St Anton 13/14

bellibo

Ny medlem
St Anton 13/14
Hey, vi är två Stockholmstjejer som tänker säsonga den kommande vintern i St Anton. Vi har varit sjukt taggade på det här i flera år och kan äntligen göra det nu i vinter då båda tog studenten i år!! Vi är båda rutinerade åkare (ena snowboard,andre skidor) och denna säsong kommer vi framförallt satsa på att utvecklas i parken och offpist.

Vi letar nu efter några som har siktet inställt på samma sak, alltså främst åkningen men även en del röj. Vi har planerat att dra oss ner mot alperna i mitten av november för att leta jobb på plats och reka orten. För att förtydliga vill vi alltså hitta några sköna peeps här på freeride för att planera inför boendelösningen (då de flesta säsongsboenden är för minst 4 pers).

Allmän info om jobb, boende osv i St Anton är också varmt välkommet i tråden!!

Ha det!

St Anton 13/14
Härligt! Hur hade du tänkt med jobb osv, är det något som du ska fixa på plats eller vill du ha all set innan du drar? Vi letar ju boende (jobb också om man hittar nåt bra innan vill säga), så om du hittar nåt sjysst hör gärna av dig, vi gör detsamma!

St Anton 13/14
Hejhej!
Jag är en stockholmstjej som tog studenten nu i vår och tänkte tillbringa vintern i troligtvis st. Anton. Har börjat kolla lite på boende och delar gärna om ni hittar ngt! Vill åka så mkt skidor som möjligt och hade tänkt fixa mig ett litet mindre seriöst jobb när jag kommer ner.
Hör gärna av er om ni hittar ngt sjysst som ni vill dela!

St Anton 13/14
Om det eventuellt skulle vara av intresse så är vi troligtvis 3 grabbar som ska ner till St Anton. Vi kommer troligtvis försöka fixa boende osv på plats där nere.

Men om ni skulle hitta något större boende som är schysst så är det mycket möjligt att vi är på!

Vi drar nog ner i slutet av november, då har man goda möjligheter både med jobb och boende! :)

St Anton 13/14
tjenare jag och minst en kompis hade tänkt dra anton i år, hoppas de kommer ner mycket skönt folk man kan åka med ;) om det är någon som känner sig lite ensam och att de ligger på en aktiv åkar-nivå som gillar off-pist och inte är rädd för lite dropps kan man hojta till kanske vi kan dela boende/ åka tillsammans osv.. vi är mellan 19 och 21 och har focus på skidåkningen, men känner jag de andra rätt kommer de bli bra drag på kvällarna med ;) jag åker gärna park men mina kompisar är puderjägare :D

boende och liknande är på g men inget är klart :)
hör av er och hoppas vi ses!

St Anton 13/14
TJOHO!
Äntligen är tråden om StA uppe, tänkte starta den själv för ett par dagar sedan men hann inte.
Jag drar ner någon gång mellan 10-15 november - flyg till Zürich och sen tåg kostar runt 2000kr.

Är 21 år, vill ha puder och fest. Har tänkt att jobba också.
Vem följer med på mitt flyg? Utgår från Landvetter :)

St Anton 13/14
Hej! Jag och en tjejkompis är så galet taggade på att få göra vår första säsong nu 13/14 och tänkte nu i sommar verkligen planera och bestämma allt gällande vart vi vill bo, vem vi ska åka med osv.
Vi är två 19 åringar från Malmö med stort intresse för skidåkning, det finns ingenting vi tycker bättre om!
Vi har varit på olika ställen i Alperna, bland annat Val Thorens, Bad Gastein, Verbier men har fått upp ögonen för St Anton dels efter att ha läst runt här samt pratat med en del vänner som reda säsongat där!

Vår plan är att åka ner i slutet av November, då med ett boende som redan är fixat, och att sedan leta jobb på plats, vilket inte verkar vara så svårt om man verkligen vill och inte ger upp.
Vi är som sagt två tjejer, och vi skulle helst av allt dela en lägenhet med två andra riktigt sköna personer som vill ungefär detsamma som oss. Vi är ute efter bra skidåkning, bra fest och att lära känna mycket nya sköna människor!

