11/12-års skidor, lite ute. Plus annat.

Lite sugen på en Billy Goat eller DPS wailer 112. Om man nu vågar köpa en skida oprövat. Eller vänta till skidtestarhelgerna nästa säsong. Beslut beslut...
Kan man tjäna nått på att dela på frakten om man beställer från USA? Bor i Stockholm.

Skall bli kul att prova LINE Opus. Kanske kan dom ta platsen i min O.S.Q. från de -2012 DPS w112 som hade förtroendet i slutet av förra säsongen.
För övrigt ser jag inget intressant. Hoppas jag har fel. :)

Praxisskis.com har precis uppdaterat sin sida med 11/12 säsongens skidor. BPS ser sjuuukt kul ut!

ON3P's skida Pillowfight ser sjukt kul ut. Och inte bara för att den verkar vara sjukt bra för att studsa nedför några snötäckta stenar och stubbar... Limiterat är alltid najs.

Carled sa:
ON3P's skida Pillowfight ser sjukt kul ut. Och inte bara för att den verkar vara sjukt bra för att studsa nedför några snötäckta stenar och stubbar... Limiterat är alltid najs.
Hade jag haft en resa till BC planerad så hade jag utan tvekan fixat mig ett par Moment ghost chant!
188cm 139-124-139 34mR helt symmetrisk med en monteringspunkt mitt på skidan! :D
Har sett den live och den ser helt sjuk ut! Som en förbättrad variant av den gamla EP Pro.

PNyberg sa:
Carled sa:
Hade jag haft en resa till BC planerad så hade jag utan tvekan fixat mig ett par Moment ghost chant!
188cm 139-124-139 34mR helt symmetrisk med en monteringspunkt mitt på skidan! :D
Har sett den live och den ser helt sjuk ut! Som en förbättrad variant av den gamla EP Pro.
Du kommer älska den när du testar den... Jag åkte runt och skrattade hela dan när jag testade den...

Carled sa:
Vilken ska man välja????
Graphics-31.jpg

PNyberg sa:
Carled sa:
Nu vart man extremt fuktig i brallan!

Tjena!

Tänkte köpa ett par Big Mountain skidor för första gången, är ingen newbee på skidor men med dessa är jag :)
Ni verkar ju veta en del om dessa har jag läst här.

Är 176 cm ca 90 kg med kläder vad bör jag tänka på tror ni? vill gärna ha ett par lätta finns det?
längd på dom? trä eller annan kärna?
är nyfiken som fn!

Daniel

Senast ändrad:
Hellbent är inte lätta kan jag säga direkt.
Sen för att ge några tips så behöver vi veta mer. Åkstil, preferenser, "jibbigt" eller mer riktig storbergsskida etc. Ju mer vi vet desto bättre är det.

Men det finns nästan inga skidor utan träkärna nu (några skitskidor med skum och några tokdyra med kolfiber).

coldplaze sa:
Tjena!

Tänkte köpa ett par Big Mountain skidor för första gången, är ingen newbee på skidor men med dessa är jag :)
Ni verkar ju veta en del om dessa har jag läst här.

Är 176 cm ca 90 kg med kläder vad bör jag tänka på tror ni? vill gärna ha ett par lätta finns det?
längd på dom? trä eller annan kärna?
är nyfiken som fn!

Daniel
Jeg kjører Faction Thirteen (194cm, 135/112/122) og er omtrent din størrelse, kanskje et par kg tyngre. De er lettkjørte med 300mm tiprocker, MEN har også en 46m radius som krever "litt" fart for at du skal kunne carve.. ;) Absolutt ingen fartsgrense, eksisterer ikke. Stive som satan i bakskien, mykner svært gradvis frem til rockeren. De er ikke spesielt tunge - 6,5kg/par med FKS155 (3,25kg/ski). Ser i tråden om p18/Px18/916 at bindingene veier 1,25kg, så du kan si at skiene uten bindinger veier omtrent 2kg/ski. Faktisk ganske lettkjørte i skog også - en viss "pivoting" egenskap.

Kjørt disse i Narvik, Riksgränsen og Tromsø. Full throttle or go home! Skal etter jul forøvrig prøve Down Skis Countdown 3. Kan være vært å titte på, spesielt om SiSt skal til Sverige på demo days!

Hej!
Ja Faction verkar fina, Undrar vad största skillnaden mellan Thirteen och Royale är?
För övrigt har jag svårt att placera mig på skalan, Är en \"glad amatör\" skulle jag väl själv påstå, men jag åker Offpist uteslutande om jag har möjlighet.

Daniel

Senast ändrad:
^^
Royale er en fet twin med rocker i tip+tail, og er nok veldig fin til bunnløst pudder. Line EP-proish i shape, noe stivere flex. Thirteen er en lang, stiv jævel med flat tail og tiprocker. Fin til alt, så lenge det går fort.

Tillbaka
Topp