08/09 Whistlers Officiella Boendetråd

SÖKER

1 plats:

skall till whistler och gå lavinkurs mellan 30/11 och den 7/12.
tänkte komma några dagar före och stanna ett tag efteråt. kommer dit nång gång omkring den 27 nov och åker omkring den 16 dec. leter någonstans att bor under dessa datum. är rökfri och åker mycket och gärna.

maila på freeridemailen om du har nåt som du tror är av intresse.

höres

FINNES

boende för 3 personer i whistler village

Hej, Karin här! Jag har hittat en lägenhet i whistler village. Hyran är 2000 dollar i månaden för 4 personer, alltså 500 dollar var. det finns två sovrum, ett med dubbelsäng och ett rum med två enkelsängar. priset o läget är väldigt bra, dock så behöver jag 3 rumskompisar. hör gärna av er och endast om ni är verkligt intresserad att spendera vintersäsongen i whistler. jag kommer åka dit i slutet av oktober och stannar minst ett halvår, om inte längre. jag bodde i whistler förra vintersäsongen och det här priset o läget är grymt! om du är säker på en vintersäsong i whistler, hör av dig så fort som möjligt då det e supersvårt att få tag på boende...!

Karin

[Söker]

1 plats. Ankommer runt den 1 februari. Stannar till och med april. 23 år gammal, åker skidor. Kommer prioritera skidåkningen. Nås även på claes.p@hotmail.com

MVH

Claes

(Söker)

4 platser 1 jan - början av april. 4 skidkillar som går in fullt ut för skidåkning samt snowboard. Skulle bli löjligt glad om någon hade nåt alternativ!

//Victor

1 plats for liten tjej..... fran ikvall (sa snart som mojligt) till april?!!?
21 ar aker skidor men hoppas lara mig snowboard.

/lisa

(Söker)

Hej! Efter mycket letande utan resultat erbjuder jag nu 3000 svkr till den som lyckas hitta boende till mig och 2 polare december till april. Det kan både vara inkvartering hos någon som egen lägenhet. Vänlig hälsning Ola

Hej,

Jag och min kompis har för tillfället lite svårt att hitta boende, dock har vi ett lite halvt på G. Tänkte bara höra om de fanns folk som var sugna på att joina om vi skulle få detta boende för 4 personer då vi bara är två stycken.

Tacktack

[Söker]

1 plats.
Hej! Jag är en tjej från norr som tar break från sjukgymnast studierna för en säsong på brädan. 1 jan till maj. Hör gärna av er om ni har en plats över!

[Söker]

1 Plats. Boende 1 Nov - 1 April för en glad tjej på 21 år, rökfri, som älskar att resa och hitta på roliga saker!

Sara

[Söker]

1 Plats, 20 årig sthlmare som skidor som största intresse, inte snusfri men gillar att festa.

Jan-Feb.

Tacksam för svar!

MVH// Oskar

Tjena allihop!

Då vi är e ett gäng som inte fått tag i nåt boende än så kan ju dom som inte redan gjort de kolla lite större boenden också. Jag o min polare bor iaf gärna i ett kollektiv!

Och de hade vart sjusst av dom som ev redan är i Whistler att kika lite... lovar att ni får en bra laddning bira om ni hjälper till att styra upp nåt!

ha de gött

[Finnes]

Har ett boende i creekside sjukt nära gondolen för 3 personer. Jag behöver två pers att fylla ut de andra platserna med. Hyran är på 2750 så det kommer landa runt 900 per person i månaden. Jag kommer landa i whistler den 22 November och stannar säsongen ut. Är 20 år från Stockholm.

Hör av er så fort som möjligt med nummer så att jag kan ringa direkt.

Pontus L.

SÖKER

Tjena, är 20 år från stockholm och letar boende från 22 November och framåt. Hade tänkt åka sjukt mycket skidor men varvar såklart med utgång osv. Hör gärna av er om ni vill styra boende eller om ni vill att jag ska släppa fler detaljer om mig själv.

