08/09 Whistlers Officiella Boendetråd

[SÖKER!!]

Hej!

Har själv boende i Whistler, men försöker hjälpa en polare som kommer hit den 8 januari. Så söker en sovplats varsomhelst egentligen. Helst för hela säsongen, men även bara för några dagar/veckor skulle uppskattas! Så har ni en liten plats över att trycka in en sjukt social och trevlig kille vid namn alex, 21 år, så skulle han bli jätteglad!! :)

Eller ni som redan är här, om ni vet några som vill trycka in en till person för att därmed få ner hyran?

HÖR AV ER!!

Antingen här på Freeride, eller via mail: david.j.persson@gmail.com, eller tel. 604-966-6250...

Sjukt tacksam för all hjälp!

David

Tja alla glada om det är någon som har boende för 2 pers så är jag 20 och min kompis 20 mkt intreserade är i whistler nu men har inget boende från och med början av jan. Slå en pling 604 906 1608 eller maila gustafbernstrom@hotmail.com om ni känner er träffade.
God Jul / Gustaf

Söker

Söker plats för en person. Kommer till Whistler den 2:e januari och stannar till mitten av april. Är intresserad av alla typer av boenden. Stora, små, på loft ...ja ni förstår
Skicka ett mail till cgunckel@kth.se om ni har någon plats över

Ha det gott
Calle

[söker]

En sovplats för en 26årig soft tjej från Åland. Är på plats från den 12 Jan och stannar säsongen ut. Allt av intresse. Maila gärna asplundanna@hotmail.com

SOKES

Hej!

Befinner mig i Revelstoke, Kanada for tillfallet. Soker boende i Whistler for tva personer fran 8 januari till och med 27 januari. Om nagon har tips om hur man hittar ett relativt billigt boende nara skidomradet vore det toppen! Vi vill helst hyra en lagenhet for tva personer, men kan ocksa tanka oss att dela lagenhet med en eller tva personer till.

Vi ar tva 28-ariga killar fran Stockholm, en lakare och en ekonom. Kommer ursprungligen ifran norrland. Huvudgrejen med resan ar skidakning aven om vi kommer att vilja ga ut och parta lite nu och da! Vi ar mkt glada, lattsamma och sociala! . Om nagon ar intresserad av att dela boende eller har tips om hur man far tag pa lagenhet sa far ni jattegarna hora av er! Vill ni se foton pa oss for att se att vi ser trevliga ut sa gar det ju att fixa via facebook!

Hor garna av er pa min mail: olov_h@hotmail.com eller skriv i gastboken!
Tacksam for hjalp!

Olov

FINNES

1 sovplats i Whistler Village i lagenhet med fullt utrustat kok, tvattmaskin och torktumlare.
Skriv garna har pa freeride! Kan aven messa mig pa +46705172114

/Olov

FINNES

På grund av ändrade planer hyr jag ut en plats i en lägenhet i Whistler ifrån den 1e Februari. Hyran är på 750CAD i månaden, jag har redan förskottsbetalt den, så ni betalar direkt till mig. Det är en stor lägenhet, diskmaskin, helt kök, bra badrum (badkar), finns ett rum för att valla skidor, jacuzzi i källaren. Bussstationen är 1 minut ifrån dörren, creeksidegondolen är 5minuter bort om du är bra på att gå i pjäxor.

Kontakta mig på milkmane@gmail.com snarast för att ordna upp boendet. Det gäller alltså en plats.

jag skulle vilja dela boende med whistler crackside killarna :)

FINNES

En plats i en lägenhet i creekside, gondola village. Vi bodde fyra från början men nu när en har lämnat oss för andra äventyr söker vi därför en fjärde inneboende som kan tänka sig dela lägenhet med två killar och en tjej. Lägenheten ligger väldigt nära gondolen och när grocery store i creekside. den är inte den största lägenheten men väldigt mysig och charmig, en riktig säsongar lägenhet. Passar perfekt för fyra personer. Hyran ligger på 750 CAD/person/månad och hyrdagen är från och med den 18 januari till och med den 18 April, går dock att förlängas om man stannar längre, vilket vi antagligen komemr att göra.

hör gärna av er om intresse finns. ha de gott

tack som fan

Jag har en del polare nere i Whistler, dock fullt boende som det ser ut nu..

