18 års gräns på REDBULL?

18 års gräns på REDBULL?
För fasen ungar. Ska det va så ska det va. Köp riktig speed istället, så slipper ni sätta i er så kopiösa mängder vätska och socker. Dessutom verkar det nästan vara lättare att få tag på speed än red bull.

Det gick någon sorts rikslarm om att blanda vodka och red bull, men vad jag hört har det inte gått något larm gällande jägermeister och red bull, och det är mycket godare.

Sjung och var glad, snart drar jag till Rhodos.

18 års gräns på REDBULL?
köp F1 på öb, Energy drink på lidl eller powerking på willys. alla går på under en 5:-

18 års gräns på REDBULL?
Haha jag har köpt Red bull dom senaste åren på Ica börja när ja va typ 10år.. har aldrig haft nåra problem med att köpa:).. ända gången va på en rugbycup när ja drack typ 10st powerking lr nåt sånt, sen fick ja inte köpa mer x]

18 års gräns på REDBULL?
haha, de mpste varit körda. men det var en som dog för inte så länge sen, så min kompis får inte dricka redbull för sin föräldrar längre... men det är klart man får köpa i vanliga affärer....

18 års gräns på REDBULL?
ViktorIndahl sa:
det var töntig,, här får man köpa red bull i vilken ålder som helst ,, det är ju inte alkohol i red bull iaf !! | :S
I min redbull äre alkohol.. o inte så lite heller =) hahaha..

men POWERADE är GODARE än redbull.. o de får man fan köpa..

18 års gräns på REDBULL?
Den killen drack två om dagen i en vecka. Man ska ju inte överkonsumera saker det är ju för fan alltid farligt. Men dom säger ju att man inte ska dricka fler än två drinkar med redbull och alkohol / tillfälle, om man nu ska göra det.
När jag var i österrike förra vintern skulle jag köpa Shark på spar och då var jag tvungen att visa leg på att jag var 17, av alla konstiga åldrar, annars var man tvungen att ha föräldrars tillåtelse om jag inte missuppfattade spartanten fel...

18 års gräns på REDBULL?
redbull är förbjudet i Norge, även som blanddricka i Danmark. Kommer något förbud på denna dryck ske i Sverige tro?

18 års gräns på REDBULL?
Hahaha vet, här i Boden på ICA Supermarket är de 15 års åldersgräns... fattar de inte heller okayy de är som du säger man kan juh sätta en gräns för dom yngre att dom inte behöver köpa 10000 burkar men iaf 2-4 lite skummt dedära men men får väll FÖRSÖKA att respektera de då¨:P:P

18 års gräns på REDBULL?
OK dags att reda ut lite här nu!

Det är inte 18år åldersgräns på red bull på ica!

Jag spenderar själv sommarna inne i charken på en Ica supermarket butik. Så här är grejen Ica updaterade sitt datasystem för ett antal månader sedan. När de gjorde detta uppstod ett litet fel. Nämligen att det när man slår in b l a coca-cola, redbull, fanta kommer upp en ruta som vill att man ska kolla legitimation på personen. Denna ruta brukar komma upp t e x när man slår in cigg, folköl och dylik.. vissa personal i kassan t e x jag själv ignorerar denna ruta totalt och skriker på dataansvarige att fixa felet fort som fan eftersom det är störande.. Andra kanske blir lite undrande då de hört om dödsfall mm och väljer att följa rutan..

kan dock tilllägga att det är helt fritt för varje icaaffär att sätta egna åldergränser t e x 18 på tändstickor och lösningsmedel. min affär har iallafall gjort de och ingen har stämt oss ännu :D

18 års gräns på REDBULL?
Har bara sett att det varit 15 års gräns på redbull, på ica supermarket i boden men överallt annars så är det ingen åldersgräns...powerking goda med förmånga = ont i magen.:D

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
Det kan jag inte tänka mig att det skulle, stämma! Men i danmark har jag för mig att dom har förbjudit det helt?? Sjukt om den reglen skulle komma hit med, UUUSCH! Efter att jag drack 16 redbull på en kväll när jag jobba så får vi i personalen längre gratis redull. haha

18 års gräns på REDBULL?
Jag får köpa redbull å jag är inte 18år så det är bara där dom är litye snurriga kanse har dragit för många 1440:P hehe

18 års gräns på REDBULL?
Tjena!

Såja.. Nu har jag öppnat chipspåsen och ölen samt bänkat mig i soffan.. DEt här kan bara bli hur kul som helst....

i mitt samtycke så tycker jag inte om red bull den e liksom lite besk i smaken men hustler den e SÖTT o god ;) varför sossarna? SVERIGEDEMOKRATERNA ska det vara

18 års gräns på REDBULL?
nObBles sa:
haha dom kanske inte vill att man ska blanda det med vodka för då kan man jhu typ dö eller nåt:P

ja får ialla fall köppa!
Ööh :P Vars ska dom få spriten ifrån? =) Plus att de ger ju inget att sätta åldersgräns på RedBull :S CP-affär, men ni gör det kanske lite stort. Inget Sverige-problem direkt....

18 års gräns på REDBULL?
KalleKax sa:
http://expressen.se/index.jsp?a=694084 Skulle ju eventuellt kunna ha nått med detta att göra.
Den där är riktigt läskig alltså... Ett tips, börja inte drick Red Bull. Någon skolsköterska i skolan sa det på något klasssamtal. Enligt henne så är de första man dricker den farligaste, eftersom man då känner kicken och blir glad, och sedan varje gång man är trött så dricker man det och så är man fast. När man inte druckit det då så känns det som man alltid är trött. (?) Jaja, det var vad hon trodde, eller hade hört då. Vet dock inte om hon har klara bevis men kanske bättre att inte dricka det än att dricka det om man säger så.

Men som flera tidigare nämnt så är det ju överkonsumtionen som är farlig och inte själva drycken i sig. Hade nog varit lika illa att sätta i sig fem glas fanta varje dag som två burkar red bull.

18 års gräns på REDBULL?
Jag tycker det är bedrägliga fasoner av ICA Maxi där!
Men dessvärre smakar Red Bull endast kemikalier! Onyttigt, enligt min opinion!!

Micke_19

Liknande trådar

Snödjup

Tillbaka
Topp