18 års gräns på REDBULL?

18 års gräns på REDBULL?
säger som tidigare argument.

"vuxna" som jobbar inom skolan använder RedBull, Monster och andra energidrycker som syndabock för att de själva inte klarar av att säga till eleverna. Typiskt alla jävla lärare att hitta syndabockar för allting som dom själva inte klarar av.

var ner på Konsum igår och skulle handla kosttillskott(till gymmet) och då var det ingen åldersgräns, Men polaren min köpte en gainomax. Och då ska man tydligen vara 18 ???????

Bort med dagens parti ffs! Allting suger sen dom blev valda

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
Den här tråden är så enormt fjantig och grinig.
Antingen slutar ni dricka något som mestadels smakar socker och är enormt överhypeat ELLER så skaffar ni någon som köper ut.
Regeln är rätt fjantig också för den delen.

men jag måste säga att jag gillar att ni faktiskt försöker lägga ner tid på detta haha.

18 års gräns på REDBULL?
Förstår mig inte på att det ska bli sånt snack.. Nu är det satt en gräns på vissa butiker och thats it. Det är endast av ett gott syfte eftersom energidrycker inte är bra för barn (speciellt inte för fr-ungar som dricker 4 stycken för att det är tufft och häftigt) så enkelt är det.
Drick vanlig läsk om man nu dricker för att det är gott.
Nae, sannerligen skulle det va 15 eller 16års-gräns landet över imo.

Det är sjukt gott med en Red Bull då och då men när det blir nån slags grej utav det är det ju bara löjligt.

18 års gräns på REDBULL?
För alla som inte vet så blir man inte "hypead" av redbull eller liknande energidrycker/koffeininnehållande drycker och liknande, du blir mer fokuserad på det du ska göra och inte som en duracellkanin på speedbar.
Och det här med lagen är pga att koffein inte är bra för småbarn, då koffein inte är bra för kroppen om den inte är färdigväxt, så skulle jag tro att det är iaf.
Jag tror inte att det är så många som vill ha barn som springer runt på stan och är beroende av energidrycker, känns lite sådär.
Detta med energidrycker börjar ju bli precis som cigg och öl nu för fan.
Bli fulla istället, mycket roligare!

18 års gräns på REDBULL?
kossan sa:
mattte sa:
nu har dem ju skaffat 18 årsgräns på coop och 15 årsgräns på willy;s.
en kompis och jag Skulle gå till coop och köpa redbull.
vi kom till kassan och kassörskan: är du arton?
kompisen: vaa? nää
k: man måste vara arton för att köpa energidrycker!
jag: VARFÖR DET?
k: jag vet inte det är bara så
j: ni kommer förlora massa kunder! ni kommer gå i konkurs!
k: nää, det tror jag inte
j: men det tror jag!

gick därifrån samtidigt som jag sa: ska fan aldrig komma hit igen!!
Med tanke på hur du verkar bete dig så kan du inte vara en dag över 10, och då är det ganska bra att de nekar dig till att köpa.
aa,men var ganska oseriös när jag snackade med kassörskan och självklart kommer man tillbaka=) och eftersom det är artonårsgräns på vissa ställen, så är det lika \"farligt\" att dricka energidryck som att dricka alkohol eller röka??

18 års gräns på REDBULL?
Jag har inte läst hela tråden och ursäktar om jag upprepar något nu..
Jag har jobbat på ICA (supermarket iofs, men det spelar ingen vidare roll)i x antal år nu och vet hur det ligger till, det är inte red bull som bestämt det här de säljer nog till alla som betalar... det är i alla fall varje ICA butik som själv får ta ställning till policyn huruvida de skall ha 15 års-gräns på energi-drycker eller ej. 18 år vet jag ingen som har. ICA är ju petiga när det gäller att föregå med gott exempel och vara både miljövänliga och hälsosamma, många "vuxna" har bara positivt att säga om policyn och det gynnar i sin tur ICA som varumärke... Tändstickor och tändare är samma sak, butiken bestämmer om vilka regler som ska gälla, alkohol och tobak är ju en annan sak det handlar ju om lagstiftning.

18 års gräns på REDBULL?
mattte sa:
kossan sa:
mattte sa:
nu har dem ju skaffat 18 årsgräns på coop och 15 årsgräns på willy;s.
en kompis och jag Skulle gå till coop och köpa redbull.
vi kom till kassan och kassörskan: är du arton?
kompisen: vaa? nää
k: man måste vara arton för att köpa energidrycker!
jag: VARFÖR DET?
k: jag vet inte det är bara så
j: ni kommer förlora massa kunder! ni kommer gå i konkurs!
k: nää, det tror jag inte
j: men det tror jag!

gick därifrån samtidigt som jag sa: ska fan aldrig komma hit igen!!
Med tanke på hur du verkar bete dig så kan du inte vara en dag över 10, och då är det ganska bra att de nekar dig till att köpa.
aa,men var ganska oseriös när jag snackade med kassörskan och självklart kommer man tillbaka=) och eftersom det är artonårsgräns på vissa ställen, så är det lika \"farligt\" att dricka energidryck som att dricka alkohol eller röka??
Det är näst intill farligare att dricka energidrycker än att röka och dricka alkohol, då det finns ett ämne som heter aspartam i de flesta och det ämnet är ett nervgift som det finns många som har dött av. Jag tror även att det är 18-årsgräns på energidrycker då de har upptäckt att många använder det som blandmaterial till alkohol vilket är väldigt farligt!

18 års gräns på REDBULL?
I norge har det varit än större krav på att få sälja Redbull och det har att göra först och främst med alla som dog där ett tag för att dom blandade Bull och vodka.
Sen så beror det ju på att småungar trycker i sig x antal energidrycker och får i sig så mycket av ämnet Taurin. Detta i sin tur slår hårt mot kroppen. och speedade ungar är ingen myt, varför tycker ni annars att det är coolt att trycka i er 6 st eller fler eller mindre (vill slippa skitsnacket om jag trycker bara i mig 5)

18 års gräns på REDBULL?
Det står en butik fritt att neka vilken kund som helst att köpa vilken vara som helst.
Finns inga lagar som reglerar det utan det är en rättighet som butiker och egenföretagare har.
Men det ska ju inte tas till överdrift.

Nekade en gravid kvinna cigaretter en gång, som hon skulle ha själv.
Det tyckte jag var rätt tex.

//Reine fd Glada hörnan, ICA

18 års gräns på REDBULL?
Känner att det krävs lite fakta och inte bara spekulationer i den här tråden. Sökte helt enkelt på "energidryck farligt" på google och fann detta:

Ett citat från "http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=4893":
"På Södersjukhuset i Stockholm, som har ett upptagningsområde på drygt 500000 människor, har vi träffat patienter med hjärtklappning, krampanfall, njursvikt och även dödsfall, där energidryck funnits med i bilden."

Hela originalartikeln går att läsa på:

http://www.mast.is/Uploads/document/Skyrslur/klinistyfirlitorkudrykkir.pdf

Så det är inte jättekonstigt att vissa butiker valt att inför någon form av åldergräns!

18 års gräns på REDBULL?
herring sa:
så nu ska fjortisarna utanför butikerna inte bara ha cigg och folkpiss utköpt, utan även red bull?! dra me baklänges för fan

slopa ålerdsgränser på allt så får alla lära sig en läxa när det går åt helvete i unga år
WORD!

18 års gräns på REDBULL?
Manutten sa:
Förstår mig inte på att det ska bli sånt snack.. Nu är det satt en gräns på vissa butiker och thats it. Det är endast av ett gott syfte eftersom energidrycker inte är bra för barn (speciellt inte för fr-ungar som dricker 4 stycken för att det är tufft och häftigt) så enkelt är det.
Drick vanlig läsk om man nu dricker för att det är gott.
Nae, sannerligen skulle det va 15 eller 16års-gräns landet över imo.

Det är sjukt gott med en Red Bull då och då men när det blir nån slags grej utav det är det ju bara löjligt.
Just de ! Drick Vanlig hederlig cocacola !
mycket tuffare!
håller klart med dej!

18 års gräns på REDBULL?
det är 18årsgräns på alla engergi drickor på coop i huddinge c :S men jag fick köpa redbull iaf för han som va i kassan tyckte det var fjantigt med 18års gräns :D

18 års gräns på REDBULL?
Försökte köpa idag ... "haru leg?"

- naae, de e redbull jag vill ha , inte cigg ...
- tyvärr , de e åldersgräns på energidrycker här på coop nu...

shenna hej va jävla sverige

18 års gräns på REDBULL?
problemet verkar uppstå, som med många andra substanser, när det konsumeras i stora mängder på kort tid. De som är i riskzonen är de man ser på dreamhack och de som har sådan livsstil.
Forskningen kring taurinets verkan är begränsad, men mycket erfarenheter tyder på att de negativa effekterna inte kan sopas under mattan.
Men jag är iochförsig en sån som anser att kaffe ska förbjudas också

18 års gräns på REDBULL?
Vinter-Paul sa:
problemet verkar uppstå, som med många andra substanser, när det konsumeras i stora mängder på kort tid. De som är i riskzonen är de man ser på dreamhack och de som har sådan livsstil.
Forskningen kring taurinets verkan är begränsad, men mycket erfarenheter tyder på att de negativa effekterna inte kan sopas under mattan.
Men jag är iochförsig en sån som anser att kaffe ska förbjudas också
Vilket jävla skitsnack.

