När kommer snön i Österrike?

• Trådstartare Trådstartare Scubamike
  • Start datum Start datum
S

Scubamike

Guest
När börjar det normalt snöa i Österrike? Ska ner till Zillertal och börjar bli lite orolig nu när det förtfarande är barmark överallt, förutom på glaciären då så klart. Förra säsongen var den sämsta jag upplevt snömässigt där och hoppas för allt i världen att denna ska bli bättre.

Senast ändrad:
Kom nyss hem från en långhelg i Hintertux och snön saknades verkligen, var bara öppet ner till 2600 m. Har varit mildare väder under några veckor och de har nog knappt ens kunnat köra snökanonerna under den gränsen, men nu var de iaf igång... Let it snow, let it reindeer! :)

Inte för att vara sån men troligen enligt vad jag har hört kommer denna säsong i alperna likna den förra ganska mycket. Samma typer av vindar och samma La Nina väderfenomen. Hoppas dock för alla som skall till alpernas skull att det inte blir så.

havreboll sa:
Inte för att vara sån men troligen enligt vad jag har hört kommer denna säsong i alperna likna den förra ganska mycket. Samma typer av vindar och samma La Nina väderfenomen. Hoppas dock för alla som skall till alpernas skull att det inte blir så.
La Niña paverkar inte vädret i Europa, det styrs av andra faktorer, sen tycker jag inte att det ser ut alls som samma tid förra aret, da vi fick en jâttedump väldigt tidigt, den snôn försvann i början av dec, sedan kom Nästa dump pa juldagen, det var sedan mkt kallt ner mot 10 minus ner mot 500öh, resten kommer väl ni ihag, inte mkt mer snö att tala om, men om det blir som förra säsongen, sa om ni ska aka skidor i frankrike, satsa pa Alp Maritime, Haute Provencé eller Mellersta och västra Pyreneerna

Vecka 48 ser det ut att komma några flingor. *Hoppas, hoppas*

Jag tänker såhär, att om man inte vill ha snö så kommer den kanske?

Därför vill jag att det inte är någon snö alls fram till typ julafton, sedan kan det börja dumpa som fan. Det skulle nämligen innebära att jag får jul/nyårsveckan ledig eftersom det inte kommer att finnas en liten gästjävel i sikte. Hinner därmed vara alldeles för full i några dagar och därmed kunna fokusera på skidåkningen veckan efter, "trött" på alkohol och inga turister hinner boka in sig till veckan efter heller sååååå nyårsåkning i tom backe!! woop wooop

Tillbaka
Topp