07/08 skidor

07/08 skidor
glindstrom sa:
Giro sa:
Invader...lätt årets fetaste design!!! måste köpa!!!!
dom är ganska snygga.......
men det sköna med dom är att det typ finns en speciell del typ mellan nosen och mitten som är till för buttering ;D! det är fan sjukt coolt ;D!
riktigt så är det inte. bara att dom är lite mjukare i slutet av skidorna. samma sak i tailen förövrigt. sjukt skön skida! äger allt i parken!

07/08 skidor
ekdahl sa:
glindstrom sa:
Giro sa:
Invader...lätt årets fetaste design!!! måste köpa!!!!
men det sköna med dom är att det typ finns en speciell del typ mellan nosen och mitten som är till för buttering ;D! det är fan sjukt coolt ;D!
riktigt så är det inte. bara att dom är lite mjukare i slutet av skidorna. samma sak i tailen förövrigt. sjukt skön skida! äger allt i parken!
okej jag missförstod väl han som berättade för mig ;D men coolt ändå ;D

07/08 skidor
JockeSki sa:
Orkar inte ens förklara. Den dagen ni kommer utanför parken så förstår ni själva.
Det är inlägg som dessa som bidrar till den många gånger otrevliga stämningen på det här forumet. Varför vara dryg och nedlåtande? Motivera istället varför du skriver som du gör.

07/08 skidor
JockeSki sa:
Rydellen, håller med dig till viss grad. Kidsen kan köpa skidor enbart efter designen för dom flesta kids kommer förmodligen inte känna nån skillnad mellan Trouble Maker och Public Enemy ändå. Och att dom sen förstör skidglädjen totalt genom att mittmontera ska vi inte ens prata om.

Men för oss som känner skillnaderna och tycker det är kul med ett par skidor med någorlunda drag i även i pisten så är det ju faktiskt skillnad mellan dom olika parkskidorna.
..... du är konstig...
btw så såg dom flesta skidorna rätt freaaaäääshsccha ut

07/08 skidor
glindstrom sa:
ekdahl sa:
glindstrom sa:
Okej... ser att det har blivit en del inlägg om det jag skrev... Själv ser jag Invader som en skida med bra egenskaper. testade förr förra årets skidor i Whistler och dom var väldigt sköna. "off the record" Jag dock inget kid.

Alla har väl rätt att välja skidor efter hur de själva vill? eller har vi inte det?

07/08 skidor
Nej, det har Ni inte, hah =).
Skämt åsido, sjäklvklart har Ni rätt att välja skidor hur Ni vill. Men grejen är att det ofta enbart leder till en diskussion om x grafik vs. x grafik och där finns det ju ingen direkt fakta för alla har ju olika smak. Således ger dessa trådar väldigt lite matnyttig info. och blir istället någon slags omröstning á la Lunarstorm enligt mig.

07/08 skidor
mens? man köper skider för att de är snygga. och kom inte och säg att man måste välja för att man är jibber, bc-åkare eller pist. man vet väll ändå vilka man ska hålla sig till?
Köper man inte skidor för att dom ska vara sköna och bra att åka på? Inte skulle jag köpa en supersnygg snowboard om den var värdelös att åka på!

07/08 skidor
JohanStahlberg sa:
mens? man köper skider för att de är snygga. och kom inte och säg att man måste välja för att man är jibber, bc-åkare eller pist. man vet väll ändå vilka man ska hålla sig till?
Köper man inte skidor för att dom ska vara sköna och bra att åka på? Inte skulle jag köpa en supersnygg snowboard om den var värdelös att åka på!
Så är det inte, sj har ja precis fixat mig ett par Edsbyn (eftersom jag verkligen gillar retro stuket i parken á la årets dynastar..så ja tänkte steget längre) som är bockade i bak för sköön switch åkning. Kommer rocka dom överallt!

Skämt åsido, men just kidsen är ju galna i grafiken. Sj gillar jag när en skida gör som jag vill och sitter fast under foten. Det är mina krav på en skida.

07/08 skidor
JohanStahlberg sa:
Om skidan är snygg blir den mycket skönare att åka på haha. Ibland tycker jag det nästan är så men det är väl bara mitt huvud det

07/08 skidor
Det är nog ganska troligt att vi alla gör våra skidinköp baserade på hur de ser ut. Om det finns någon här på forumet som gör sina inköp helt utan att hjärtat spelar en roll så skulle jag vara förvånad.
För övrigt så har jag svårt att se hur det skulle vara möjligt att utse den bästa skidan. Det finns allt för många variabler. Som inom de flesta ämnen så är det inte möjligt att inneha praktiska erfarenheter (och därmed kunskaper) om allt utan det är frågan om kvalificerade gissningar. Allt blir en kompromiss...

Jag skulle nog vilja påstå att det är som med hundar och hundägare, "sådan hund sådan husse".

07/08 skidor
Om det inte spelade någon roll, varför görs det då så mycket nya skidor och varför är dom inte bara enfärgade?

It's aaaall about the looks...

07/08 skidor
Dirtbag sa:
Det är nog ganska troligt att vi alla gör våra skidinköp baserade på hur de ser ut. Om det finns någon här på forumet som gör sina inköp helt utan att hjärtat spelar en roll så skulle jag vara förvånad.
Jag har faktiktikst kopt tva par skidor som inte jag tycker e sa grafikst lockande seth pistol och armada arv ingen av dem av mitt tycke e snygga men jag avgudar att aka pa dem!

sa var det sagt ak egenskaper gar fore grafik, den som koper skidor med ogon hoppas han inte koper bil, sang och tjej med ogon ochsa man vill ju ha nagon man trivs med:)

07/08 skidor
Dirtbag sa:
Här är en till sån där knäppis som inte köper skidor på hur de ser ut utan hur de faktiskt är att åka på. Jag vet att här finns fler... Mitt senaste inköpta par skidor har ruskigt ful design, men de är grymt roliga att åka på.

Dirtbag sa:
För övrigt så har jag svårt att se hur det skulle vara möjligt att utse den bästa skidan. Det finns allt för många variabler. Som inom de flesta ämnen så är det inte möjligt att inneha praktiska erfarenheter (och därmed kunskaper) om allt utan det är frågan om kvalificerade gissningar. Allt blir en kompromiss...
"Den bästa skidan" för alla tillämpningar finns såklart inte. Däremot finns det mer eller mindre bra skidor lämpade för en viss typ av snö-förhållanden (is-blå pist vs 1 meter puder), och för en viss typ av åkare (nybörjade som väger 50 kg vs aktiv tävlingsåkare med 100 kg muskler)...

Med andra ord: Det är mycket mer än bara designen som skiljer mellan olika skidor...

07/08 skidor
glindstrom sa:
ekdahl sa:
glindstrom sa:
om inte jag tar fel så hadde line på sin hemsida info om sina skidor förut...då kalladde dom den zonen för "butter zone" så dom e mjukare där så att det ska bli lättare att göra butters så nog är det till för att göra butters ändå?

//Sim

07/08 skidor
07/08 skidor
Nä, men uppenbarligen finns det en marknad för det. I flera fall är det dessutom bara designen som ändras, skidan är konstruerad på samma sätt som förra året.

Tillbaka
Topp