18 års gräns på REDBULL?
Ja vad ska man säga om detta ämne då?

Visst är det gott med en RB då&då?
EnergyKing (exakt samma som RB, men då sponsar man inte coola saker iof)

Sen måste jag fråga vad ni/dom skall ha energidyckerna till? Sen i mängder? Det är inge nyttigt med dessa om man inte gör en kraftig fysikansträning över 90 min, då tar kroppen emot drycken ( vad gäller koffein skall man inte dricka mer än ca 3st koppas kaffe/dag, det är då mer i en RB, överdos av detta sam taurin ger som sagt inge bra konsekvenser)

Aspartam är ett sötningsmedel och man skall komma upp i otroliga mängder för att de skall göra skada. Studier har ej kommit fram till nå annat, men cigg var ju bra i början med.

Men köp, drick, ha de gott. För det smakar ju ganska bra ändå med jäger i :-)

18 års gräns på REDBULL?
nillen sa:
Victors sa:
jibbkrille sa:
vad äre för löjligheter, vafan såklart man mår dåligt om man dricker för mycket redbull. ofta man dricker 2 varje dag liksom:S
Man mår dåligt av cola också
Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.
och mår han bra? ;)
Han är en slav till sockret.

18 års gräns på REDBULL?
Det är ju butikernas policy.

Det är väl ändå värre med att alla måste visa legitimation för att köpa tex lättöl? Var ju en gubbe för något år sedan som inte fick köpa en back lättöl för han inte visade legitimation, fast han var typ 80 år. Då är det sjukt.

Sen får väl de små barnen be sina föräldrar handla då, eller drar ni till närmaste invandrarlivs. Brukar ju vara lätta på lagarna där.

18 års gräns på REDBULL?
T3nggren sa:
Det är ju butikernas policy.

Det är väl ändå värre med att alla måste visa legitimation för att köpa tex lättöl? Var ju en gubbe för något år sedan som inte fick köpa en back lättöl för han inte visade legitimation, fast han var typ 80 år. Då är det sjukt.

Sen får väl de små barnen be sina föräldrar handla då, eller drar ni till närmaste invandrarlivs. Brukar ju vara lätta på lagarna där.
hah smart! men jag köpte monster på invandrar livs i uppsala för jag trodde det var billigare men den kostade ändå 25 och då orkade jag inte dra tbx till vanliga ica typ så jag köpte den och sen märke jag att den smakade lite konstigt... då kollade jag datumet... 1 månad gammal :P LOL

18 års gräns på REDBULL?
Victors sa:
nillen sa:
Victors sa:
Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.
och mår han bra? ;)
Han är en slav till sockret.
jag dricker ca 1-2 per dag utom helg dagar och jag känner inte något behov av socker utan mera behov att dricka drickan och känna smacken ... sen spelar det ingen roll hur mkt jag dricker utan att jag mesta dels känner smaken :P :D

18 års gräns på REDBULL?
Mowglii sa:
15 årsgräns i Skåne, fast har fått mitt nya moped körtkort (AM, ser nästan exakt likadant ut som ett vanligt bil körkort. Och används även som legg). Jag tog chansen och köpte ett packe cigg när dem väl trodde jag var 18 år...

Dem sa även grattis när jag berättade att jag tog körkortet förra veckan. :)
hah ! ofta am kortet funkar att köpa cigg med :O? helt galet! men det ser faktiskt jävligt riktigt ut! :D :D:D

18 års gräns på REDBULL?
Mowglii sa:
15 årsgräns i Skåne, fast har fått mitt nya moped körtkort (AM, ser nästan exakt likadant ut som ett vanligt bil körkort. Och används även som legg). Jag tog chansen och köpte ett packe cigg när dem väl trodde jag var 18 år...

Dem sa även grattis när jag berättade att jag tog körkortet förra veckan. :)
hah ! ofta am kortet funkar att köpa cigg med :O? helt galet! men det ser faktiskt jävligt riktigt ut! :D :D:D

18 års gräns på REDBULL?
Ganska störande faktist.
Där jag bor så är det 15 års i våran local ICA dealer.
Där jag går i gymnasiet, 10 minuter iväg, är det 18 års.

Men är snart 18 så bryr mig inte.

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
Ica får ju bestämma sina regler själva, det är som den där ica:n i norrland som bestämde att man MÅSTE visa leg på folköl så det var en 85 åring som blev nekad för han hade inte leg med sig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp