1 par NTN. 2 par skidor?

Vegar

Medlem
1 par NTN. 2 par skidor?
Jag har ingen erfaring med montering av NTN.
Mina NTN står på ett par puderskidor. funderar på att köpa ett par parkskidor också. Kan jag klara mig med ett par NTN och flytta de varje gång jag vill åka den andra skidan? Eller slits skruvar etc för mycket etc?

Skulle vara skönt att spara 3500 sek på ett extra par NTN bindningar (jorå jag kan köpa begagnat också), samt spara vikten med två bindningar när jag skall ut och flyga.

Vad sägs?

1 par NTN. 2 par skidor?
Du KAN helt klart byta fram och tillbaka om du vet säkert vad du vill åka på för dagen. Det är lite meck men bara du är försiktig och inte drar skruvarna i bott (risk för gängpaj) går det bra. Personligen orkar jag aldrig med detta så jag har NTN på alla skidor.

Som du säger är vikten och priset helt klart en fördel om man bara köper en extra glidskena och hälkloss, men det är såklart lite meck att flytta runt.

Olle

1 par NTN. 2 par skidor?
Jag flyttar runt ett par NTN bindningar mellan tre par skidor beroende på vart/hur jag ska åka. Det funkar alldeles utmärkt och tar mellan 5-10 minuter att byta. Jag tycker det meckigaste är att bindningen inte glider direkt lätt på skenan så att jag har en gummihammare med mig i skidfodralet för att lättare kunna flytta...
Jag har också fått byta ut skruvarna eftersom en av dem vart sliten i skruvspåret då den satt benhårt första gången jag försökte få upp den.

Tillbaka
Topp