Online handla - Snowinn

Oliver1A
22 inlägg
Oliver1A 22 inlägg 6 år sedan

Tjenare.

Tänkte höra om någon har erfarenhet av hemsidan Snowinn? hittade ett par lagg att köpa där men nästa För bra pris för att vara sant haha:)

Är det riktiga grejer så man inte får hem något plagiat som går sönder direkt:)?

Svar

Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 6 år sedan

Hej!

Jag har inte handlat själv från Snowinn men tror inte att det är någon risk, och det är definitiv inga kopior de handlar med.

Själv har jag goda erfarenheter från de tyska nätbutikerna nedan. Mycket seriösa!

www://sportconrad.de
www://sport-bittl.de

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
snorkel
968 inlägg
snorkel 968 inlägg 6 år sedan

Googlade och hittade inget uppenbart negativt.

Däremot så hittade jag en rabattkod: BELBSNOW Skall ge 5% rabatt. Hoppas det fungerar.

Snow_flake
724 inlägg
Snow_flake 724 inlägg 6 år sedan

Ja har handlat därifrån och det gick mycket bra

En snöflinga gör ingen vinter... Citera
Mountain_Man
4119 inlägg

Beställde nyss ett par Salomon Guardian från Snowinn. Rabattkoden ovan fungerade (tack för den) och mitt pris blev 2420 kr inkl. frakt. Helt OK! Återkommer när jag fått bindningarna.

/MM

Vattendroppe
3030 inlägg
Vattendroppe 3030 inlägg 6 år sedan

Mountain_Man :

Beställde nyss ett par Salomon Guardian från Snowinn. Rabattkoden ovan fungerade (tack för den) och mitt pris blev 2420 kr inkl. frakt. Helt OK! Återkommer om jag får bindningarna.

/MM

Fixed it for you wink

Skämt åsido, det var ett riktigt bra pris faktiskt!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Mountain_Man
4119 inlägg

Jag håller tummarna för att det faktiskt är "när" och inte "om"... ;-)

/MM

Blide
804 inlägg
Blide 804 inlägg 6 år sedan

Slösurfade lite och insåg att conrad börjar få ganska ordentlig konkurrens. Snowiin (med systerbutiker) är verkligen billigt på några prylar.

Till och med om man väljer att handla på "hemma plan".
Exempelvis så kostar Sideseth 188 + Guardian 5800 kr (!!!) på Skidbutiken mot 6600 kr på Conrad.
Hur är Skidbutikens rykte nu för tiden?

Vattendroppe
3030 inlägg
Vattendroppe 3030 inlägg 6 år sedan

Blide :

Slösurfade lite och insåg att conrad börjar få ganska ordentlig konkurrens. Snowiin (med systerbutiker) är verkligen billigt på några prylar.

Exempelvis så kostar Sideseth 188 + Guardian 5800 kr (!!!) på Skidbutiken mot 6600 kr på Conrad.

Skidbutiken är dock finskt, så det ungefär lika mycket hemmaplan som tyskland tongue

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Mountain_Man (6 år sedan)

Yo ... Skidbutiken har grymt låga priser på vissa skidor med bindning. Speciellt K2 ligger mycket lågt.

Men jag gillar Snowinn där de går att få riktigt låga priser på både skidor och bindningar även när man köper dem separat. Självklart har den starka kronan i förhållande till Euron en stor betydelse.

Borde ju rimligtvis slå igenom även på priser i de svenska butikerna men sannolikt tar generalagenten den vinsten i egen ficka ... eller?

/MM

baalen
17 inlägg
baalen 17 inlägg 6 år sedan

Har handlat 2 ggr från www.blue-tomato.com, har funkat hur bra som helst!

Blide
804 inlägg
Blide 804 inlägg 6 år sedan

Vattendroppe :

Blide :

Skidbutiken är dock finskt, så det ungefär lika mycket hemmaplan som tyskland tongue

Okej då :-)
Kanske att norden är lite mer hemma än tyskland i så fall ;-)

Mountain_Man
4119 inlägg

Och hur går det med mina Guardian från Snowinn ... sådär! Fick först ett mail om att de skulle komma in till deras lager 26/9, helt OK. Fick därefter ett mail som sa att de inte var tillgängliga och gått ur sortimentet. Mailade Snowinn och bad att istället få motsvarande Atomic Tracker som enligt deras webbsida fanns i lager. Fick bekräftelse på ändringen.

När inget hände kollade jag deras webbsida igen och konstatade att leveransdag till deras lager var satt till 30/9, OK. Idag konstaterar jag att en ny inleveransdag är satt till 15/10, inte längre helt OK. Har inte hört något ifrån dem sedan de bekräftade min ändring till Tracker ... Får väl vara tålmodig till den 15:e men sen är nog mitt tålamod slut. Känns som det finns vissa brister i deras logistik (snällt sagt).

