Nybörjar tricks!

Henny

Ny medlem
Nybörjar tricks!
Tjenarej!

Jag skulle vilja ha lite tips om bra trick att börja med. Finns det några övningar jag kan göra utanför backen och i hemmet?

Tack på förhand

Henny

Nybörjar tricks!
Bräda eller skidor?

Det bästa är att hoppas studsmatta mäd bräda/skidor på, men tillgången till sådana brukar vara ytterst begränsad :)

Åk till simhallen! Hoppa från ettan, testa 360, volt, osv. Volt gör bara ont tills du klara det... (Och som vi alla vet, är smärta bara en högre form av njutning alternativt vekhet som lämnar kroppen). Lär dig förstå hur du befinner dig i luften.

Om du åker bräda, låna någons skate och testa på lite 180:os, ger en hum om hur man gör. Inlines? Använd fantasin...

Nybörjar tricks!
ska man öva grabar och sånt så är det inte så mkt att göra annat än prova dom i backen.. det är en jäkla skillnad mellan att göra grabs med skidor på än att göra dem utan.. men kan ju öva utan skidor ändå tex på badhuset från 1an, 3an etc.
sen är det ju bara och söka tricktips på nätet för at lära sig HUR man gör dem....

Nybörjar tricks!
180 och fakie 180 (baklänges 180) är också bra att börja med, öva från trampolin!

Nybörjar tricks!
som gossarna säger, med skidor på är grabar ganska lätt o träna in, utan skidor är de mest snurrar o volter som går o nöta it bra i badhus o på studsmattor..

Nybörjar tricks!
Vatten skidåkning efter båt med trix. Där kan man kanske göra lite kul grejer på de vågorna som uppstår efter das Boat.
Annars är de nog bäst å jibba i backen.
Bäst träning att göra det på ett korrekt sätt!

//J.DOI.=)

Nybörjar tricks!
Vanliga grabar är att föredra tycker jag. Vet inte vad den heter, men den är
lätt.
Beskrivning: Dra upp (exempelvis) höger fot och graba på utsidan med
vänster hand. Jag tycker det ser ok ut med lite höjd iaf, plus tt det är lätt. Kan
nån säga vad det heter?

lev väl//
nilz

Nybörjar tricks!
rätta mig om jag har fel men visst är toxic då man tar bakom kroppen istället för framför. Vad heter det trick som man grabar som tailgrab men tar just makom foten(altså med samma hand)?

Nybörjar tricks!
Safety grab: Graba med höger hand under höger fot eller vice versa.

Toxic Grab: Tailgrab, men graba precis bakom bindningen, inte på tailen.

hämtat från westers tricktips

// bison.

Nybörjar tricks!
börja med något enkelt. typ olika grabar. såsmåningom går du över till lite snurrar 180, 360. behärskar du även det kan du lägga in några grabs även där. om du har problem med modet (som ju är ett ganska vanligt nybörjar-problem) så skulle jag gå till simhallen och hoppa lite. man har respekt för höjderna i början men det glömmer du snabbt om du tar dig själv i kragen och säger åt dig själv att göra det. det var så jag samlade mod till att sätta mina första tricks. lycka till /s

Nybörjar tricks!
Jag trodde att det var när man korsade bakom ryggen typ.
Jag kanske beskrev det klantigt, men jag menade när man drar upp foten så att knäet nästan touchar magen.. åt det hållet, är det samma trick ändå? kallas det bara att tweaka det som ni beskrev?
svar mottages med glädje
lev väl/
nils

Nybörjar tricks!
Om du åker bräda och har tillgång till en planande båt så kan du kan du lånan eller köpa en wakeboard.Det gör faktiskt inte så ont att krascha.Börja i rätt låg fart och öka sedan,det går ju lättast i högre farter för du får mer höjd.

Lycka till!

Nybörjar tricks!
Felix_sjoberg sa:
Om du åker bräda och har tillgång till en planande båt så kan du kan du lånan eller köpa en wakeboard.Det gör faktiskt inte så ont att krascha.Börja i rätt låg fart och öka sedan,det går ju lättast i högre farter för du får mer höjd.

Lycka till!
våran familj har både en båt som toppar 35 knop å en ny wakeboard så det skulle jag vilja testa.... men ska man bygga ett vattenhopp då elle? hur gör man? :S de går ju liksom inte att hoppa långt på en våg...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp