FAQ - Bilkollektivet

johan

Administrator
FAQ - Bilkollektivet
Det är alltid roligare att samåka. Hitta bilar eller liftare som behöver skjuts om du själv kör bil.

Några bra punkter att ha med när du lägger upp en ny tråd:
Bilresa
Resmål
Resväg (vilka orter kommer du åka förbi/kunna hämta upp ifrån)
Avresedatum
Hemresa?
Antal ledia platser
Pris per passagerare
Kontaktuppgifter

Liftare
Resmål
Jag vill åka från
Önskat avresedatum
Hemresa?
Kontaktuppgifter

Rubrik på tråden:
[Bil/Liftare] Utgångspunkt - Destination - Avresedatum - Antal platser/Personer
ex.
[Bil] Stockholm - Chamonix - 2011-12-05 - 2 Platser
[Liftare] Göteborg - Oslo - 2011 v49 - 1 person

FAQ - Bilkollektivet
Grymt att det är tillbaka i forumet, tror att det kommer bli lättare att hitta reskompisar så! Freeride steppar upp gamet som vanligt!

FAQ - Bilkollektivet
ja det är ju kanon, särskilt om någon har en fet suv med säten som fotöljer, tillgång till ac å har vägarna förbi göteborg kring den 27/6, med utgångspunkt jämtland eller annan obskyr plats i landet. även en gammal rostig sillhink som lada, yugo etc. funkar då det primära faktiskt är att komma iväg. se min tråd vettja

Senast ändrad:
FAQ - Bilkollektivet
Resemål: Linköping eller Norrköping eller Motala
Jag vill åka från: Någon stad mellan Gesunda och Göteborg. ex: Karlstad, Ludvika, Örebro etc.
Avresedatum: 22 augusti på kvällen efter 1900.

Om någon vänlig själ passerar dessa eller liknande, mejla gärna förslag.

maxisberg@msn.com

FAQ - Bilkollektivet
Har ni utvärderat om det funkar bättre/sämre nu än innan när själva funktionen "bilkollektivet" fanns? Jag tyckte själva funktionen på sidan funkade riktigt bra som den var och ser inte riktigt syftet med att ha det i forumet så att sökningarna blir potentiellt svårare...

FAQ - Bilkollektivet
Jag instämmer! Det finns ingen bättre liftsida än mitfahrgelegenheit.de Tyskarna har som vanligt koll på hur saker och ting ska organiseras. Varför kopierar ni inte deras sida?! Varför anställer ni inte fler tyska konsulter?! Varför gör ni inte som jag säger?!

FAQ - Bilkollektivet
FF sa:
Har ni utvärderat om det funkar bättre/sämre nu än innan när själva funktionen "bilkollektivet" fanns? Jag tyckte själva funktionen på sidan funkade riktigt bra som den var och ser inte riktigt syftet med att ha det i forumet så att sökningarna blir potentiellt svårare...
Vi ville minska ner antalet avdelningar på Freeride och med tanke på att flödet av annonser i bilkollektivet var så pass lågt så var det lite overkill att en helt egen avdelning. Det underlättar rent utvecklningsmässigt att ha det i forumet så tid kan läggas på andra saker, men tyvärr missar man den speciella sökmöjligheten som en egen avdelning möjliggjorde. Jag har inte exakt siffror men tycker mig se något flera annonser nu när bilkollektivet ligger i forumet mot den egna avdelningen. Många hade svårt att hitta till bilkollektivet när det var en egen avdelning.

Senast ändrad:
FAQ - Bilkollektivet
För att det ska bli lättare att hitta i röran ;) så föreslår jag då att iaf. rubriken ska struktureras, förlagsvis såhär:

[Bil/Liftare] Utgångspunkt - Destination - Avresedatum - Antal platser/Personer
ex.
[Bil] Stockholm - Chamonix - 2011-12-05 - 2 Platser
[Liftare] Göteborg - Oslo - 2011 v49 - 1 person

Vad tros om det?

FAQ - Bilkollektivet
Tycker det låter som ett utmärkt förslag. Jag knycker ditt exempel och lägger in överst i tråden.

FAQ - Bilkollektivet
TJA

Behöver en ride från Stockholm - Kungsberget på fredag kväll eller tidigt lördag morgon! Om det är någon som kör dit då eller känner någon som ska det så hör av dig...

/Oscar

FAQ - Bilkollektivet
Skrev nedanstående i en egen tråd men inser att det passar rätt bra i en FAQ också

----------
Ett tips till de av er som söker resa inom Sverige är att kolla fejjan, tex Skjutsgruppen

https://www.facebook.com/groups/skjutsgruppen

eller Åre bilkollektiv om det är dit man ska

https://www.facebook.com/groups/22787449511

Finns även dedicerade 'skjutsgruppar' för de större destinationerna, tex Stockholm-Göteborg

https://www.facebook.com/pages/Skjutsgruppen-Stockholm-Göteborg-och-vice-versa/202246173182770

Lycka till!
----------

Tillbaka
Topp