Ni som är intresserade av att seriöst kunna tänka sig att göra er säsong tillsammans med oss kan väl höra av er först i ett PM för att sedan dela facebook osv? Det hade varit så kul att få börja planera :) Det är ju inte lång tid kvar nu!!

Förresten, kanske dags att skapa en ny facebook grupp för säsongen i St Anton 2013/14? :D:D

/ Ebba och Filippa

St Anton 13/14
Halloj, tog studenten i somras och ser nu min chans att äntligen få åka lite ordentligt en säsong. Kommer att åka ner själv så om någon vill ha lite sällskap i backen och lägenheten så är jag väldigt intresserad. Har tänkt att jobba lite och har lite häng på ett diskjobb. Som huvudsyssla har jag tänkt åka skidor, även om jag inte är den som spottar i glaset. Är en erfaren åkare men vill gärna utveckla mina park- och offpistkunskaper. Så hör av er om ni vill ha sällskap :)

St Anton 13/14
Tjenare! Kille på 20 bast som tillbringade förra säsongen i Kanada och jobbade/ åkte backcountry / festade. Tänkte ta denna säsong lite närmare hemma och då passar ju alperna bra! och eftersom högstadietyskan är i behov av att förbättras så passar det bra med St: Anton då det är galet med svenskar där. tänkte åka ner tidigt typ slutet av oktober/början av november för att kunna kirra ett jobb med bra tider så att man kan åka så mycket som möjligt. Vill satsa mer på skidåkning detta år så festade är ingen prio men det är inget jag tackar nej till heller.

St Anton 13/14
Tänkte göra min första säsong till vintern i Anton och letar efter några att dela boende med och eventuellt samåka med, eventuellt möjligt att jag kan fixa bil för resan dit.
Hade inte tänkt jobba men man vet aldrig.
Fyller 21 i september, gillar fest och puder! PMA om du har vad jag söker!

St Anton 13/14
Hej!
19 år från Stockholm.
Ska göra min första säsong i St Anton i vinter, och letar efter några att dela boende med, och kanske sällskap i backen ^.^
Ska jobba lite grann (typ varannan dag på restaurang), men annars ligger såklart skidåkningen som prio ett. Och lite röj... =3
Är en hyffsad åkare. Har åkt sedan tidernas begynnelse, men vill inte säga för mycket för det. Kommer fokusera på att helt enkelt bli en bättre åkare denna säsong.
Kommer åka ner i början av december och stanna till mars/april, så hör av er om ni vill ha sällskap!
Hepp!

St Anton 13/14
Hej vi är tre grabbar från Göteborg som har bestämt oss för att åka ner och säsonga i St.Anton. Just nu letar vi boende och vi hittar inte ett skit. Vi vill gärna bo mitt i smeten (om det finns nån?) och kan lätt tänka oss att dela lägenhet med några till. Vi är alla 21 år gamla och hade alla tänkt att jobba deltid där nere med huvudfokus på skidåkning såklart. Så om det är någon/några som är lika vilsna som oss, eller kanske någon som har full koll. Hör av er! vi åker ner runt den 20 nov är tanken.

POK Viktor, Daniel och Viktor igen

St Anton 13/14
Hallå gottfolk!!

Är fett sugen på att köra än säsong i St Anton, jag hade tänkt åka med min polare men han fick förhinder så nu är jag ensam men tänker inte låta det stoppa mig. Därför letar jag efter lite trevligt folk att bo med och ha kul i backen o baren. Jag åker gärna ner i november då jag behöver ett litet deltidsjobb för att klara mig därnere. Är väl ingen extrem skidåkare men helt okej, har åkt sen man var en liten skit och vill börja köra lite offpist. Hade också tänkt börja lära mig att åka snowboard så om de e nån nybörjare så kan kan vi slå oss i backen tsm.

Jag är 20 år och ser fram emot en trevlig säsong! Hör av er Haaaj!!

St Anton 13/14
Tjena!

Jag är en 20-åring bosatt i Stockholm, uppväxt i Lund.
Vill dra ner till alperna i vinter, början av december tänker jag.
Planerat att åka med polare, men pga skador så drog dom sig ur. Tänker försöka jobba 2-3 dagar i veckan där nere, förhoppningsvis eftermiddagar.

Letar boende & samåk!

Mvh
Simon

St Anton 13/14
Hej!

