10500 för boende, buss och liftkort I St Anton, bra pris?

HSchwarz

Ny medlem
Planerar första resan utanför Sverige och har inget att jämföra priser med, är 10500 för hela resan samt boende ett bra pris för St Anton? Och hur dyrt är St Anton jämfört med andra orter i Alperna?

Djupt tacksam för svar!

Är det en vecka vi talar om alltså? Spontant låter det som ett helt ok pris, särskilt om liftkort ingår. Sedan får man ta med i beräkningen den extra tid och obekvämlighet det innebär att åka buss. Det kan vara värt att veta att du kan flyga till Zurich och sedan ta tåget direkt från tågstationen på flygplatsen till St Anton. Tågresan tar ca 2.5 h. Det tjänar du minst ett dygn och en hel del tristess på.

Jag skulle säga att det är helt ok pris för en paketresa men du kan antagligen få ihop samma pris om du bokar själv och gör resan så som
@telemarkus föreslår här ovan. Det enda som kan vara lite besvärligt om du bokar själv är att få boende till vettigt pris. Åker ni flera tillsammans löser det sig men om du åker själv lär du få betala extra just för att du ska ha ett rum själv.

Försöker man pressa priserna på sin resa ska man vara medveten om att just St Anton inte är den allra billigaste skidorten att vistas på när du väl tagit dig dit. Forex Skidindex brukar vara en bra indikator till prisläget på plats.

För att vara en vecka skulle jag nog säga att det är ganska dyrt..
Kommer ihåg att jag åkte till Val Thorens (trasigt ställe men underbar åkning) under min gymnasietid för ca 5000 med liftkort, boende och buss. Visst jag bodde i en svinstia men om du åker för skidåkningens skull så känner jag att boende inte spelar så stor roll. Men om man åker för att ha en allmänt härlig semester skulle jag kanske gå upp lite i pris. Det beror väl lite på vad man är ute efter :)

Hej, var har du hittat det priset? Har du en länk eller har du plockat ihop det själv? Samt vilket datum gäller det? Ska bo där nere i vinter och ska få besök, så dom är intresserade av detta då jag bara har hittat skyhöga priser ca överallt. :)

Tillbaka
Topp