Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håller med här. Det låter som en anmärkningsvärt liten skida med tanke på åkarens storlek. Såvida du inte enbart kommer hålla dig till svenska småanläggningar... Styvheten tror jag dock inte är något problem. SÅ styv är ju inte mantran...PNyberg sa:puder. Tänker du då svenskt puder? Ska du till tex alperna och det kommer ett större dump så kommer du tycka att du köpt lite för styva och smala skidor om du nu inte ska åka dritfort hela tiden. Mitt tips är att satsa på en lite mjukare och bredare skida. Över 100mm i midjan åtminstone.
Den har rocker åt alla håll och kanter(read: både fram och back, och inte lite heller, ps. iaf 'beta'-modellen)Nojlas sa:Själv använder jag en skida i ungefär samma storlek som gotama som allroundskida för sverige, DPS Wailer 105.
Ser ingen som helst anledning att använda en smalare och kortare skida, inte ens för småanläggningar.
I ditt fall kan jag rekommendera en fundering på Gotaman, och absolut inte kortare än 190cm.
Btw, hur är gotamans spann nästa år? Lång tip rocker eller helt reversed? Hur skiljer sig nästa års gotama i pistegenskaper från årets?
Med tanke på din storlek tror jag inte du kommer "flyta" nåt vidare med Mantra så därför bör du som övriga säger kolla på Gotama (som är lättare också tror jag? Ingen metall iaf) för du lär inte tappa mkt i pisten.Martok sa:Så om man åker i fjällen 1-3 veckor om året och de blir både mycket puder och allaround, vilken av gotaman eller mantran blir bäst val isf?
Ja, Sport Conrad slarvar med monteringen. De monterar utan lim. De tycker dessutom inte alls om att ha och göra med reklamationer och avsäger sig gärna ansvar...Martok sa:Okej, ska nog beställa ett par gotamas förra 2009 års från sport conrad, är de sant att dom slarvar där med montering av bindningar?
Ja den ska finnas i en 190+ modell, tror det var 194.Pallepuder sa:Släpps den inte i en 194 också? har för mig jag läste nått om det på TGR...