/MM

A-Pow
128 inlägg
A-Pow 128 inlägg 6 år sedan

Mountain_Man :

Och hur går det med mina Guardian från Snowinn ... sådär! Fick först ett mail om att de skulle komma in till deras lager 26/9, helt OK. Fick därefter ett mail som sa att de inte var tillgängliga och gått ur sortimentet. Mailade Snowinn och bad att istället få motsvarande Atomic Tracker som enligt deras webbsida fanns i lager. Fick bekräftelse på ändringen.

När inget hände kollade jag deras webbsida igen och konstatade att leveransdag till deras lager var satt till 30/9, OK. Idag konstaterar jag att en ny inleveransdag är satt till 15/10, inte längre helt OK. Har inte hört något ifrån dem sedan de bekräftade min ändring till Tracker ... Får väl vara tålmodig till den 15:e men sen är nog mitt tålamod slut. Känns som det finns vissa brister i deras logistik (snällt sagt).

/MM

det är väl just detta som är det negativa med att handla på utländska hemsidor. Beställde ett par pjäxor inför vintern från dom. tog ca7 arbetsdagar, vilket jag anser som okej.

om man nu ska köpa från utlandet så tror jag att man bör ha gott om tid, utifall det blir som för dig MM.

Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad Mountain_Man (6 år sedan)

Tycks som Snowinn trots allt fått tummen ur och skickat mig ett par Atomic Tracker idag ... :-)

/MM

Edit: Skickades igår, fick dem idag! :-) Ser helt OK ut och jag måste säga att är nöjd. Nu gäller det bara att få tag i en mall så jag kan montera. Under 2500 för ett par Atomic Tracker.

KebabBoy2012
0 inlägg
KebabBoy2012 0 inlägg 6 år sedan | Senast ändrad KebabBoy2012 (6 år sedan)

Förslag: lägg in SNowinn i trådtiteln så har man en gemensam tråd om företaget i fråga.

Beställde själv därifrån i tisdags. Betalar för snabbfrakt som skall ta en dag.
Får reda på att en av produkterna är slut i lager och byter då upp mig och betalar mellanskillnaden på onsdag morgon innan kl 14 så att jag ska få produkterna iaf på torsdag eftersom ju leveranstiden är en dag om man betalat kl 14 dagen innan.

Ringer kundservicen och blir absolut lovad produkter innan fredagen denna vecka.

Nu är de inte ens säkra på att jag kan få produkterna denna vecka. De lovar mer än de kan hålla kan jag ju bara säga, jävla siestasovare, nu står jag utan skidor innan jag ska iväg till alperna.

Stabben
0 inlägg
Stabben 0 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Stabben (5 år sedan)

Måste bara säga det att Snowinn.com fungerar perfekt. Jag köpte ett par nya Völkl Code Speedwall därifrån ganska nyligen! Jäkligt mycket billigare och inget fel på skidorna ifråga heller.
Trodde ärligt talat att jag blivit blåst, men dem dök upp till slut!

MEN, MEN, MEN!!! Ska ni handla därifrån så gör det inte om ni har tidspress och vill ha sakerna till ett visst datum!
Jag valde att betala extra pengar för snabbfrakt med DHL, dvs typ 300:- eller så och 1(??) dag leverans. Slutade med att jag fick vänta lite mer än två veckor på skidorna, 12-13 arbetsdagar.....

hyperkub
31 inlägg
hyperkub 31 inlägg 5 år sedan

Snowwinn har bra priser men kommunikation funkar inte så bra. Jag fick jagar dom flera gånger. Historian var att jag ringde och ändrade en order, men de aldrig skickade ut betalningsinformation för mellanskillnaden. Åtminstone jag aldrig fick en räkning eller e-post överhuvudtaget, inte ens när jag gjorde min original beställning. Kollade t.o.m i skräp mappan, men ingenting. Då satt Snowwinn och väntade för mig att betala (och utan information jag kunde inte göra det). Det tog flera e-post och irriterade teleefonsamtal från min sida att får betalningsinformationen.

Sedan skickade de iväg allting på en gång, fixk tracking number osv. Jag är, trotts irritation över kommunikationsproblem, positiv till priserna och snabb leverans när betlaningsproblem var fixade. Lektion: beställ någrann från början och undvika att ändra order osv. Och förväntar inte tydlig kommikation. Jag fick inte, som sagt, en enda e-post från deras system.

