Beställa booster straps?

Saddl3r

Ny medlem
Beställa booster straps?
Såg att det fanns flera trådar om samma ämne, men skapar en ny eftersom de andra är från 2007 ;)

Iaf, finns det nåt ställe man kan beställa booster straps ifrån, och vilken version ska man ha?

Beställa booster straps?
Jag har inte förstått meningen med dessa, man vill väll ha ett hårt stöd framåt inte mjukare. Är de för parkåkare?

Beställa booster straps?
IngemarH79 sa:
Jag har inte förstått meningen med dessa, man vill väll ha ett hårt stöd framåt inte mjukare. Är de för parkåkare?
De är väl till för alpinåkare framför allt. Om jag inte minns fel så var det Bode Miller som var med och tog fram dem. De gör så att du lättare kan dra åt hårdare längst upp på pjäxan helt enkelt.

Beställa booster straps?
Om du har ett glapp i överkant på pjäxan, vilket nästan är oundvikligt, kan man med en boosterstrap spänna åt sjukt tajt utan att du bara får ett punktstöd i övre delen av pjäxan eftersom den ger med sig lite. Alltså utnyttjar du hela pjäxans flex och samtidigt har exakt kontakt med pjäxans tunga. Dessutom kan sådana små glapp skapa benhinneproblem då smalbenet hinner accelerera lite innan den träffar tungan, detta minskas med en boosterstrap.

Beställa booster straps?
GOS sa:
IngemarH79 sa:
De är väl till för alpinåkare framför allt. Om jag inte minns fel så var det Bode Miller som var med och tog fram dem. De gör så att du lättare kan dra åt hårdare längst upp på pjäxan helt enkelt.
De är grymma för friåkning.
Pjäxan får ett mer progressivt flex och skonar benhinnorna, och eventuellt glapp mellan pjäxa/ben elimineras effektivt. IMO bara fördelar, inga nackdelar.
Kör booster straps på mina krypton pro - funkar kanon!
Medium-strapen fungerar för de flesta, ta soft om du är flugviktare. World-cupen är inget att hänga i granen, den är stenhård...

Beställa booster straps?
Nojlas sa:
GOS sa:
IngemarH79 sa:
De är grymma för friåkning.
Pjäxan får ett mer progressivt flex och skonar benhinnorna, och eventuellt glapp mellan pjäxa/ben elimineras effektivt. IMO bara fördelar, inga nackdelar.
Kör booster straps på mina krypton pro - funkar kanon!
Medium-strapen fungerar för de flesta, ta soft om du är flugviktare. World-cupen är inget att hänga i granen, den är stenhård...
Jag vet, bästa någonsin. Kör också Boosters på mina Krypton Pro.. ;)

Beställa booster straps?
Ni som installerat Booster Strap på era Krypton, hur har ni gjort? Enligt instruktionen skall den installeras mot innerskor men innanför skalet. Kryptonens konstruktion gör att detta blir ganska tight och de bilder jag sett på Kryptoner med Booster strap har varit monterade utanpå skalet (i detta fall pjäxans plös).

Tillbaka
Topp