150cm eller 154cm

• Trådstartare Trådstartare Guzze
  • Start datum Start datum
G

Guzze

Guest
150cm eller 154cm
Tjena!
Jag tänkte köpa en Burton Dominant men är osäker på längden. Jag är 170 lång och väger ca 53 ( om det spelar nån roll). Jag ska mest åka park men också lite off-pist.
Vilken längd rekomenderar ni?

150cm eller 154cm
Jag är 184 och väger 70kg, kör på 156 för den kändes stabilare än 154an. Enda settet att ta reda på vilken längd du ska ha är ju att testa båda.. Det är ju en jibbräda så kortare är ju inte direkt sämre hehe...
För övrigt funkar det att köra både pist o offpist med den, bara jäkligt mycket svårare.. försökte mig på små patchar av de 1dm djupa pudret som kom inatt, funkar inte super, men äsch..
150 skulle jag säga iaf.. men testa o se!

150cm eller 154cm
Min kompis såg den här frågan på forumet å han sa det här !
Du lär ju köra på 151 eller 153 cm, det passa prefekt med tanke på att du ska köra park, tro mig han ör duktig.

150cm eller 154cm
Jag skulle kört helt klart på 154an. Själv är jag dock en lite speciell park-åkare som kör på rätt långa brädor, är 175cm lång och kör på en 156a.

150cm eller 154cm
Anledningen till att jag inte valde 54an före 56an var att 54an var för flexig för mig.. och jag gillar verkligen mjuka brädor...
I ditt fall tror jag det blir tvärt emot dock, för du väger ju inte så mkt, så 54 blir nog lite för hård, 50an tror jag är lagom mjuk till din längd o vikt..
Men som sagt, testa båda en dag i parken så får du ju se...

150cm eller 154cm
Jag har köpt en rome agen 154 och är 172, det verkar ju som det är förlångt i detta forum
Jag ska typ åka park och puder med den !

150cm eller 154cm
Jag hadde tänkt att köpa ett par bindninar som passar till den, men vet inte riktigt av vilken modell. Jag har 41 i skostorlek.

Senast ändrad:
150cm eller 154cm
... 41 i skor..

ta 150 brädan då..

du e ju rätt "kort" så 150 e fan bra..

jag jibbar loss på en 152 å ja e 175 muskliga cm lång ;)

/Pinn

150cm eller 154cm
Tjenare....

Jag kör på en Jussi 157.5 och är sugen på en 159:a.
Jag är 177 cm lång och väger 75 kg.....trivs bra med den och så, tror ni att jag kommer få problem med en 59:a det är jue endå bara 1.5 cm det men endå??
Kör inte så mycket rails gillar mest kickar osv....

Tacksam för svar har lite besluts ångerst.....

150cm eller 154cm
zteff sa:
Tjenare....

Jag kör på en Jussi 157.5 och är sugen på en 159:a.
Jag är 177 cm lång och väger 75 kg.....trivs bra med den och så, tror ni att jag kommer få problem med en 59:a det är jue endå bara 1.5 cm det men endå??
Kör inte så mycket rails gillar mest kickar osv....

Tacksam för svar har lite besluts ångerst.....
Thread-stealing deluxe?

Men som svar: 1,5cm är inte särskilt mycket egentligen.. det är väl mer om det är nån skillnad i mjukhet eller bredd som du kommer känna av isf..
Om jag vore du skulle jag satsat på en lite kortare bräda dock, men Jussi finns bara i 54 o 59 så i det fallet är det kört..
Stick till närmsta Burton Testcenter och testa en hög burtonbrädor (är gratis i 3h timmar) och se vilken som passar dig bäst..

Tillbaka
Topp