Vi är en familj som tänkte tillbringa 1-2 månader av föräldraledigheten i St Anton i vinter. Vi är båda 30 år och har två döttrar, en 4 år och en 6 månader. Just nu letar vi bra och billigt boende, men framför allt andra familjer som är sugna på samma sak! Planen är att åka ner i slutet av januari och stanna till i början av mars. Det vore grymt att hitta andra barnfamiljsbummare att hänga med och ev dela barnpassning mm:)

Hör av er, ni som går i samma planer!

St Anton 13/14
Tjena!

Vi är fyra grabbar från Lund som ska dra ner till st. Anton i vinter. Vi har letat boende som galningar men inte hittat något som passar i prisklass eller storlek... har fått listan från turistbyrån men som sagt.. inget som passar tyvärr!(för dyrt för fyra studenter) Är det någon som har några tips på hur man kan gå vidare?

Ha de!
Sebbe

St Anton 13/14
SebbeJa sa:
Tjena!

Vi är fyra grabbar från Lund som ska dra ner till st. Anton i vinter. Vi har letat boende som galningar men inte hittat något som passar i prisklass eller storlek... har fått listan från turistbyrån men som sagt.. inget som passar tyvärr!(för dyrt för fyra studenter) Är det någon som har några tips på hur man kan gå vidare?

Ha de!
Sebbe
Funkar inte lägenheterna/husen i Pettan eller Jakob? Har ni planer på att jobba där nere? Många får boende med sitt jobb. Men men, lycka till i sökandet. Ses i Anton i vinter!

St Anton 13/14
Hallå, hallå!!

Två polare från Helsingborg, Skåne som tänkte dra oss ner till st. Anton i vinter!
Vi tänkte hitta jobb på plats, osäker på om vi ska ta tåg/buss/bil/flyg än... och har inte boende ännu!

Vi är två studenter som åker i huvudsak skidor men även bräda, ute efter offpist i första hand - och litta partey ;)

Dock fått tips om ett boende mitt i centrum, nyrenoverat och billigt - tänkte maila dem idag, är det andra som är intresserade så är det bara att säga till! Verkar som boende helst hyrs ut i pack av fyra, så kan behöva två till sköna människor till boendet!!

Tips om hur man tar sig ner bäst är väl uppskattat!

Ha det fint!
Dennis & Niklas

St Anton 13/14
Tjaa! Vi är också 5 goa gubbar från Göteborg som ska dra ner i slutet av November till St Anton!
Undrar ifall någon kan skicka på Pm / mail den listan med säsongs boenden, hade vart fett schysst!
mail: Jacobschoemaker@gmail.com

Vi hostar förfest hela vintern Btw, välkomna förbi!!

St Anton 13/14
Lugnt har fixat den! :)

Något specifikt boende som är bra? hört att något som kallas alpenflora ska vara fett!!
Alla 5 tog studenten nu i Våras så detta blir också vår första säsong!

St Anton 13/14
TJenna Shomi!!! Hade några vänner som bodde i Alpenflora (Alpenhora) förra säsongen, riktigt go lägenhet och ägarna var tydligen ett gott par. Då de jobbade mycket kvällar så kunde Alpenflora styra förfest dagligen. Dock ligger Alpenflora i St Jakob.

Lycka till grabbar!
Ses i Anton!

St Anton 13/14
tja man! Aa asså jag snackade med Alpenflora men när jag kollar vart de ligger i maps så är de bortanför Pettneu typ jag måste gjort något fel.. Men har hittat några feta som ligger max 1 km från st anton :)

St Anton 13/14
Hej!!
Jag gick också ut gymnasiet i våras och satsar nu stenhårt för en säsong i Alperna, troligtvis i St Anton. Jag kommer åka ner ensam då jag har brist på intresserade kompisar, så jag behöver hitta några att dela boende med. Jag har ett stort intresse för skidåkning och har också åkt mycket skidor nere i Alperna, mestadels i Österrike.
Min plan är att åka ner i mitten/slutet av november och ha ett boende ordnat tills dess och sen stanna där nere till och med april. Jag åker ner för skidåkningen i första hand men såklart festandet också!
Hör gärna av er! :D :D

St Anton 13/14
Tjena! Jag är en tjej från Linköping, åker bräda. De två senaste åren har jag spenderat vinterhalvåret i st Anton. Jag hade tänkt skippa säsong detta år men inser att jag måste tillbaka till mitt andra hem. Jag är fett på att dela lägenheters er om ni har någon på G. Helst inte i st Jakob då det blir jäkligt jobbigt att gå hem när busarna slutat gå ;P
Ha det gött! / Karin

St Anton 13/14
Tjena folks!

Även jag är en skidgalen brud på 19 år som ska spendera kommande säsong i Anton.
Är före detta gammal alpinskidåkare som på senare år sadlat om till fetare lagg och är ständigt på jakt efter puder.
Först och främst åker jag ner för att åka skidor så många dagar som möjligt, men självklart för lite fest med sköna skidmänniskor också. Jag hade tänkt att debutera i FWQ denna säsong, någon mer som har planer på det? Men först måste jag fixa boende och jobb, tänkte dra ner i början på november någon natt enbart för att leta jobb och boende, någon mer som ska ner då? Håller tummarna att jag ska hitta ett jobb som fixar boende också.

Hör av er om ni har liknande planer som jag.
Ses i vinter !

St Anton 13/14
wease sa:
Tjena! Jag är en tjej från Linköping, åker bräda. De två senaste åren har jag spenderat vinterhalvåret i st Anton. Jag hade tänkt skippa säsong detta år men inser att jag måste tillbaka till mitt andra hem. Jag är fett på att dela lägenheters er om ni har någon på G. Helst inte i st Jakob då det blir jäkligt jobbigt att gå hem när busarna slutat gå ;P
Ha det gött! / Karin
Karin, ska du tillbaka? :D

Sofie

St Anton 13/14
SofieBroder sa:
wease sa:
Ha det gött! / Karin

Sofie
Jaaa jag har nästan bestämt mig 100! Klarar inte en vinter utan Anton! Kan inte du med åka ner???? Skulle va så fantastiskt kul :D

St Anton 13/14
wease sa:
SofieBroder sa:
wease sa:
Ha det gött! / Karin

Sofie
Jaaa jag har nästan bestämt mig 100! Klarar inte en vinter utan Anton! Kan inte du med åka ner???? Skulle va så fantastiskt kul :D
Fan vad kul! När och hur ska du åka? Ja, men kanske! Har liksom ingen plan än men jag vet att jag vill åka skidor :D

St Anton 13/14
Hej,
Jag och två andra pers har ett boende i Pettneu, och söker nu en glad prick att fylla sista sängen med.

PMa vettja!
Mvh Lisa

Senast ändrad:
St Anton 13/14
Tja! Tänkte höra om det har skapats någon facebook grupp eller liknande för alla säsongslirare i st anton?
Vi är ett gäng på 10 (kanske fler) som ska ner och göra vår första säsong och vill träffa så mycket nytt folk som möjligt!

Mvh Eric

St Anton 13/14
Hejsan!
Jag är en tjej på 19 år som tog studenten i våras. Just nu bor jag i Norge och till vintern är jag sjukt sugen på att göra en säsong! Har åkt skidor i hela mitt liv och även varit i alperna flera gånger. Jag har varit väldigt inne på St Anton, men är öppen för andra förslag också. Jag har tänkt att åka själv så därför vore det ju bra att ha några sköna människor att bo med där nere! Någon som vet bra boende i St Anton möjligtvis? :)

St Anton 13/14
Tja!
Vi är 3 grabbar som söker boende. Har ni platser kvar så får ni väldigt gärna höra av er!

Vi kommer jobba där nere, men prio 1 är självfallet skidåkning. En bärs, eller två skadar dock inte! ;)

St Anton 13/14
Shomi sa:
tja man! Aa asså jag snackade med Alpenflora men när jag kollar vart de ligger i maps så är de bortanför Pettneu typ jag måste gjort något fel.. Men har hittat några feta som ligger max 1 km från st anton :)
finns två alpenflora, ett i flirsch o ett i st.jakob. flirsch e rätt långt bort men har sin charm. jag bodde i alpenflora i st.jakob förra året. finns inte en enda som inte varit i den lägenheten. man kan inte få en softare lägenhet. rekommenderar alla att kolla upp den! landlorden billy erbjuder även en av sina inneboende ett jobb i hans bar, dock ska den prata tyska!

Tillbaka
Topp