INSTED i Chamonix

INSTED i Chamonix
Ja pluggade på Insted säsongen 00/01. Kan verkligen rekommendera. Lektionerna är lagda, endera på förmiddag eller eftermiddag, så man kan åka i princip varje dag om man vill. Jag snittade på ungefär 6 åkdagar i veckan, sedan hände det väll att man skolkade ibland om det hade dumpat... Om man istället åker ner o jobbar är det nog inte troligt att man får så mycke åktid.

/DaChrill

INSTED i Chamonix
Jag funderar också på INSTED, men man har ju hört att det kallas "INSTED of skiing" och är lite orolig för att det inte blir så mycket åkning...Svårt att haika långt om man ska tillbaka på lektion till eftermiddagen kan jag tänka...

Lär man sig någon franska eller är det mest ett sätt att få pengar?

Någon mer som funderar på att åka?

/kanske ses där, Clara

INSTED i Chamonix
ÅK för fan!

är precis hemkommen från 15 veckors plugg på INSTED. kan bara tala varmt om det! blir som sagt en hel del tid över till skidåkning antingen hela fm eller nästan hel em, sen har man en buffert på en skolkdag per vecka, så det blir massa massa åkning om man ligger i!!

franska lär man sig hyfsat, synd bara att det är lite dåligt med fransmän i cham...! men lärarna på skolan är från frankrike & vill man fråga nåt får man fråga på franska & ska de förklara gör de det just på franska. jag har lärt mig massor!

tveka inte, kan bara tala varmt om det hela.

lycka till!!!

INSTED i Chamonix
tja,

tänkte bara säga att när jag var i chamonix så var det några jag kände som gick på insted. de tyckte att det var ok men det är ju inte så jäkla kul att sitta vid bänken när det har dumpat ute under natten. csn kräver 80 procent närvaro så en dag i veckan kan man ju strunta i skolan. håller med claran om att det blir svårt att haika om det är det man är ute efter.

jag funderar ändå på att åka dit nästa säsong. var i cham säsongen 01/02 och det var riktigt bra så jag kan verkligen rekommendera orten.

INSTED i Chamonix
att ha tid att hika 3 dar i veckan (helgerna + en skolkdag, den bufferten man har om man vill ha 80% närvaro, dvs det csn kräver för att man ska få pengar) tycker jag är fantastiskt lyxigt!

n`est-ce pas?

det enda andra sättet att ha så många heldagar att röra sig med är nog att åka dit med massa stålars redan från början så man slipper jobba eller plugga...

INSTED i Chamonix
Alltså nær jag var dær o satt i skolbænken va d typ "f**n va jag e i skolan hela tiden"
Men om man tænker efter...fatta vilken lyx du har, SÅ mkt fritid!!
Du hinner åka varje dag om du vill!!
O tro mej...man kan hinna me helt otroliga åk æven om man måste tbax t lektion på eftermiddan!!

Bara åk...vart hemma 1 1/2 månad nu o saknar stællet o folket!!

INSTED i Chamonix
D ända lilla negativa är att man blir trött på skolan på slutet men D spelar ingen roll. Man har haft så jävla kul hela tiden o på slutet me fast man super kanske lite mer då =)

ÅK !! finns inget som säger nej, du kan ju alltid hajka uppåt 2 eller 3 dar i veckan om du vill...

INSTED i Chamonix
Var där i vintras och pluggade. Detta var första säsongen jag inte var helledig (dvs sparat pengar och dratt). Åkningen BLIR lidande så är det bara! Men det är ett jättebra alternativ om man inte lyckas spara ihop pengar.

INSTED i Chamonix
adress: www.insted.se

och det verkar helt okej! hela kalaset går kanske på 40 000:- för 17 januari - 8 maj, 2004 tror jag. är inte riktigt säker. kursen går på runt 20 000:- och boendet är runt 13 000 - 15 000:- för tiden. då är inte liftkort inräknat o andra trivialiteter.

• Kursavgift: 2380 EUR
• Kursdatum 2004: 19 januari - 7 maj (Lov 27 mars - 4 april)
4timmar närvaro varje dag, alltså 20timmar/vecka
drygt 16veckor för år 2004

INSTED i Chamonix
Ahhh... Det verkar ju schysst, men utöver de där 40 000:- ska man ju leva också, och det verkar allt annat än billigt i chamonix. Var där nyss, och allt hade två prislappar. offseason, och season. Offseason = hyffsat, season = dyyyrt. :/

INSTED i Chamonix
æven om man inte tror d så kan man klara sej ganska ok på CSN..

Jag hade me mej lite extra o i børjan væltrade man i lyx så på slutet va d væl knaprare æn planerat,
men inte værre att man kunde dra ut i backen om dagarna o slå runt på krogen om kvællarna =)

Visst Chamonix kan va pretty dyrt, men man får d o gå runt!

INSTED i Chamonix
Någon som ska ner å plugga nu i vinter? Jag funderar på det men ingen av polarna verkar vara sugna så drar ner själv i så fall, vore schysst och tjöta med folk som har liknande planer.

Over and out

Tillbaka
Topp