1,76 eller 1,81?

Klaas

Ny medlem
1,76 eller 1,81?
Tjaa!

Jag har fått ett kanonpris på en Armada AR6, men den längd jag ville ha från början (1,76) var slut, och jag kan få 1,71 eller 1,81 istället.

Jag är ungefär 1,80 och skall ner och säsonga i Val D.
Jag är inte jättebra på att åka, har åkt lite till och från genom åren. Jag väger typ 67kg.
Jag tror också att jag kommer utvecklas mycket där nere, och kommer främst att använda dessa skidor i pist/park. Jag undrar vilken längd ni tycker jag skall ha?

Det är väl bättre, mer fartstabilt i pisten med 1,81 men blir det för jobbigt i parken?

Hjälp mig gärna, och svara så fort som möjligt!
Tack!

Ciaoo

1,76 eller 1,81?
Lätt 181, blir inte alls jobbigt i parken, bara fördelar bla. mycket stabilare och snyggare! :)

1,76 eller 1,81?
säger 181 men blir lite tveksam när jag ser att du väger så lite. 171 blir för kort i alla fall.

1,76 eller 1,81?
De beror väll lite på kankse. Jag skulle nog hällre köre me 9 cm kortare skidor än 1 cm längre.. Men om du åker mycket pist å typ kör sånna dära stoooora svängar å sånt så e väll långa bättre..

1,76 eller 1,81?
du säger ju att du kommer utväcklas och gör du det ska du lätt ha 181 annars kommer de bli tråkigt med så korta skidor, visst är korta skidor lättare att snurra med, men ska du ha stabilitet så ska du köra långa. så mkt skönare sen, och du behöer inte vara pro för det de e inte så jag menar med att om du utväcklas, men ska du tex dra 3or första gången och så så e de nog den kortare men kan du sånt så skulle jag tagit den längre, jag kör på 181 skidor ala ross scratch

1,76 eller 1,81?
Inte så jäkla haj på förkortningarna här nu asså :)
Vad menar ni med 3or, 5or och sånt?

Tack, för svaren,

Piece...

Tillbaka
Topp