2 veckors skidresor..?

Martin_T

Ny medlem
2 veckors skidresor..?
Någon som hört om det finns researrangörer i Sverige som kör 2 veckors resor till Alperna?
I andra länder verkar det finnas både 1, 2 och 3 veckor som alternativ för oss olyckliga "veckisar"...

2 veckors skidresor..?
Du kan med Ucpa skippa hemresan och stanna flera veckor på samma ort eller byta. Prisvärt då allt ingår tex "bergsguide"!! Men det blir inte så mycket billigare. Ca 1000 kr mindre än 2 resor, 2 veckorsalternativet. Ski around the rockies är lite längre såg jag i nån katalog.

2 veckors skidresor..?
Åkte senast 2002 med UCPA till Val T och var där i två veckor (v10-11). Fast vi åkte inte "med UCPA" utan snarare bara "åkte med" UCPA-bussen dit och hem. Tror resan ToR kostade 600 spänn eller nåt i den stilen. Boende fixade vi själva på lägenhetshotell. Vanoise, tror jag det hette. Vid snö-torget, mitt i byn. Helt OK.
Vet inte om det i övrigt finns färdiga paketlösningar på flera veckor men ring några bolag och fråga. Annars tror jag på att fixa det själv. Lycka till!
Ha det puder!

2 veckors skidresor..?
Jag tror absolut Langley Travel ordnar 2-veckorsresor. Sedan kan du nog höra med vilka researrangörer som helst så ordnar de det år er. Men jag har kompisar som varit borta två veckor med Langley så de vet jag.

2 veckors skidresor..?
nortlander fixar också tvåveckors resor, du får tillbaks någon tusing lr så vad ja minns i övrigt beställer du två vanliga veckor bara men slår ihop dem. funkar smidigt.

2 veckors skidresor..?
Jag åkte 2 veckor med Langley Travel men fick då köpa 2 st 1 veckors resor för fult pris. Inga avdrag här inte!!
Det var inte heller helt problemfritt, biljetterna till hemresan som Langley skulle skicka ner till ValD kom aldrig ner (påminde varje dag men inget hände). Tillslut sa dom att allt var ordnat på flygplatsen, men inte det inte, väll där fanns vi inte med i några listor och hade därför inga platser hem. Som tur var så fixade en trevlig flygvärdinna fram två platser.
Slutsumman blir alltså: Mycket pengar, Mycket strul, Fixa resan själv!!!
Lycka till....

2 veckors skidresor..?
Tack för alla svar =)

Då blir det nog UCPA eller att man fixar boendet själv där nere..
Förresten.. är det normal att tänka på skidåkning i Juli?

2 veckors skidresor..?
Kan hålla med om att Langley inte har full koll. (På något?) TVÅ gånger har jag bokat bussresa med dom från Jönköping och BÅDA gångerna har resan ställts in eftersom det varit för få som bokat från Jönköping. Inte nog med det. De har BÅDA gångerna "glömt" att meddela oss så vi har fått i sista minuten fixa skjuts upp till Göteborg istället!!
Så jag kanske inte ska rekommendera de här utan istället varna. Intressant att höra att det är fler som har råkat ut för dem.
För övrigt tycker jag att det är fullt normalt att tänka på skidåkning i juli. Själv sitter jag som bäst å klurar på vílka skidor som ska inhandlas i vinter.
Ha en skön sommar allihopa!

2 veckors skidresor..?
Angående frågan "är det normal att tänka på skidåkning i Juli?" så är nog svaret detsamma som på följande fråga: Är det onormalt att inte tänka på skidor mitt i sommaren?
Svar: JA.

Själv funderar jag på vart åt skidspetsarna skall peka i vinter.
En oförskämt härlig sommar på er!

2 veckors skidresor..?
Jag håller med om att Langley har fått onödigt med pisk i detta inlägg. Jag har åkt med STS, Lion och Langley och tycker helt klart att Lanlgey är bäst. Det kan ju i och för sig bero på att jag blivit äldre och åkte med Langley senast, _01.
I övrigt håller jag med om att det är lite väl få två veckorsresor med "vanliga" resmål för oss svenskar. Langley har ju annars de senaste åren kört två veckors till Kanada och La Grave. Men som vi vet är dom ju inte de billigaste resorna direkt.
Måste även bara säga att jag är lite avis på er som planerar vintern medans jag kommer och vara fast i skolbänken hela året långt. Vissa har det bättre än andra...

Tillbaka
Topp