Pontus L

Hej 3 skånetöser alla födda 89 tänkte dra till whistler och bomma nu mellan jan och apr 09 söker boende att dela gärna med flera. Skötsamma tjejer som gillar att festa och åka skider..

Hör av dig /er om ni har nåot bra tips

lillen_mallan@hotmail.com

Senast ändrad:
Alltså vi som är här redan kan inte göra så mkt mer än att kolla pique och question fast i pappersversionen.. Boendesituationen är höstens snackis här. det kommer australiensare och engelsmän och frågar om man vet något så alla sitter i samma båt.

Hittar vi ngt så hör vi givetvis av oss.

Vet inte om det tagits upp redan men det finns boendeanonser på http://whistler.en.craigslist.ca/apa/. Se dock upp för bluffmakare där..

Vidare så går det att bo i pemberton och pendla hit med buss eller bil. har några polare som lever så och det funkar faktiskt.

[SÖKES]

börjar bli rätt nära in på nu, åker 28e okt
jag söker boende hos nån har inget emot enklare förhållanden uppskattar all hjälp man skulle kunna få om det så bara är kort tid medans man letar på plats?.

jag är en sthlms kille 22 år som tänk stanna hela säsongen.

hör gärna av er om ni kan hjälpa till.

lost_monkey86@hotmail.com

eller 0737184489

tro mig jag sitter uppe varje ons/torsdag natt uppe till 5 och tittar på nyaste tidningen som kommit ut och för att kunna vara snabb och ringa kanadixarna på deras tider.

:D det funkar gäller bara att vara först och ringa deras annonser är oftast uthyrda efter 1 timmer eller mindre. jag har bokstavligen råkat ut för det 2 ggr.

gäller att ligga på telefonen våga ringa och snygga tlll engelskan :P

[Söker]

1 Plats i slutet av november(Eller i december) -> Mars någon gång, spelar ingen större roll.

Hej Bernhard heter jag, 20 år. Kommer från Trollhättan. Åker snowboard men är sugen på att prova skidor denna sesongen. Jag kanske inte kan svara direkt på grund av att jag gör lumpen just nu och slutövningar osv är på gång. Men jag hör av mig så fort jag kan

See ya

Söker

Hejsan!

Vi är två 20 åriga, glada och rökfria killar från Helsingborg som söker boende i Whistler-områder från mitten av Januari - April, Maj någon gång.
Jag åker mest bräda och kompisen åker mestadels skidor.
Hör gärna av er om ni har något ni vill dela.

[Söker]

1 Plats, kommer landa i Whistler 14e eller 15e November och stannar hela säsongen. Rökfri glad och åksugen!

Wow verkar vara ganska ont om boende på andra sidan Atlanten. Har kollat runt lite själv men eftersom jag har fått ett impulsinfall av att åka till Whistler visste jag inte att det såg så här kärvt ut.

Jag är 25 år från Helsingborg, har inga problem med att vara inneboende hos antingen få eller hos många. Var i St Anton för 2 år sedan och bodde där i ett kollektiv med 12 pers totalt, bodde tjejer och killar och det funkade grymt bra! Jag prioriterar åkning framför allt, men är inte svår för en öl eller två.

Hör jättegärna av er ifall ni hittar en bädd över. Jag fortsätter leta själv och hör av mig till andra åksugna boendelösa om jag hittar något.

Ser fram emot tjockt lager puder i Whistler! // Emil

[Söker]

Två glada Uppsala-tjejer söker boende i Whistler! Vi anländer första veckan i december och stannar säsongen ut. Vårat mål med resan/flytten är att ha grymt KUL!
Någon som vill dela boende? Hör gärna av er här eller:
sannahenricsson@hotmail.com, oberg.sofia@hotmail.com

[Finnes]

2 Platser i Whistler north village, 6-31 januari.

6000kr per person

Skriv till mig om intresse finnes.

Senast ändrad:
FINNES

Vi har en plats över december- januari
Hyran blir ca 4500/ månad

Lägenheten ligger i creekside.

Vid intresse och frågor, maila mig på:

evelynahlqvist@hotmail.com

/Evelyn

[Söker]

Hejsan!
19-årig stockholmare som åker till Whistler straxt efter nyår (och planerar att stanna säsongen ut). Letar nu intensivt efter ett boende att dela med någon/några andra. Jag är en skötsam kille som är lätt att vara och bo med. "Bokar gärna imorgon"
Hör av er!

caalle@hotmail.com , 0733300076

Senast ändrad:
[söker]

21-årig kille från mellansverige. Kan tänka mig vad som helst med en madrass på golvet bara det inte ligger längre bort än Alpine meadows (bara pga busstillgängligheten). Har varit i Whistler 11 månader tidigare och känner till det mesta på orten.

Hör av här eller på tel. 0730409854

/Oskar

[Söker]

tjee!

ja är en sån där 20-åring kille från stockholm som älskar att åka skidor. Är för tillfället i Whistler o håller på att leta boende för fullt! Jag är redo att ta i princip vad som helst, så om ni har någon plats över någon stans säg till! Ja är tacksam för allt från en dag till resten av säsongen så tveka inte med att höra av er!

mitt nr i Whistler är: 604 902 7106.

om ni inte kommit hit än men behöver en rumskamrat senare kan ni ju slänga iväg ett e-mail till: hannes__m@hotmail.com

/Hannes

FINNES

En bäddplats i liten unit vid marketplace mitt i Whistler finnes from Januari. Bra läge, trångt boende. pris ca 800 CAD. hör av er för mer info.

FINNES

1 plats, whistler square (så centralt man kan komma), ca $ 700 / mån. Dela med 5 andra svenskar i en luxury condo incl. bastu, jacuzzi för 6 pers på balkongen, fullt utrustad och möblerad m.m.

Hör av dig för mer info

[Söker]

2 platser för 2 tjejer med kollektivvanan inne, 21 resp 22 år. 10 januari - säsongen ut. Blir överlyckliga för minsta lilla skrymsle.

Går gärna ihop med ett annat gäng glada och styr upp ngt tillsammans! Vad sägs?

/ Frida & Jessica

frida.sidfeldt@gmail.com
jessica.lundberg@msn.com

Finnes

Ev 1 plats finnes i Creekside/Gondola Village, delad säng på loft, litet men mysigt precis brevid Gondolen. En extra skön brud sökes... 600 CAD/mån till och med april. Hör av er.
livan8@msn.com

FINNES

2 platser i riktigt sjysst 4 bädds lägenhet i North Village

Från 6 januari och sedan månaden ut..

ludde@draminbil.nu

[söker]

1 plats för en dude på 22 år från Västervik (numera bosatt i Sthlm). Söker boende från början av jan. - säsongen ut. Hör av er jag är skidnödig!

/Petter

petter.wistrom@gmail.com

[SÖKER]

Tre killar (~23 år) som gör ett studieuppehåll för att åka på snön. Ankommer i början av Januari och stannar till Mars-April.

Vart flyger man? Hur mycket kostar det?

EDIT: Vad kostar ett säsongskort?

Senast ändrad:
Hej,
Vi ar tva tjejer som just nu bor i Vancouver men planerar ca. tva veckor i Whistler i slutet pa jan./ borjan pa feb. Om ni har tva sangplatser over i er lagenhet/hus som ni kan tanka er att hyra ut denna period vore de perfekt. Hor av er pa gastboken er pa mejl: oberg.sofia@hotmail.com

Hade!

Nu FINNES

EN plats i riktigt sjysst 4 bädds lägenhet i North Village

Från 6 januari och sedan månaden ut..

ludde@draminbil.nu

Tillbaka
Topp