M

Friede
36 inlägg
Friede 36 inlägg 5 år sedan

Tycker också man måste beundra Snowinn för deras svenska produktbeskrivningar. Vad sägs om denna beskrivning av pulverskidan Ross sin7:

"
Framtiden för freeride är här. Den helt nya Sin 7 är en ber-mångsidig, all-mountain pulver skida fusing backcountry, freestyle och freeride prestanda.

Pulver Turn Rockers gjorts om, vilket praktiskt taget eliminerar "tip flik" bibehållen ansträngning flotation, tröttande manöverbarhet och omedelbar varvtalsreglering.

Med en 98mm midja och en kraftfull, mer traditionella svans form, ger det nya Sin 7 kraftfulla mångsidighet huruvida laddning all-mountain, utforska sidecountry stashes, eller attackera långa uppförsbackar.

Specifikationer:

- Vikt: 4,1 kg

- Struktur: MiniCap smörgås
"

EmilOl
1 inlägg
EmilOl 1 inlägg 5 år sedan

Varning

Handla ej hos snowinn, köpte ett par byxor som jag returnerade.
För det första så måste man skicka dem till Spanien och sen
fick jag tillbaka dem sönderklippta och de anklagade mig för detta.

Betyg sämst möjligt och skulle hellre betalat dubbla priset eller mer hos någon seriös!

Detta gäller alla alla deras företag snowinn tradeinn diveinn swiminn trekkinn bikeinn smashinn waveinn motardinn runnerinn goalinn och outletinn då där samma butik

Aftersex6
1 inlägg
Aftersex6 1 inlägg 4 år sedan

Handla inte därifrån. Dom tog pengar och varan.
Företaget har flera avdelningar som alla slutar på INN. men det riktiga namnet är Tradeinn

Jag köpte en jacka från dom. När ja fick den blev ja chockad för dom hade missat att sy på visa ställen, ja kunde få ett finger igenom jackan, och dom ställena som var syd var det zig zag som om en 5årig indier hade sytt den.

Nu kommer de roliga.
Ja kontaktade dom ochtog bilder där det klart och tydlig visade felen. Skickade in den och nu har det gått ett år och varje gång ja ringer säger dom att dom väntar svar från tillverkaren. Efter några månader kontaktade ja paypal som jag betalade med. Do. Säger att dom kan inte göra något flr det har gått mer än 45dagar. Det tog längre än 45 dagar för mig att få jackan. Så dom tog pengarna och jackan. Snacka om grund lurad.

Igår tänkte ja på det och googlade hemsidan och fick fram dessa saker. Tydligen är jag inte ensam.

Jag kontaktade paypal och förklarade igen att jag är inte ensam och att enligt er policy måste säljaren följa lagar och regel som finns. Men enligt europeiska konsument så bryter säljaren på alla punkter. Även paypal som vill ha kvar denna säljare trots all information dom har fått, enbart för att tjäna pengar.

Så min lärdom va, bara för att man betalar genom paypal så betyder det inte att jag är skyddad. Det värsta är paypal som efter all info och underlag ja gav dom typ skiter i det. Hur kan man sälja en jacka som har håll i där dom missat o sy på flera ställen. Hur kan denna säljaren ta jackan och pengarna istället för att fixa felet.

Mitt råd köp inget from dom

Här har ni lite mer folk som blivit lurad som jag. Jag har även hittat en recension från en exanstäld där han säger att han skulle inte rekommendera sidan till sina vänner.

http://se.trustpilot.com/review/tradeinn.com

https://www.trustedshops.co.uk/buyerrat … 711A8.html

http://www.glassdoor.com/Reviews/Employ … 275012.htm

Steffo
62 inlägg
Steffo 62 inlägg 4 år sedan

Också dålig erfarenhet från snowinn. Beställde och förskottsbetalade 2par skidstrumpor i januari. Skulle finnas i lager enligt den info som fanns på deras hemsida. Fick dem i fredags (25//4) i fel färg ( i och för sig inte så noga). Kommer inte att beställa från dem nåt mer trots en del fina erbjudanden.
/S

X-PLAY
8 inlägg
X-PLAY 8 inlägg 1 år sedan

Beställde ett par Oakley Flightdeck till bra pris som fanns i lager, väntade en månad och sedan kom de i en förseglad grå plastpåse. Inget emballage alls endast Oakley displayboxen , påsen hade lastats om ett antal ggr. När jag rev upp påsen hittade jag en mosad kartong och en skada på linsen där plasten gnuggat emot. Anmälde skadan till Snowinn som ville ha foto, vilket jag skickade. Sedan ville de ha foto på skräpet(plastpåsen) och även på adresslappen som var klistrad på påsen. Eftersom påse mm gick sönder när jag rev upp den och det inte fanns någon följesedel i paketet eller i en plastficka utanpå som brukligt har jag inget att ta kort på. Nu två mån efter beställning har jag fortfarande inte fått hjälp utan allt börjar bara om efter att jag skickar foto på skadan. Är det någon annan här på forumet som har råkat ut för något liknande?

