03/04 i Alperna

Kokikola

Ny medlem
03/04 i Alperna
Hej.
Söker folk som har tänkt sig ner till Alperna nästa säsong och kan tänka sig att dela lägenhet.
Jag känner för att åka till Österrike och träna upp tyskan litegrann. Känns lite väl farligt att ta sig till Frankrike/Schweiz då franskan är lite rostigare.
Trots allt är platsen är inte bestämd än, men förslag mottages tacksamt...
//Johanna

03/04 i Alperna
Hej!

Har tänkt att ta ledigt ett år från högskolestudierna för att göra en säsong. Inget bestämt ännu men det blir troligen St Anton....

//Andreas

03/04 i Alperna
Hej! Ja, St Anton funkar lika bra som något annat... Känner det börjar dra i skidsjälen så bort härifrån bär det ju i vilket fall!

03/04 i Alperna
tjena! ja å en polare har tänkt å dra ner till antagligen chamonix nästa säsong. tänkte åka redan i början av dec å stanna så länge d går..

/Alfredson

03/04 i Alperna
Chamonix låter ju kul, men är inte fransmän väldigt otrevliga (om man nu skulle träffa på några sådana...) om man inte kan eller är så bra på franska? Kan ju kännas lite taskigt att bli missförstådd under en hel säsong!!!

03/04 i Alperna
Hej Johanna!

Jag och en kompis skall ner till St. Anton nästa säsong och kan mycket väl tänka oss delat boende, om vi inte lyckas fixa det genom jobb eller liknande.

Hör av dig!
Nicklas

03/04 i Alperna
Tjena!
Jag + en kompis har planer på att bumma någonstans i Ö-riket nästa säsong..blir antagligen fr.o.m jan-mars. Platsen är dock inte ännu bestämd..( bara snö finns så räcker det).
Hänger gärna med å delar något lämpligt billigt boende vart det än bär.. Håller sombäst på å letar reda på lite praktiska detaljer..Maila mej gärna om du/ni kommit på några mer lösningar..
*Gollumina*

03/04 i Alperna
Jag funderar på att åka neråt nästa säsong men saknar ännu resesällskap. Har inte funderat på vilket land/ort som verkar bäst men österrike har ju två fördelar i språk och prisnivå. Nackdelen är väl att bergen är lite lägre i denna delen av alperna....

03/04 i Alperna
Tjena!

Om du ska snacka tyska ska du helt klart åka till St Anton. Helt klart den bästa orten i Österrike enligt mig. Trevligt folk o ganska bra åkning. Däremot bör du nog fundera på frankrike om du vill satsa på åkningen.

03/04 i Alperna
Jag har planer på att åka ner ett par månader i början av 2004 och är klart intresserad av att dela en lägenhet någonstans i österrike. Gärna i st Anton men annars var som helst... bara det finns massor med snö. :)

Tillbaka
Topp