08/09 Whistlers Officiella Boendetråd

Mall

Ny medlem
Nu snor jag Eriks idé från förra året, tack och bock för den fina idén!

Nu börjar säsongen närma sig och det är hög tid för en ordentlig boende tråd.
I denna tråd snackar vi ENDAST om boendet.
För att det skall bli lättare att få översikt vart det finns extra platser och vilka som söker plats tänkte jag att man gör följande.

Söker man bostad skriver man så här (ex):

[Söker]
1 plats. Ankommer 24 december stannar till 4e mars. Rökfri festprisse.

Har man platser över skriver man (ex):

[Finnes]
4 platser. Lägenhet, december-april. 4000 kr/mån. Inga husdjur.

Allt för att vi skall få en bättre överblick om läget på orten.

[Söker]

2 platser för två glada dalkullor som känner för att göra sin andra säsong i denna underbara skidort. Rökfria, festglada och självklart skid-, men framförallt snowboard glada.

VI SES I BACKEN

[Söker]

4 platser till tre tjejer och en kille mellan 20-23 år som ser fram emot ännu en skidsäsong, fast nu i Kanada istället för Europa. December - Maj. Rökfria, easygoing snöfantaster!

Ha det!

Är det någon som är sugen på att slå sig ihop, så vi blir kanske 6 personer och hyra ett hus en längre period. Jag har hittat en del objekt på piquenewsmagazine.com men det behövs som sagt flera. Kommer troligen att befinna mig i Whistler redan i September då jag ska åka dit och jobba. Hör av er i min gb eller på oskarholmblad@hotmail.com

Cheerio

[Söker]

2-3 platser för glada jämtländska brädåkare, det kanske blir en sidekick med en monoski,hehe puder i mängder men sol, hopp och box är det som är grejen :)
Januari till mars i vinter! Hör gärna av er ;)

När jag åker snowboard, då åker jag snowboard, då går jag inte på någe jäkla disco!
/Hampus Mosseson

[söker]

3-4 platser. Sköna grabbar som e sugna på antingen hyra ett hus eller en lägenhet.
Januari till början av april, hör av er om ni vill dela med er av tips:)

/sweet

Vi söker 2 personer som villdela boende med 2 grabbar o 2 tjejer i en lägenhet för 6 personer 400 meter från Creekside. Boendet är relativt dyrt. 24000/månad. Blir 4000 var. Det är ändå skapligt! Hör av dig till mig på hgoa@msn.com eller skriv här.
Mvh gustav

[SÖKER]

2 platser för 2 snowboard- åkande brudar (en norrlänning och en stockholmare) som är sugna på torrt, lätt puder!!! Vi var i Chamonix 06/07 och hade det kjempegrejt, men vill nu vidka vyerna och prova på Kanada!

Vi är öppna för förslag. Alla tips och idéer är välkomna!

hannaHGgustavsson@hotmail.com

Ha de! :)

Då vårt boende sket sig söker jag nu boende för 2 glada skidfantaster från stockholm för säsongen 08/09 i whistler. Mvh Gustav

Tjenare!

Vi är två snowboardtjejer som sticker till Whistler i början av November. Självklart söker vi nu boende som alla andra. Vi är jätte sugna på att skaffa ett stort hus och tänkte nu kolla om det är några goa gubbar/gummor som har lust att bli våra roomies.
Hör gärna av er så fort som möjligt så kan vi snacka mer om saken :)

Skriv till oss här eller kontakta oss på Facebook eller msn: Svahn_banan@hotmail.com
Mvh Fredrika Svahn och Lisa Bengtson

[Söker]

1 plats för skidskolejobbande 25 åring, ska göra min 6 säsong och känner att det är dax för att nytt fjäll...
Planerar att stanna mellan början på december till början på maj.

Söker

Reiser själv til whistler i begynnelen av januar. Trenger et sted å bo i vinter. Hvis noen har en plass til overs er det bare å si ifra.
Er en trävelig snowboard åkande norrmann. Har gjort 2 sesonger i st. anton så det er på tide å prøve noe nytt.
Noen som har tips til hvor man søker lägeheter?

Söker:

Söker boende för säsong i Whistler 08/09. Var där 07/08 så jag har "koll på läget" så att säga.

Skidåkare som jag är, Åker överallt, men tycker att park är väldigt roligt, men när dumpen kommer så står jag först i kön.

Söker även boende på andra håll, har kontakter i Whistler.

Hade bra

Söker:

Söker boende för 2 st grabbar (rökfria) i Whistler. Vi är 19 och 20 år gamla, åker skidor på hög nivå, festar på hög nivå ;) haha. samt börjat med bräda. Tänkt stanna mellan slutet av Nov till mitten av Maj.

Gärna med på att dela ett större boende.

Hör av er. baltzar.lundgren@hotmail.com eller skriv i gästboken.

Ses i vinter!:D

[Söker]

2 platser. Vi är två skidpassionerade grabbar som älskar såväl park som puder. Detta blir andra respektive tredje säsongen. Vill dela soft boende med sköna dudes :)

Hör av er om ni har nått på g!

[Söker]

Boende för 3 alternativt 4 sköna grabbar.Vi ärtvå göteborgare en skidåkare och en snowboardåkare. Sen har vi oxå med oss två 08:or som åker skidor. Vi kan tänka oss att dela boende med antingen ett gång sköna grabbar eller brudar, spelar ingen roll. Någon som har något på gång så är det bara att slänga iväg ett mess till gb.

tack som fan

[Söker]

Boende/roomies för ett glatt stycke kvinna ev 2 ..som är ute efter snö Skidor/Snowboard sköna människor o sweet partieees xD Letar för fullt själv, men hör av er om ni hittar något grymt att samsas i el har några andra good news. livan8@msn.com Tack o bock

[söker]

1 plats. ankommer 19 jan. Åker hem som tidisgast maj. Sansad 25 åring som prioriterar skidorna framför ölen.

Johan

[Söker]

1 eller 2 platser i lägenhet/vandrarhem perioden dec-feb.
Skriv gärna i gästboken eller maila till joannaengblom@hotmail.com om någon skulle ha plats för en glad tjej. Har även en tjejkompis som är minst lika skön!! Icke-rökare, trevliga, sportiga!
Hör gärna av er även om ni inte har något boende på G. All info uppskattas!

Tack och hej
Joanna

[SÖKER]

En plats, alternativt två platser. Från början 2 snubbar som MÅSTE åka till Whistler, men har lite svårt att hitta ett bra boende, kan tänka sig att fylla den "sista platsen" i andra boenden.

maila på pontus.eteus@gmail.com eller milkmane@gmail.com, det är även MSN.

Åker båda skidor.

Vi kan även tänka oss att gå ihop med ett gäng och ta ett större boende.

Tack

Pontus

(SÖKER)

En plats från början av januari. Alt av interesse. Om noen har en plats å¨fylle så er jag på.

Kristoffer

[Finnes]

Vi har förmodligen ett boende på gång, en lägenhet i Vale Inn, Creekside, dit vi nu söker lite folk.

Vi är två tjejer som söker ytterligare två personer att dela lägenheten med för att få ner hyran.
Hör av er om ni är intresserade. Vi drar till Norge på söndag så ett snabbt svar skulle uppskattas.
Berätta om er själva, när ni tänkt anlända etc.
Ha det fint.

Lisa

[[FINNES]]

Vi har två st platser i ett boende i Creekside för 4. Hyran är på ca 750CAD, sista hyran på 525 (april). Vi stannar december-april. 5 månader är minimi att hyra.

Depositionen betalas ikväll av mig, två första hyrorna i Oktober. Kommer ligga ute med depositionen, men så fort vi bestämt får ni betala er del, det är ca 3000kr per skalle.

Själva boendet är i Vale Inn, med kök badrum osv i lägenheten. Jacuzzi finns i innet, och det är ca 7minuters gång till Creeksideliften, max 10 om man är tungt lastad med gear.

Engagemang och personkemi premieras. Vi måste inte bestämma omgående, men snart, och gärna med någon man trivs med. Fördel är om ni är två stycken så vi kan ordna något direkt, men singlar funkar också. Vi tänker dra i slutet på november och stanna några dagar i vancouover, kröka och kanske köpa in lite extra gear. Fördel om vi kan åka ihop.

Lägg till mig på MSN:

milkmane@gmail.com

// Pontus

[Söker]

1 plats. Ankomst oklar, flexibel på ankomst, tänkt stanna hela säsongen. Rökfri brädåkare med koll på både skidor och telemark. Kille på 24år, bor i Sthlm. Senast i Whistler sässen 2001-2002. Positiv och öppen för förslag. Rökfri!

Skicka ett mess vid förslag.

Tack på förhand!

[söker]

4 platser. jan - maj. pojkar. alla är positiva,glada, rökfria brädåkare. 19 år gamla och skitsugna på säsongen.

Senast ändrad:
[SÖKER]

Tre goa gubbar på 24 tänkte hänga på halva sverige till Canada typ jan-mars. Alla prisklasser och tider är av intresse! Bor gärna me ett annat gäng så släng iväg ett mail till erik_froode@hotmail.com om de dyker upp nåt!

Senast ändrad:
SOKER

Boende for 1 i Whistler, ar redan har o letar men det ar inte latt ska ni veta. Varsomhelst gar bra!!
Jag e 26 o tjej for er som undrar, ska va har till slutet av sasongen, April-Maj!

Hoppas pa svar!!

Sopha

Hej allihopa,

Nu är vi 9st bara senaste veckan som söker boende i Whistler, finns det inget stort boende (villa/stuga) som man kan gå ihop och hyra? Känns just nu som den enklaste utvägen. Någon som har kollat pique-tidningen efter något större boende?

/M

[söker]

hej..två grabbar som söker boende. ngn gång i slutet av oktober och framåt. Någon mer som ska dit eller redan har boende? /max

[Söker]

Hejsan!
Vi är två killar ifrån Östersund som söker boende i whistler mellan januari till mars.
MVH/Jonas och Henrik

Har inte kollat större boende, men det är värt ett försök, skulle kunna vara mindre svårt iaf. De e åtminstone en bra idé att kolla upp det också då de verkar finnas folk som är intresserade. Vi är som sagt tre stycken, och vi är absolut på! Jakten fortsätter....

[Söker]

Tjena! Skön skåning som söker boende i Whistler från 1 november - april, är grymt sugen på att gå ihop ett stort gäng och fixa ett större ställe men är öppen för alla allternativ.

Söker

1 plats, Kalmarit, 21 år, bor i sthlm för tillfället, rökfri, festglad, åker både sidor och bräda. Hade tänkt åka under perioden januari till maj. Vore grymt tacksam för ett svar.

Vi hörs

Tjenare! Tänkte bara höra om någon mer fått svar från "Rev. John Smith" angående en lägenhet i whistler. Skickade in ansökan i förrgår och nu vill han att jag ska skicka personuppgifter (inga kontonummer o personnummer, men ändå....). Verkar lite väl färdigskrivna mail och snabba puckar för en som är på missionsresa i afrika!? Hittar en "Rev John Smith" i whistler på google, men han levde på 1800-talet....
Skriv i gästboken om ni vet nåt!

Ha de gött!

Tillbaka
Topp