1080 1080 åh se ännu en 1080!

Fluff1

Ny medlem
Va på "King of Style"(inge fel på hela eventet, bra jobbat stadium) och fick se en massa(ändå olika grabbs) 1080. Är det bara jag och minna vänner som stod och diskuterade hur tråkigt det är att se det hoppet efter 43st? Allt börjar likna simhopp där alla försöker göra det hoppet med mest svårighets grad.

Visst Jons kangaro satt inte helt perfa igårkväl MEN vem är det som gör det hela mer publikvänligt? Detta va ett bra tillfälle att visa hur grymm sporten är och så får man nästan bara se massa 1080. Även vår egna pink panter Niklas Karlström gjorde ett publikvänligt hopp.

Om man ser hela finalen i ett icke insatt jibbar öga så ser det nog mäst ut som ett gäng massa snurrar och nästan alla gör lika många. Folk hinner inte se vilken grabb de gör.
en volt eller två eller kanstke en Duffy. är ett helt annat hopp än 1080.

HElt korekt . hur kul för publiken o se nåra cleana 1080 o nåra inte cleana. nåra me grabb o nåra utan. varför inte gö som svenskarna ? variera. som nicke ? eller jon . fast dock så satt ju inte jon kangroflippen cleant.

håller med, men jon var jävligt dålig förlorare han måste ju förstå att folk även är trött på hans trick är lite uttråkat. Jag hade velat se lite 5or osv.. en 1260 skulle sitta fint i ögat åxå.

ps. Snowboarden idag blir roligare, dom vet hur man vet hur man varierar!

Senast ändrad:
kangaroo flippen va myyyyycket tråkigare!!!! Samma jävla trick under kvalet, semin och final! de andra drog åtminstone 7:or 9or och 10or med olika grams och olika mycket invert.

Tycker man borde sätta regler för att man inte får dra samma trick som man drog i semin i finalen.

Jag tycker det var domarnas fel:/ Ville man vinna så var det ju 1080 som gällde, känndes det som och det hade varit bättre fall dom hade gått mer på "STYLE" och inte SPIN. Tävligen hete ju trots allt King of Style. Och framför allt så var den här tävlinge till för att lyfta fram sporten bland det icke åkande folket. Så bjud oss då på lite variation vet jag. Och lite bails det gillar svenska folket :) haha

Senast ändrad:
Det vore mycket roligare att titta på en 'uppvisning' där dom gör grymma trick i stället för switch 1080.

Tävlings formen var ju cool, hur coolt är det inte att åka mitt inne i stan... men att istället för att je en fett show med varierade trix så körde dom ju samma trx hela tiden och det gorde så man tappade intresset för tävlingen..

Sen tycker jag personligen att Jon´s Kangerooflips är skit tråkiga, han körde dom i alla kval, semi och final åk under JOI och redan där tröttnade jag... Och att han nu gjorde en repris av det var väldijt tråkigt.
Självklart ska han ha creds för flippen den är ju grym, men när man har sett den 1000000000gånger så tröttnar man ju...

Senast ändrad:
Håller med om att det blev "långtråkigt". Kanske borde vara regler om minst två olika hopp per åkare där variationen inte bara får vara en annnan grab elleller så. Samtidigt kan ju sånna regler kanske stoppa kreativiteten och utvecklingen av sporten. Svårt läge.... Helt klart är dock att så här likriktat blir inte kul att titta på.

jag tycker också det blev väldigt mycket 1080, det blev ganska långtråkigt. Visst! man har sett Jons Kangeroosflips ett par gånger nu och han borde kanske variera lite men ja tyckte ändå han skulle vinna..

Ja, det är självklart inge kul när dem kör samma tricks hela tiden. MEN det var en "king of style" tävling då kör åkarna ofta samma hopp och försöker sätta det bättre, därav namnet!

/J

Flash_Flash sa:
Tävlings formen var ju cool, hur coolt är det inte att åka mitt inne i stan... men att istället för att je en fett show med varierade trix så körde dom ju samma trx hela tiden och det gorde så man tappade intresset för tävlingen..

Sen tycker jag personligen att Jon´s Kangerooflips är skit tråkiga, han körde dom i alla kval, semi och final åk under JOI och redan där tröttnade jag... Och att han nu gjorde en repris av det var väldijt tråkigt.
Självklart ska han ha creds för flippen den är ju grym, men när man har sett den 1000000000gånger så tröttnar man ju...
håller med om att kangeroo blir lite långtråkig i längden. Men som min vän sa om han hadde satt Kängrun i första Sfinal hoppet så skulle han nog ha showat i sista.

Jon försöker iaf ta sporten nånstans... Hellre se honom göra 4 raka Kangeroo, än o se 4 raka sw1080. Jon gjorde sw1080 år 1999, kom med nått nytt lixom.
Fyfan va tradigt det va.

i_loves_ski >

Variera? Varken Jon eller Niklas hade nån variation ALLS, utan körde samma trick genom hela tävlingen. Jag har ett vagt minne av att Jon drog ETT annat trick, och det i träningen.

Dålig tävling.. 1080 hela tiden. Tycker att man borde vinna på en kangaroo, eftersom ingen annan verkar kunna göra samma trick så borde det ha högst svårighetsgrad. Starkt jobbat Jon fortsätt så!

den enda som fick ¨på en bra sw 1080 va juh charles gangnier. hans dubbel grab tog dom föesta sw tricken. men endå jävligt lamt att alla jävla åkare på hele aventet utom 3 stycken satsar på sw 1080,
säger som jon!: detta trick gjorde jag redan för 7 år sedan, nu äre dax för nått nytt..

länge leve sw 1080.. why hate det är ju ett skönt trick.. liksom ni kan kolla på slalom det har varit likadant i flera miljoner år.. kangeroo e ganska lamt

Tillbaka
Topp