Tur setup test och kort recension. K2 Wayback, Speed Radical, Dynafit TLT5 Mountain

nydde

Medlem
Tur setup test och kort recension. K2 Wayback, Speed Radical, Dynafit TLT5 Mountain
Vecka 5 är slut och jag är hemma igen från en familjeresa till Lofsdalen. Ställde tjejen på ett par skidor för första gången och det funkade riktigt bra. Mor och far var också på plats.

Jag tog dock såklart chansen att smita iväg så mycket jag kunde, har lite nya tur prylar som måste testas. Som en knarkare letade jag fallhöjd och snö men fick mestadels gå uppför (i trots när toppliften inte var igång) för att kontrollera möjligheterna runt Lofsdalen. Om en litet så måste jag säga att pisterna var fina och omgivningarna också. Pga lite snö runt toppen och mycket sten blev jag för feg för att ge mig på ett försök att testa baksidan av berget som annars såg rätt fint ut.

Turade runt berget och tog mig en fika, en del vind men annars var det riktigt trevligt.

Blev riktigt överaskad över hur bra TLT5 Mountain klarade sig i pisten, mina pistpjuck är såklart mycket bättre men jag körde ändå turpjäxorna hela veckan för att köra in mig på dom och testa dom ordentligt.

Blev mest pist men letade runt en hel del efter skogsåkning, snön var fin men svårt att hitta brant nog för någon bra åkning. Laddar upp ett klipp så alla kan garva åt mina tappra försök :)

Överlag är jag riktigt nöjd och överaskad hur bra skidor/pjäxor klarade sig i pist. Funkade faktiskt trots den låga vikten. Ser fram mot mer turande framöver! Vikten landar på 3kilo/fot.

K2 Wayback 174. Jag är 185 lång och väger 82 kilo.

Dom är ganska lika i längd som mina Prophet 100 i 185 (om man räknar bort twintippen bak)

Senast ändrad:
Ah glömde att skriva att det var G3 hudar. Det här är andra året med G3 och dom har funkat fint

Tillbaka
Topp