Trysil 13/14

emiil-h
33 inlägg
emiil-h 33 inlägg 5 år sedan

Hallå!

Funderar starkt på att säsongsjobba i Trysil kommande säsong. Men har lite frågor smile
När ungefär börjar säsongen? Bör man jobba från säsongsstart eller kan man börja en månad senare?
Hur ser jobbmöjligheterna ut och vart ska man söka jobb?

Tack på förhand!

//Emil

Svar

Danneb86
15 inlägg
Danneb86 15 inlägg 5 år sedan

Tjenare Emil. Säsongen 2013/14 drar officiellt igång första helgen i november för då öppnar backarna. De största arbetsgivarna förutom Skistar är dom två stora hotellen, Radisson Blu och Park In Mountain Resort Trysil. Sedan finns det ett antal olika restauranger runt om på fjället. Skulle tro att majoriteten av allt folk kommer upp till december då det brukar vara rätt lugnt första månaden på säsongen. Bara att söka på Trysil på ams.se så får du upp lite olika platsannonser Kommer göra min fjärde säsong nu till vintern så törs väl säga att jag är erfaren säsongare när det kommer till Trysil iaf smile

Danne

emiil-h
33 inlägg
emiil-h 33 inlägg 5 år sedan

Danneb86 :

Tjenare Emil. Säsongen 2013/14 drar officiellt igång första helgen i november för då öppnar backarna. De största arbetsgivarna förutom Skistar är dom två stora hotellen, Radisson Blu och Park In Mountain Resort Trysil. Sedan finns det ett antal olika restauranger runt om på fjället. Skulle tro att majoriteten av allt folk kommer upp till december då det brukar vara rätt lugnt första månaden på säsongen. Bara att söka på Trysil på ams.se så får du upp lite olika platsannonser Kommer göra min fjärde säsong nu till vintern så törs väl säga att jag är erfaren säsongare när det kommer till Trysil iaf smile

Danne

Tack för tipsen! smile Hoppas att vi ses där i vinter då!

WEZero
0 inlägg
WEZero 0 inlägg 5 år sedan

Tja!!
Jag kommer jobba på park inn i vinter och undrar lite om boendet i trysil. Är boendet på pershotellet okej?
Är en ensam kock från Borlänge som kommer dit ensam som det ser ut i dagsläget

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 5 år sedan

WEZero :

Tja!!
Jag kommer jobba på park inn i vinter och undrar lite om boendet i trysil. Är boendet på pershotellet okej?
Är en ensam kock från Borlänge som kommer dit ensam som det ser ut i dagsläget

Det är gött häng och nära till allt, utom ditt jobb wink men går bussar så är lugnt. Dom har blivit ganska hårda där med regler osv. Men du träffar nya polare på nolltid.

go big or go to lindvallen Citera
semamoonwalker
27 inlägg
semamoonwalker 27 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad semamoonwalker (5 år sedan)

Hej!
Jag har sökt jobb inom housekeeping på Radisson Blu och har eventuellt fått en intervju i oktober.
Funderar på att åka till Trysil ensam och undrar hur det ser ut med boende, lön, skipass(får man rabatt), hur dyrt är det att leva i Norge en säsong?
Ni som har några erfarenheter kan kanske komma med tips på vad man borde tänka på osv big_smile

johanfrbrg
0 inlägg
johanfrbrg 0 inlägg 5 år sedan

emiil-h :

Hallå!

Funderar starkt på att säsongsjobba i Trysil kommande säsong. Men har lite frågor smile
När ungefär börjar säsongen? Bör man jobba från säsongsstart eller kan man börja en månad senare?
Hur ser jobbmöjligheterna ut och vart ska man söka jobb?

Tack på förhand!

//Emil

Tja Emil! Blir det Trysil i vinter? Har boende löst sig?

johanfrbrg
0 inlägg
johanfrbrg 0 inlägg 5 år sedan

semamoonwalker :

Hej!
Jag har sökt jobb inom housekeeping på Radisson Blu och har eventuellt fått en intervju i oktober.
Funderar på att åka till Trysil ensam och undrar hur det ser ut med boende, lön, skipass(får man rabatt), hur dyrt är det att leva i Norge en säsong?
Ni som har några erfarenheter kan kanske komma med tips på vad man borde tänka på osv big_smile

Hur har intervjun gått? Blir det Trysil i vinter eller?

//Johan

semamoonwalker
27 inlägg
semamoonwalker 27 inlägg 5 år sedan

johanfrbrg :

semamoonwalker :

Hej!

Hur har intervjun gått? Blir det Trysil i vinter eller?

//Johan

Var på intervju idag! Det är ett företag som heter IDP och man kan antagligen jobba i Trysil eller Sälen. För min del blir det förmodligen Sälen nu istället, då det kunde bli lite krångel med att jobba i Norge eftersom jag saknar svenskt pass. Men tror det blir bra det med, så kanske kan sikta på Trysil nästa säsong! smile

PCarmichael
166 inlägg
PCarmichael 166 inlägg 5 år sedan

Någon som har koll på om det finns något ställe som behöver en skidåkande kockfan i trysil i vinter?

semamoonwalker
27 inlägg
semamoonwalker 27 inlägg 5 år sedan

PCarmichael :

Någon som har koll på om det finns något ställe som behöver en skidåkande kockfan i trysil i vinter?

Sök på arbetsförmedlingens hemsida arbeten i Trysil så lär du se en annons om att Radison Blue behöver kock! wink

PCarmichael
166 inlägg

Nejdå, Radisson ringde precis. Tydligen har deras F&BM jobbat tillsammans men en av mina gamla mentorer. Ses i Trysil.

snow-surfgirl
2 inlägg
snow-surfgirl 2 inlägg 5 år sedan

Tjo!
Spontan, glad, social tjej som söker säsongsboende i Trysil nu i vinter smile
Undrar om någon vet något boende som är ledigt?.....eller har ett litet rum över till mig?...
Har bott en del i kollektiv innan och tycker det är riktigt skoj!

Ha de gött!
Kala

Lii_naa
0 inlägg
Lii_naa 0 inlägg 5 år sedan

Hej på er!

Jag ska också arbeta i Trysil nu i vinter och söker boende för fullt. Men det verkar inte vara det lättaste att finna något, nån som har något ledigt eller tips på vart man kan vända sig? smile

PCarmichael
166 inlägg

Jävla skit, missade trysil-expressen, någon mer än jag som sitter på den 07.00 imorgon? Mvh Kockfan

claudiaB
2 inlägg
claudiaB 2 inlägg 5 år sedan

Hej!

jag är jättesugen på att jobba i Trysil denna säsong men det känns som att jag väldigt sent ute. Någon som har några tips på var man kan hitta lediga jobb eller bara var man kan hålla koll på om några jobb dyker upp! Tack på förhand!

Claudia

Therese-H08
6 inlägg
Therese-H08 6 inlägg 5 år sedan

Yay, fixat jobb I Trysil! Kommer om en vecka! big_smile

claudiaB
2 inlägg
claudiaB 2 inlägg 5 år sedan

vad roligt! var har du fått jobb? smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook