Verbier 14/15

friddz
14 inlägg
friddz 14 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad friddz (5 år sedan)

Hallå alla goa åkare!

Jag och några polare har pratat om en säsong i Verbier. Många av oss gjorde säsong där förra året, vilket betyder att vi redan är kompisar med byn och berget, och det är ju alltid en fördel.

Vore kul om fler självklart ville hänga på och ja jag vet att det är strul med deras liftsystem där just nu men vi ska nog se att det löser sig!

Keep calm and wait for snow!

Svar

linnease
5 inlägg
linnease 5 inlägg 4 år sedan

Hej! Jag är grymt sugen på en säsong i Verbier! Har pratat lite med några som var där i vintras och det lät ju så himla kul! Skulle vara roligt om vi kunde styra ihop ett trevligt gäng! Jag är isf i behov av folk att bo med, då mina kompisar här hemma tyvärr inte är av den skidglada sorten haha

Svarre
129 inlägg
Svarre 129 inlägg 4 år sedan

Tjabba!
Är sjukt sugen på att åka ner en säsong då förra vintern ägnades åt sol och bad...
Jag sitter lite i samma sits som Linnea. Polare som inte vill eller inte riktigt har tid.
Så jag är på jakt efter ett gäng att åka och bo med!
Om det blir Verbier eller inte spelar ingen roll. Vill bara stå på skidor igen!!

Roobins
2 inlägg
Roobins 2 inlägg 4 år sedan

Har spenderat en säsong i Sälen och är nu sugen på något lite längre bort. Verbier låter fantastiskt men hur ser det ut med jobb? Är det lätt att få även fast man inte behärskar franska?

kasperosterdahl
4 inlägg
kasperosterdahl 4 inlägg 4 år sedan

Tjena! jag är sjukt sugen på en säsong i verbier! detta blir min första säsong och är på jakt efter skidpolare och boende. längtar så galet efter vinter och snö!

beerbeer
2 inlägg
beerbeer 2 inlägg 4 år sedan

Tja! Jag körde en säsong i verbier några år sen men är svin taggad på att dra dit igen! Jag sitter i samma sits som de flesta att majoriteten av polarna hellre vill göra annat än åka. Jag letar efter någon / några att bo med och shredda med på dagarna!!

hör av er! Det är inte långt kvar nu big_smile

STORPOTATEN
625 inlägg
STORPOTATEN 625 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad STORPOTATEN (4 år sedan)

Har gjort säsong i Verbier i ett annat liv, och det var ju kanon förstås. Men hur blir det nu med detta, https://www.freeride.se/de-fyra-dalarna-splittras/ ? Någon som har uppdateringar?

STORPOTATEN - Lite saftigare.. lite godare.... Citera
eliasjohanssons
2 inlägg
eliasjohanssons 2 inlägg 4 år sedan

Jag och en polare har bestämt oss för Verbier och sticker ner i december.
Letar dock fortfarande boende! Släng iväg ett facebook-meddelende om du också ska dit, vet något boende eller bara vill snacka alpint!

//Elias Johansson

CarlSamuel
2 inlägg
CarlSamuel 2 inlägg 4 år sedan

Tjena alla monsterdiggare! Likt @beerbeer 's polare drar min närmaste vänskara till annanstans än snön, nämligen Australien, och då jag föredrar snö före ö blir det ett soloäventyr tills man lär känna ett gäng. Således är även jag på jakt efter någon/några att dela boende och bra snö med. Att samla en skara och planera tycker jag låter som en stark idé.

Samuel

amandabrorsson
8 inlägg
amandabrorsson 8 inlägg 4 år sedan

Hei!

