte att slalomåkare VILL ha information om mellantiden...

Detta verkar ju helt klart vara en sjukt häftig kul-att-ha-pryl.

Men när man utövar en sport vill i.a.f. jag ha så lite distrahering som möjligt. Jag vill absolut inte veta hur högt/långt jag hoppar eller hur fort jag åker, för jag har fullt upp med att hålla koll på nästa sväng.

Men ändå, kul pryl. Hoppas man får testa ett par snart.

HUD goggles
Kevinnn sa:
Ser inte egentligen någon idée i domdär.. Eller speciellt inte för park åkaren, man skulle bara bli distraherad av alla domdär sakerna just när man skall hoppa o man får ett sms just i luften eller något sådant. Och kan tänka mej att priset på dom kan vara ganska höght, så bara rika turister som åker 2 gånger per sesong har råd med sådana :P och det skulle inte vara allt för roligt sen om man föll och slår gogglesarna o dom sku fara sönder.. men vad vet jag före man prövat såna :)
Kan ju vara bra om man ska vet ahur mkt fart man ska hålla för att komma lagom långt i hoppen:P

HUD goggles
sjukt farligt för alla rika turister som köper de senaste "coola prylarna", sen när dom kommer plogandes ner för en lagom brant backe och tittar på displayen istället för backen så borde risken för lårbensbrott och mjältspräckningar öka med typ 100%..

cool uppfinning men känns som att fokus borde ligga i backen och på vad som händer runt omkring istället för denna prylen.

vore dock kul som nojlas skrev att få testa!

HUD goggles
Men, va negativa man kan va då ;)

Enligt Gearjunkie: \"The Recon goggles will be available in September or October 2010 for between $350 and $450.\"

Inte jättebilligt, men potentialen är ju enorm. Att visualisera radiosignaler från en transciver eller få in bild från en inbygd värmekamera kanske ligger lite långt bort men att läsa sms eller titta på pistkarta när man står still eller sitter i liften är ju underbart.

Företaget verkar ju inte enbart sikta på skidåkare utan även mountainbike, enduro mm med funktioner som gps-navigering.

Det är klart, facebook live-feed eller twitteruppdateringar när man kör för fullt kanske inte är helt optimalt ur säkerhetssynpunkt ;)

HUD goggles
Nojlas sa:
Men när man utövar en sport vill i.a.f. jag ha så lite distrahering som möjligt. Jag vill absolut inte veta hur högt/långt jag hoppar eller hur fort jag åker, för jag har fullt upp med att hålla koll på nästa sväng.
Efter en lång puderdag så ær detta dete sista man vill ha med sig då den stændigt ær felinstælld. Klippan var faktiskt 15 meter och inte 5m som "dumburken" påstår.

HUD goggles
PNyberg sa:
Efter en lång puderdag så ær detta dete sista man vill ha med sig då den stændigt ær felinstælld. Klippan var faktiskt 15 meter och inte 5m som "dumburken" påstår.
Exakt, och det gick närmare 180 km/h och inte 62 km/h som "dumburken" påstår!

Tillbaka
Topp