171 eller 179 cm?

171 eller 179 cm?
Visst det funkar säkert bra.. men tänker du såhär så kunde jag köpt ett par salomon sth16 för 500 kr utan frakt om du hade beställt från conrad.. :)

171 eller 179 cm?
smaksak, gillar du små skidor?
Jag hade inte köpt dem, gör inte ett onödigt köp bara för att du måste och är extremt kåt på skidan.

floorfilla sa:
Har inte riktigt koll på vad man förlorar på att ha en för kort skida? Vet att en för lång skida är tyngre att manövrera.
det skiljer ett par gram mellan t.ex. 171 och 179, knappast något man märker

Senast ändrad:
171 eller 179 cm?
Jag tycker inte don är speciellt små faktiskt. Den enda "längden" som passar mig enligt dig är då 185 och dem längderna finns bara i völk och coroupt om jag inte missminner mig helt?

171 eller 179 cm?
EmilRosenberg sa:
Du kan inte köra både park och puder på samma skida utan att totalt ge upp åkegenskaperna för minst en av dessa.
Det beror ju helt på hur seriöst man ser det. Vill man vara värst i både parken och offpisten så är det självklart två par skidor som gäller, men jag vill bara se att jag klarar mig gott på respektive! Så detta är ett självklart köp för mig, och eftersom jag åkt på 171-skidor som kändes kanon så kan väl inte 179 vara annat än bättre. Visst kan twin rockern chocka mig, men det tror jag inte.

171 eller 179 cm?
kan absolut rekomendera 171cm, så kan du bådde jibba och dra feta linjer. Kör själv på 173. räknade ut mellanlängden mellan perfekta kortslalom och stora bigmountain och fick ut 173 som medellängd så kör på det o sparar massa pengar på att inte köpa fler skidor :D

171 eller 179 cm?
ShredTed sa:
kan absolut rekomendera 171cm, så kan du bådde jibba och dra feta linjer. Kör själv på 173. räknade ut mellanlängden mellan perfekta kortslalom och stora bigmountain och fick ut 173 som medellängd så kör på det o sparar massa pengar på att inte köpa fler skidor :D
Hur lång är du? :)

171 eller 179 cm?
ok ok, jo jag håller med dig! 171 är absolut inget problem någonstans. Bara pudret jag fick kämpa med men det var för att midjan bara var 83

171 eller 179 cm?
nu var jag lite ironisk. du kan ju få en hyffsad allroundskida i offpisten för typ svenska förhållanden. men då blir den osmidig i parken, dom två känns ju helt okombinerbara om du är lite kräsen. Men så kräsen behöver man ju å andra sidan inte vara! bara ett par plankor ändå sen gör man det till vad man vill!

Tillbaka
Topp