DzB
41 inlägg
DzB 41 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad DzB (1 år sedan)

Jag har faktiskt bara haft bra erfarenheter från diveinn som är samma företag. Har beställt en hel del för tio tusentals kronor. Även kring reklamation av en dyk vinge som inte höll tätt, samt när jag bytte vara en gång. Ringde förklarade läget och de bad mig bara skicka in den och fick en ny runt två veckor senare.
Testa och ringa och var bestämd.

X-PLAY
8 inlägg

Tack för tipset men jag har både ringt och provat chat men ändar ändå upp med att skicka foto på plastpåsen. Helt obegripligt, och det är inte ok enligt de konsumentreglet som gäller inom eu.
Jag har kvar produktens orginal emballage och kan dokumentera skadan och de vet att de skickat i en grå plastpåse. Det värsta är att de vet om att det är en omöjlighet att paketet skulle kunna komma fram utan skador med så många omlastningar utan emballage. Det har nu gått två månader. Jag kan inte tro att jag är den förste som råkar ut för detta?

DzB
41 inlägg
DzB 41 inlägg 1 år sedan

Inte för att vara taskig. Men tyvärr har du också gjort fel. Om det yttre emballaget var skadat skulle du dokumentera detta innan du öppnade försändelsen. Enda tipset jag kan ge dig är att testa och ring igen du kanske har tur att få en hjälpsammare person. Hoppas det löser sig.

X-PLAY
8 inlägg

Inte för att vara taskig???
Självklart skulle jag reklamerat direkt på posten om påsen varit trasig!! Det var den inte! Som jag skrev så var jag tvungen att riva upp påsen för att se vad som var i, prova att trycka ihop en påse och se vad som händer. Det är väl inte påsen som går sönder utan det som är i!! Du svarar ju på samma nivå som Snowinn....

X-PLAY
8 inlägg

Att man som DzB beställer för tiotusentals kronor och behandlas annorlunda än om man beställt goggles för 2.000:- tycker jag är fel och säger väl en del om företaget ifråga.
Är det någon som kan rekommendera ett seriöst företag?

Hasse_Lindborg
2923 inlägg
Hasse_Lindborg 2923 inlägg 1 år sedan

Man kan öppna ett paket av en påse utan att riva upp det oxå.

Mycket svårt som företag att veta hur det har behandlats utan bild bevis.

X-PLAY
8 inlägg

Jag förstår det men de använder en säkerhetspåse 'sealed bag' som är nästan omöjlig att öppna utan sax eller kniv och jag var nyfiken och försökte öppna påsen i bilen utanför posten och det var inte lätt. Dessutom kontrollerar postombudet varje paket och är det några skador så dokumenteras det innan utlämning. Nu är det ju inte påsen jag vill ha ersättning för utan det som låg i och det var skadat och jag har dokumenterat det och det framgår tydligt på fotot vad som hänt. För att reklamera en skadad vara inom EU krävs bara att man anmärker inom rimlig tid och inte orsakat skadan och kan returnera varan i varans kartong i tillräckligt emballage. Hade jag tejpat ihop påsen och skickat tillbaka paketet i påsen hade jag hamnat i blåsväder för då hade jag blivit ansvarig för de nya skador som med säkerhet uppkommit.
Ingen verkar reagera på att Snowinn skickar ett par Oakley goggles för 2000:- i en plastpåse??!! Nu har jag hittat så mycket negativa kommentarer om Snowinn på detta och andra forum så jag inser att man måste välja shop noga och ibland är det kanske bättre att betala mer i Sverige.

X-PLAY
8 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/7550180ba46d8cd7b7bf7664d2bfffcc.jpg

X-PLAY
8 inlägg

Bilden jag skickat visar Oakley kartongen som består av två delar en displaybox som skjuts in i en tunn pappershylsa. Detta kom i en seg vattentät påse utan något som helst emballage som skydd mot den hantering ett paket kan förväntas utstå under en transport med ett stort antal omlastningar. Ibland kan man ha glädje av produktens kartong och köper man en ny vara tycker jag man kan förvänta sig en hel kartong eller?

EmmaPeterson
1 inlägg
EmmaPeterson 1 inlägg 1 år sedan

Jag vet också www://sport-conrad.com - super bra ställe att handla :-)

Hälsningar
Emma
www.junkbusters.se

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook