1 plats i Boende Golden/Kicking Horse finnes

karln

Ny medlem
Tjena!

Nu är det snart dags för vinter igen och alla vill till kanada precis som jag, antar jag. Efter förra årets succéartade säsong i Whistler så är det Kicking horse www.kickinghorseresort.com som gäller iår.

Jag och några grabbar och lite färre tjejer har fixat ett hus i Golden, 200kvadratmeter och plats för 8 pers mellan 13dec-13apr varav en plats fortfarande inte är upptagen. Så är det någon som känner sig sugen på en 4 månader vinter i British Colombias djupa skogar och dessutom är trött på de vanliga europeiska trånga bummarlyorna så vad väntar ni på Skicka Fr-mail på studs. Pengarna är 13800kr för hela perioden inklusive deposition på 1500kr nånting. Sist jag räknade fick jag det till c:a 3050kr per månad och det är inklusive allt.

Boendet är ett hus som normalt går som bed and breakfast www.aquietcorner.com men vi hyrde alltihop och kollar ni på förstasidan så ingår inte Cottonwood suite som är tillbyggnaden till höger om det stora huset som vi hyrt. Det är tre våningar och det finns inte så mycket bilder på hemsidan över huset men man kan skapa sig en liten uppfattning i alla fall. Läget är i utkanten av Golden med c:a 10 min gångväg till allt och 20-25min med buss/bil till berget.

Det är ett jävligt skönt gäng som åker, alla har säsongat tidigare och är inriktade på en säsong med massvis med snö och massvis med åkning och ett par skotrar kommer nog införskaffas om allt går som tänkt. Flera av oss har planerat att dra till Whistler eller något annat ställe med lång säsong efter säsongen i Kicking Horse är slut.

Kontakta mig här på freeride.se i första hand. Är du sugen på kanadavinter och inte har någon att åka med så är du mycket välkommen ombord.

OBS! endast 1 plats kvar! Går ej att få in fler.

Senast ändrad:
Hej!
jag är intresserad av boendet. Håller för fullt på att leta boende runt omkring i Kanada i närheten av Whistler. Har en kompis som också tänkt sig attåka med. Kan det gå att tränga in två personer eller är det bara enplats som ni kan erbjuda? Vad menas med Cottonwood suit förresten? Är det de gråa huset på bilden som man ser när man går in på hemsidan? inte dålligt snyyggt i så fall! Hör av dig! Jonna

Tillbaka
Topp