170 cm - 155 bräda

Lundvall

Ny medlem
170 cm - 155 bräda
Tjaa!

Jag har kollat runt på lite brädor, vill hellst ha en mer Jib/park bräda, men jag vill inte ha en för dyr, hittar inga, men jag har en kompis som säljer en bataleon Evil Twin för ca 2000 kr, nu till problemet, Det är en 155 cm bräda, jag är endast 170 cm, den kommer gå till min näsa ungefär, hur blir de i parken?

Om ni har nåra förslag på billig park bräda, typ runt 2000 kr , säg till!

/ Lundvall

170 cm - 155 bräda
man ska väl generellt ha en lite kortare bräda isåfall.
men d e ju din polare trots allt. be att få provåka så märker du ju själv :)

170 cm - 155 bräda
De är tyvärr en gammal polare från där jag bodde förut, så de kan bli lite svårt, Men jag har ju somsagt inte börjat hoppa så där jätte mycket men ska börja i år, eventuellt kanske man skulle kunna lära sig att hoppa med en lite större bräda, sen är jag ju bara 15 bast också så, jag kommer säkert växa lite till tror jag. De där med att de blir lättare att snurra o så, de är väll mer om manska göra saker större än 360's? typ 540 osv.

170 cm - 155 bräda
pipe/park

brösthöjd till hakhöjd
ögonhöjd - lagom för dig som vill testa längre.
axelhöjd - luften blandas med lössnö.
hakhöjd - om du vill köra mycket pist och offpist

gå efter detta :)

mvh//
wolwerin.
peace!

170 cm - 155 bräda
Jo, men jag var mer ute på om de va jätte svårt att åka med 155 bräda, för med de priset på en sådan bräda, detta årets modell blir man lite sugen, men om de inte går att åka finns de ju ingen ide lixom,

170 cm - 155 bräda
lite lång om du bara ska parka men väger du inom dom gränser som rekommenderas på brädan så funkar det. Brädan vet ju inte hur lång du är men den reagerar på din vikt och åkstil.

Annars köp den, testa den och sälj den vidare för 2000 om du inte tycker att den känns för lång.

170 cm - 155 bräda
hehe jag tänkte köpa 156 för park o ja e 183!!.. så din är lite väl lång, ja..
Nån billig parkbräda för 2000kr.. ny?.. blir nog svårt att hitta nåt som är värt åka på för det nypriset..
går du upp några riksdaler för du en burton dominant för 3500 inkl frakt (o då får du välja längd själv! lyx!)...
kolla andra begagnade här på freeride annars..

170 cm - 155 bräda
170...

park bräda... borde du ha en som e ca: 150 .. du kan säkert ta 145 till 155 .. beror på din åkstil.. kör du stort så tar du längre kör du smått och snurrar massa å railar massa så tar du kortare..

men du e säkert typ allround så 155 kan väl funka att köra med skulle jag tro.. och bataleon e ju en bra bräda.. 2 lax e ett bra pris.. kör på du .. annars får du försöka hitta en beggan dominant eller nått på blocket :)

/Pinn

170 cm - 155 bräda
Jag kommer ju köra i pisten med, men vill satsa på Park.. men somsagt, jag hoppade förra året, inga snurrar o så, lite grabs osv, så hade ju tänkt o börja snurra i år, så, Spelar de nån roll om man lär sig på en lite längre bräda när man ändå inte har en kortare bräda att jämnföra med?

170 cm - 155 bräda
Är inga problem alls för dig att köra på 155 i parken, bara en vanesak och precis som rydellen säger blir dessutom åkegenskaperna bättre.
Är bara en myt att man behöver en kort bräda för att spinna..
155 för en 170 kille är inte extremt på något sätt, Köp!

170 cm - 155 bräda
CustomX sa:
Är ju inte så att man sätter cab 720 direkt bara för man har kortare bräda, men visst hjälper det en del.. beror ju bara på ens egen nivå..
i början känner man ju inte av det för då är allt nytt o ovant, men när man börjar vänja sig o testa runt lite (så man har nåt att jämföra med) så känner man lätt skillnad..
Kort är för parkåkare, så är de.. men visst, man kan köra på en all around bräda först o när man sen efter ett tag känner sig mer etablerad i parken kan man ju köpa en kortare, park'igare bräda.. beror ju bara på va man vill satsa på..

170 cm - 155 bräda
blizzy sa:
CustomX sa:
Är ju inte så att man sätter cab 720 direkt bara för man har kortare bräda, men visst hjälper det en del.. beror ju bara på ens egen nivå..
i början känner man ju inte av det för då är allt nytt o ovant, men när man börjar vänja sig o testa runt lite (så man har nåt att jämföra med) så känner man lätt skillnad..
Kort är för parkåkare, så är de.. men visst, man kan köra på en all around bräda först o när man sen efter ett tag känner sig mer etablerad i parken kan man ju köpa en kortare, park'igare bräda.. beror ju bara på va man vill satsa på..
hehe.. hmm okej tänker inte säga emot, men om jag säger så här;

man 185 cm 80+kg,
skillnaden kommer INTE ligga i om hans bräda är 155 eller 160 cm lång, gällande om han klarar av att dra en 360 över platån eller ej... så enkelt är det faktiskt... sitter mkt mer i vad man gör med brädan än vad brädan gör med dig.. ;-)

ha d gott!

170 cm - 155 bräda
CustomX sa:
man 185 cm 80+kg,
skillnaden kommer INTE ligga i om hans bräda är 155 eller 160 cm lång, gällande om han klarar av att dra en 360 över platån eller ej... så enkelt är det faktiskt... sitter mkt mer i vad man gör med brädan än vad brädan gör med dig.. ;-)
ha d gott!
Som sagt, "beror ju bara på ens egen nivå".. Själv byter ja ner mig från 159 till 156 för ja tycker min är lite lång nu.. men även om hela skillnaden inte är fysisk så är de ju ändå huvet som ska tänka ut hoppet.. o då är de ju bra o huvet har lite extra "yes, detta går bra, ja har en kortare bräda"-självförtroende :)

Ride on, brotha!

170 cm - 155 bräda
blizzy sa:
CustomX sa:
man 185 cm 80+kg,
ha d gott!
Som sagt, "beror ju bara på ens egen nivå".. Själv byter ja ner mig från 159 till 156 för ja tycker min är lite lång nu.. men även om hela skillnaden inte är fysisk så är de ju ändå huvet som ska tänka ut hoppet.. o då är de ju bra o huvet har lite extra "yes, detta går bra, ja har en kortare bräda"-självförtroende :)

Ride on, brotha!
haha ja det är rätt grabben!

personligen kör jag på två olika brädor en kort mjuk och lång hård.. enda sättet egentligen ;-)

170 cm - 155 bräda
blizzy sa:
alltid med mina fina Cartel bindingar! Me likey!
Yes, grymmaste bindningen någonsin, där finns det ingen(för er som inte håller med läs få..) som kommer i närheten..

ps. har faktiskt ett par Custom också om jag behöver softa ner lite... ;-)

170 cm - 155 bräda
Jag e 171 och åker på 156 sm bräda, nästan bara park, och de e nog inga problem... längd/brädlängd-förhållandet är ju nästan lika som i ditt fall, så jag tror nog att de skall gå bra.. allt handlar om vad man blir van med.

170 cm - 155 bräda
nu vet du iaf va du ska ha tills nästa gång.. slipper du kanske vänta 3 dar på svar från freeride :D

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp