2:a säsongen var?

IvanTheMan

Medlem
Denna vinter har spenderats i österrikiska saalbach. Utmärkt ställe att spendera första året på enligt mig. Det var billigt att bo (vårt boende i centrum kostade 9000 per skalle för tre månader), billig mat och billigt liftkort. Byn var mysig och säsongarantalet var lagom mycket vilket gjorde att sammanhållningen blev god. Det enda som svek lite var den farliga branta och klipprika åkningen. Bra offpist fanns att hitta eftersom vi hade mycke snö under hela säsongen, men fallhöjden var aldrig nåt att skryta med och bristen på kul klippor att hoppa var ganska påtaglig även om vi hittade lite.
till nästa säsong söker jag nu ett ställe som är liknande men högre mer fallhöj och brantare!

har kollat lite på ischgl, serre chevalier....antar att schweiz är uteslutet om man vill komma undan någorlunda billigt...likaså de större orterna i la france.

nån som har nåt tips om nåt ställer som kanske tillfredställer mina behov?

Säger bara St:Anton! Skönaste orten i Alperna, bra åkning, snösäkert, mycket offpist, bra röj för den som orkar. Boendet kan vara lite tuffare att få tag på, men om du är ute i god tid så löser det sej också. Var där sässongerna -91, -93 och 94, har prövat andra destinationer också men ingen slår Anton! Ha det bra och kör så det ryker!! :-)
IIIIHA...!

Varför inte prova nordamerika? Jag var i Canada den här vintern. Bodde i Golden och åkte skidor i Kicking Horse. Ett helt ok ställe där det finns grymt mycket bra offpiståkning om man hikar lite. Sen är det inte så långt till Rogers Pass. Där det finns hur mycket som helst att åka på. Passa på att åka nu eftersom den Canadensiska dollarn är billig. Kicking kan jag rekomendera, inte så mycket folk i skidsystemet mycket med snö och sjyst stämmning bland mäniskorna i Golden. Och inte att förglömma Fresh meat monday på Roadhouse. Mvh Linkan.

Tillbaka
Topp