Om någon behöver fylla ut så är det bara att ta kontakt

rökfri (utom på afterskin) festprisse

Andreasnorden@hotmail.com

FINNES

alwaysCrash sa:
jag skulle vilja dela boende med whistler crackside killarna :)
Finns faktiskt en plats ledig from 1a mars om du/ någon är intresserad. =]] // Drakonsi

Som sagt. Plats finnes i Whistler med fett sköna grannar och roomies. Stor lägenhet med diskmaskin, fullt kök, skidförråd i lägenheten, badkar osv. Mkt trevligt här iaf. Alla skulle trivas. Mkt flexibla roomies.
Kontakta på freeride // hgoa@msn.com // +1-604-902-7946.

Senast ändrad:
jernevi sa:
FINNES

En plats i en lägenhet i creekside, gondola village. Vi bodde fyra från början men nu när en har lämnat oss för andra äventyr söker vi därför en fjärde inneboende som kan tänka sig dela lägenhet med två killar och en tjej. Lägenheten ligger väldigt nära gondolen och när grocery store i creekside. den är inte den största lägenheten men väldigt mysig och charmig, en riktig säsongar lägenhet. Passar perfekt för fyra personer. Hyran ligger på 750 CAD/person/månad och hyrdagen är från och med den 18 januari till och med den 18 April, går dock att förlängas om man stannar längre, vilket vi antagligen komemr att göra.

hör gärna av er om intresse finns. ha de gott

tack som fan
jo jag undrar om platsen finns kvar om om hyrtiden är fixerad från den 18 jan till den 18 apr? ja är nämligen själv och intresserad av att hitta ett boende i whistler för ett tag frammåt fr o m den 3 feb ungefär

SkiBull sa:
FINNES

1 sovplats i Whistler Village i lagenhet med fullt utrustat kok, tvattmaskin och torktumlare.

/Olov
undrar lite va priset är och hur lång tid det är möjligt att hyra den? och om den finns kvar?!

Senast ändrad:
SkiBull sa:
FINNES

/Olov
undrar lite va priset är och hur lång tid det är möjligt att hyra den? och om den finns kvar!

FINNES

vi har en lägenhet i upper village och skulle behöva en 4:e person.
Lägenheten är fullt utrustad med ski in/ski out, hottub, uppvärmd
utomhus pool och ett game room med gratis biljard. Busshållplats
utanför dörren som tar dig till village på 4 min.

Vi behöver en som flyttar in 1:e mars.
hör gärna av er så fort som möjligt!

Tel: 604-905-1620
Mob: +46735070475

Ha det så bra!

michelle sa:
FINNES

vi har en lägenhet i upper village och skulle behöva en 4:e person.
Lägenheten är fullt utrustad med ski in/ski out, hottub, uppvärmd
utomhus pool och ett game room med gratis biljard. Busshållplats
utanför dörren som tar dig till village på 4 min.

Vi behöver en som flyttar in 1:e mars.
hör gärna av er så fort som möjligt!

Tel: 604-905-1620
Mob: +46735070475

Ha det så bra!
pris?

Upp till 4 platser finnes i Vale Inn, Whistler till förmånligt pris from 1a april. Kan även hyras vidare i maj och över sommaren om så önskas.
604-902-7945.
hgoa@msn.com

/gustav

Hej!

Letar efter en själ som vill fortsätta bo i mitt rum i Whitsler. Rummet tillhör ett stort härligt hus beläget i Spruce Grove, endast 10 min promenad från Village. Bussen går utanför huset om man inte pallar gå. I rummet ingår ett stycke stor säng (queensize), liten bäddsoffa och en byrå. Man kan bo antingen en eller två i rummet. Hyran för rummet är 900 CAD per månad. Alltså endast 450 CAD om man bor två som vi har gjort! Trådlöst internet och hemtelefon ingår, el tillkommer.

I huset bor tre härliga människor som förstår innebörden av att dela ett boende. Möjlighet att hyra från och med maj till obegränsad framtid.

Ni når mig lättast på mail som jag kollar dagligen! michelle-lund@hotmail.com

Ni kan också testa mitt kanadensiska tel. nr.: +1-604-902-2385

Så alltså, vill ni ha ett billigt och bra boende i maj och kanske över hela sommaren så tveka inte att höra av er!

/Michelle

[Söker]

Jag och min pojkvän söker boende i Whistler från slutet av december till slutet av mars. Vi är båda rökfria trevliga människor 24 o 25 år och har inget emot att dela boende med andra om det skulle va så. Jag åker skidor och pojkvännen är helt nybörjare så det kan bli vad som av den :)!
Skriv här eller maila mig på julia_s_nilsson@hotmail.com.

Tillbaka
Topp