05/06 Rossignol Scratch BC (inte wrs)

O_lundberg

Medlem
Hur är dom skidorna att hoppa med? Har inte tänkt raila med dom men ett och annat hopp kan det bli. dom blir inte tunga?

Senast ändrad:
kanske inte vill lägga pengar på nya ¨årets skidor som är dyrare än dom skidorna som är 2 år gamla, när han kanske bara ska hoppa med dom.

funkar bra å skutta runt med. körde på dem hela vintern som var, överallt. kan vara upplevas lite stora, beror på om du är van med lite bredare skidor el inte. topp köp enligt mig. perfekt skida för sverigeåkning.

Får ett så bra pris på dom så det är bara dumt att köpa ett par nya om det nu inte skiljer överdrivet mycket mellan dom då det är ett par BC jag ska ha... Men frågan är bara om det är stor skillnad mellan WRS och den äldre skidan (svarta) 05/06

Rising sa:
Varför skaru ha ett par 2 år gamla?
Vad du bör inse är att bara för att ett par skidor är förra eller förförra årets modell behöver det inte vara skillnad på skidans uppbyggnad utan bara på grafiken, dock tror jag att det är skillnad mellan BC05/06 och 07/08 (om dom nu har kvar modellen eller har dom bytt namn på den?).

testa att gå med 500g vikter runt fötterna samtidigt som pjäxor...

Det hela handlar mest om vana skulle jag tro.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp