Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Innan jag gjorde det första gången så pratade alla om att man ska titta över axeln när man ska snurra och det funkar. jag brukar böja knäna lite oxå beroende på hur högt själva hoppet är. jag är ganska ny på skidor. Har åkt bräda fram till i julas, slog mig ganska hårt, bytte till skidor i ren frustration. Ett byte jag är mycket glad över att ha gjort. Jag har dubbelt så kul på skidor och nu behöver jag inte hamna efter på flacka transporter.
Hitta nåt bra hopp där du känner dig säker, sen är det bara att öva. Titta bakom axeln funkar för vissa, själv tycker jag det är lättast att bara fokusera att landa i switch så går det :P
Jag lyckas alltid med 360 när jag inte ens satsar på det, tror alltid att jag måste spinna runt asfort men det räcker typ med att börja svänga lite åt nåt håll, hålla huvudet ditåt och vänta
180 brukar jag göra genom att vrida kroppen 90 grader och bara benen 180 efter det, 360 brukar bli en enda rörelse dock.
Hoppas du fick koll på 180´n i vintras. Railen kan hugga om du har vassa stålkanter, kör du bara på så slits de ner efter ett tag och då hugger det inte längre. Sen beror det lite på vad det är för väder i luften, ibland glider det helt enkelt skitkasst.
När jag gjorde min första 360 så lärde min bror mig att det man ska tänka på är att komma in i kicken med ett visst lut på antingen fram eller bak fot beroende på rotation, börja gärna att rotera lite innan du poppar sedan som tidigare är sagt så vrid huvudet över axeln och sedan hålla koll på landningen!
när du ska raila kan du ta en fil och runda av stålkanterna lite mellan bindningarnas ytterkant.
när du ska göra 360 försök att skära in på hoppet i en "S" liknande kurva som slutar uppe på slutet av kicken med att du flyger rakt mot landningen. på så sett har du rotations kraft med dig i luften.
hoppas det hjälpte! kan länka vids om du vill! sen är det bara nöta gärnet