Bor för tillfället i Oslo men har bestämt mig för en säsong och har hört från tidigare säsongare att Verbier ska vara digg. Aldrig dragit en säsong tidigare, men tanken bakom det är egentligen att lära mig åka bräda och hinna njuta av det tillsammans med skönt folk! Hur går man till väga?

eliasjohanssons
2 inlägg
eliasjohanssons 2 inlägg 4 år sedan

Skapade en grupp på facebook nyss för alla som ska säsonga i Verbier, lättare med diskussioner där. PM:a namn eller sök på Verbier 14/15 på facebook

/Elias Johansson

friddz
14 inlägg
friddz 14 inlägg 4 år sedan

elajjas :

Skapade en grupp på facebook nyss för alla som ska säsonga i Verbier, lättare med diskussioner där. PM:a namn eller sök på Verbier 14/15 på facebook

/Elias Johansson

Finns redan en tråd. Nordic Skibums Verbier.

Hawk100
634 inlägg
Hawk100 634 inlägg 4 år sedan

STORPOTATEN :

Har gjort säsong i Verbier i ett annat liv, och det var ju kanon förstås. Men hur blir det nu med detta, https://www.freeride.se/de-fyra-dalarna-splittras/ ? Någon som har uppdateringar?

Snart börjar det väl bli dags för en säsong igen?!?!

STORPOTATEN
625 inlägg
STORPOTATEN 625 inlägg 4 år sedan

Hawk100 :

STORPOTATEN :

Snart börjar det väl bli dags för en säsong igen?!?!

Säger du det? Ja, troligtvis är det så. Men.....

STORPOTATEN - Lite saftigare.. lite godare.... Citera
fabianspennare
15 inlägg
fabianspennare 15 inlägg 4 år sedan

Roobins :

Har spenderat en säsong i Sälen och är nu sugen på något lite längre bort. Verbier låter fantastiskt men hur ser det ut med jobb? Är det lätt att få även fast man inte behärskar franska?

Tja Roobins!

Jag var där förra säsongen och kom ner så sent som i mitten av januari, då var de svårt att hitta jobb då de flesta tjänster var tillsatta och resten krävde att man pratade franska vilket jag dessvärre inte gör.

Men min uppfattning var att är du där i November eller början av December så ska de inte vara så svårt.

user94677
9 inlägg
user94677 9 inlägg 4 år sedan

Hej! Vi är två killar (eventuellt fler) som tänkte dra ner!
En av oss var i Verbier förra året.

Vad tror ni om delningen av dalarna, finns där en lösning?

Hur ser det ut med boende och jobb för er andra?

emeliefalkenberg
2 inlägg
emeliefalkenberg 2 inlägg 4 år sedan

Vi är två skånetjejer som också planerar en säsong i Verbier. Nu börjar det närma sig och vi har inte hittat något boende än så vi skulle bli glada om där är någon skön som kan tänka sig att dela med oss. Hör gärna av er här eller på facebook om ni har några tips.

//Emelie Falkenberg

malleballe
1 inlägg
malleballe 1 inlägg 4 år sedan

Tjeeee,
Sitter i samma sits som många av er andra. Är sjukt sugen på att dra ner i vinter men letar fortfarande boende. Om det är någon som behöver en extra i lyan är jag väldigt öppen för förslag!

rikardlandrin
16 inlägg
rikardlandrin 16 inlägg 4 år sedan

Har en del 4-bäddslägenheter på gång via samma person jag hyrde lägenhet av förra året, folk som skulle ha intresse av att dela?

https://instagram.com/rikardlandrin Citera
Leojonsson
33 inlägg
Leojonsson 33 inlägg 4 år sedan

Tja
Har en 6 bäddars på g och behöver 1 - 2 stycken till som vill bo med oss. Bodde själv i lägenheten förra säsongen och är enligt mig än av softare lägenheterna.det är en 2 plans lägenhet på 80ish kvm till en riktig bra pris.. ca 10 - 15 min från center av byn, typ 3 min med bussen.
Vi är fyra killar just nu så två tjejer är att föredra så det inte blir för mycket testosteron haha. Men även dudes får självklart höra av sig
Leo!

EddeVS
9 inlägg
EddeVS 9 inlägg 4 år sedan

jag och min kära vapendragare Ozzy velar lite mellan Valdi och Verpan, men letar nu runt lite på båda efter boende. Föredrar att bo 4. Killar eller tjejer. Någon som har något schyst på G? Länka Gärna i ett ett PM wink wink

Benja_93
13 inlägg
Benja_93 13 inlägg 4 år sedan

Hej alla som ska till Verbier i vinter!

Jag, som många andra, letar också efter boende så om någon vill ha en Göteborgare (kille 21 år) i lägenheten är det bara att skicka ett PM. Skriver ytterligare inlägg om jag hittar något själv och behöver rumskamrater!

lindgrens
5 inlägg
lindgrens 5 inlägg 4 år sedan

Hejsan!

Ser ut som att det kommer bli bra tryck i Verbier denna vinter!! Grymt!

Anledningen till att jag skriver är för att jag precis har fått tag i ett riktigt bra boende. Men problemen är bara att fylla den. Just nu är vi två personer, och vi behöver fler! I första hand två glada filurer. Men skulle det visa sig att vi blir fler så kan man hyra hela huset! Vilket vore riktigt grymt! Men för det behöver vi 6 peeps!

Hör gärna av dig om du är lika taggade som vi på att fixa ett riktigt fett boende!

rikardlandrin
16 inlägg

Eftersom jag säsongade förra året i Verbier så har jag blivit taggad på Japan, dock så pallar jag inte vara där en hel säsong. Så hade tänkt dra 3-4 veckor i januari isf och spendera resten av säsongen i Verbier. Finns det någon som är intresserad av att hyra en bädd för enbart januari?

Leojonsson
33 inlägg
Leojonsson 33 inlägg 4 år sedan

rikardlandrin :

Eftersom jag säsongade förra året i Verbier så har jag blivit taggad på Japan, dock så pallar jag inte vara där en hel säsong. Så hade tänkt dra 3-4 veckor i januari isf och spendera resten av säsongen i Verbier. Finns det någon som är intresserad av att hyra en bädd för enbart januari?

Haha rikard, din jävla lyxbummare!! wink

rikardlandrin
16 inlägg

Leojonsson :

Haha rikard, din jävla lyxbummare!! wink

Haha man lever bara en gång wink

Thorslund
2 inlägg
Thorslund 2 inlägg 4 år sedan

Hej!

Jag och min pojkvän letar för tillfället efter ett boende över säsongen. Vi har försökt ta kontakt med lite olika sidor men har inte fått så mycket svar. Om det är någon som saknar två stycken i sin bostad så skriv gärna ett PM till oss!

Rebecka och Ludwig

soff4n3
1 inlägg
soff4n3 1 inlägg 4 år sedan

Hej allihopa!

Vi är fyra stycken sköna tjejer runt 20 år från Stockholm som just nu funderar på att hyra en lägenhet för 6 personer under vintern. Lägenheten har 3 sovrum och ligger ganska centralt i byn! Det vi har att erbjuda är alltså ett sovrum med två enkelsängar i och mycket trevligt sällskap.
Men vi söker då efter en-två personer till för att fylla upp lägenheten så om det är någon som känner sig träffad är det bara att höra av sig!

Sofie

FreWestin
3 inlägg
FreWestin 3 inlägg 4 år sedan

Tänkte byta ut Stockholm mot Verbier i vinter och behöver därför en säng! Någon som hittat någon schysst lgh som behöver fyllas ut? Är öppen för förslag!

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Sofie, var ligger lägenheten?

soff4n3 :

Hej allihopa!

Vi är fyra stycken sköna tjejer runt 20 år från Stockholm som just nu funderar på att hyra en lägenhet för 6 personer under vintern. Lägenheten har 3 sovrum och ligger ganska centralt i byn! Det vi har att erbjuda är alltså ett sovrum med två enkelsängar i och mycket trevligt sällskap.
Men vi söker då efter en-två personer till för att fylla upp lägenheten så om det är någon som känner sig träffad är det bara att höra av sig!

Sofie

Benja_93
13 inlägg
Benja_93 13 inlägg 4 år sedan

Hej alla i Verbiertråden!

Jag har en lägenhet på g på Route des Creux i Verbier och behöver 1 person att dela med. (Jag är 21 år från Göteborg om det skulle intressera någon att veta)

PM:A!

friddz
14 inlägg
friddz 14 inlägg 4 år sedan

halloj!

har en ledig säng i en lägenhet för 4. någon som är intresserad?
i nuläget är vi 2 killar och mig så en tjej till vore dröm!

lägenheten är tillgänglig från den 27e nov.

ha det!

nelstj
7 inlägg
nelstj 7 inlägg 4 år sedan

friddz :

halloj!

ha det!

Tjena! Jag är 19 år och kommer från Stockholm. Jag letar boende för säsongen och detta låter intressant! När åker ni ner? smile
/Nelly

JimmieJ
5 inlägg
JimmieJ 5 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad JimmieJ (4 år sedan)

Tjabba vi har en lägenhet i verbier och söker 2 till som vill dela boende med oss så blir vi 4 totalt.

Hör av er vid frågor!

Peace out homies!
/JJ

Carpef
10 inlägg
Carpef 10 inlägg 4 år sedan

Hejsan!
Vi är fyra personer från Lund (tre killar och en tjej) som är sugna på att dra en säsong i Verbier. Vi letar boende för hela säsongen och har inga problem med att dela med andra blivande säsongare. Om ni vet eller hör något så får ni hemskt gärna hojta till!

Tack på förhand!

Sigridgreen
1 inlägg
Sigridgreen 1 inlägg 4 år sedan

friddz :

halloj!

ha det!

Söker du fortfarande en tjej att fylla ut lägenheten med?
Jag är väldigt intresserad på en säsong i Verbier och söker roomies,
skriv till mig om det låter intressant! big_smile

Ha det gott!

JohnCrafoord
2 inlägg
JohnCrafoord 2 inlägg 4 år sedan

Hallå på er!

Jag kommer att röra mig mot verbier i vinter för att leta lyckan i snön. Jag hoppas på att det blir bra tryck där nere och att vi ser för mkt snö. Jag och två polare kommer att glida ner och vi söker boende, vi är alla 19 år från stockholm som gillar lika mkt att åka skidor som att däcka i snödrivor.

Hör av er om ni vill dela boende. Det blir mkt skidåkning och mkt rouge i vinter.

Ha de!

Mange75
43 inlägg
Mange75 43 inlägg 4 år sedan

Ni som söker jobb i två veckor i mars får gärna passa våra barn, se tråd om barnpassning i Verbier 7-21 mars på utländska fjäll.

https://www.freeride.se/forum/thread.ph … action=new

addhe
8 inlägg
addhe 8 inlägg 4 år sedan

JimmieJ :

Tjabba vi har en lägenhet i verbier och söker 2 till som vill dela boende med oss så blir vi 4 totalt.

Hör av er vid frågor!

Peace out homies!
/JJ

Alåhejej Jimmie

Två grappar här som för tillfället yrar runt i Bolivia letar boende för vintersäsongen. Fyller båda 24 till vintern, har erfarenhet av att bo med andra drägg, bråkar fan inte och vet hur man gräver upp folk ur snön. Dra ett PM om ni fortf har sängar till övers!

Väl mött
Adde

nelstj
7 inlägg
nelstj 7 inlägg 4 år sedan

Någon som har en plats över i sitt boende? smile Jag heter Nelly, är 19 år från Stockholm. Söker boende inför säsongen och är inte det minsta kräsen (typ). Vill bara ha skönt häng och mycket åkning. Hör gärna av er här eller på Facebook: Nelly Stjerna

Ozzyhult
1 inlägg
Ozzyhult 1 inlägg 4 år sedan

Hejhej alla sköna bummare,

Vi är två glada grabbar på 20 och 22 år från Stockholm som älskar att åka skidor och nu söker boende för den kommande säsongen. Om det skulle vara någon där ute som har två sängplatser till övers och vill fylla boendet med mycket skratt och många härliga dagar i backen så vore det guld om ni ville höra av er! big_smile

Ni når mig här eller på oscarhultberg1992@gmail.com

Hare gött!!!

/Oscar

rikardlandrin
16 inlägg

Har en plats i vår lägenhet! Pm för mer info!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook