Finansiera ett maxat "vinterliv"?

Jokah
0 inlägg
Jokah 0 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Tänkte höra hur ni som åker skidor/snowboard flera månader om året lyckas finansiera det hela?
Jobbar ni på sommaren och sparar undan i stort sett allt och lever livet på vintern?
Jobbar ni när ni är iväg på vintern?
För just nu känns det hopplöst.. jobbar som vanligt, men dom flesta pengarna går bort direkt pga fasta avgifter, såsom hyra osv osv...
Behöver lite tips på hur man lever det mest "maxade" vinterlivet! smile

Dela med er av era strategier!

Tusen tack på förhand!

Svar

el-bueno
1 inlägg
el-bueno 1 inlägg 5 år sedan

Har du inte läst "4 timmars arbetsvecka" av Tim Ferris ännu så gör det! Där hittar du svaret på dina frågor

Sammmyboy
271 inlägg
Sammmyboy 271 inlägg 5 år sedan

1. Jobba
2. Glöm att ha abonemang - Jag har köpt 2 års surf och sms och fyller på när jag behöver ringa(detta inringar även alla "fasta" och "rörliga" kostnader per månad.
3. BUDGET BUDGET BUDGET
4. Ta bort utgifter som coca cola och glass
5. Säg upp kontakten med alla kompisar som inte har samma mål som du
6. Bli asfaltsläggare... eller sponsrad

Carl-Jan
668 inlägg
Carl-Jan 668 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Carl-Jan (4 år sedan)

.

hyllengren
1196 inlägg
hyllengren 1196 inlägg 5 år sedan

Sammmyboy :

sjukt viktigt att skära ner på glassen faktiskt

sharkattack
14 inlägg
sharkattack 14 inlägg 5 år sedan

Skaffa dig ett jobb på den skidort du önskar så klarar du utan problem att gå +/- och kommer förmodligen ha en del deg med dig hem förutsatt att du inte slänger pengar runt dig när du festar och dylikt.

Tomtefar
280 inlägg
Tomtefar 280 inlägg 5 år sedan

hyllengren :

Sammmyboy :

sjukt viktigt att skära ner på glassen faktiskt

Ni är ju inte kloka! Då återstår ju bara skidåkning kvar av meningen med livet.
Ät glass!