2010 Mode

Rullator

Medlem
2010 Mode
Ja nu vill jag höra allas fantasier om 2010 skid mode. Jag personligen tror att allt fler och fler kommer lägga ner "gangsta" stilen bara en hypotes.
Love&Peace

Senast ändrad:
2010 Mode
Som att jag skulle avslöja det. Nä jag kommer vara först med nästa års mode :) Nej men skämt åsido. Jag kommer iaf att bli mer funktionell. Kanske beror mest på att jag har blivit mer och mer en toppturare och upptäckt att det är bra att kunna ventilera och ha smarta fickor.

2010 Mode
jag kommer göra det jag gör, men tror att allt fler kommer dra sig tillbaka, och hamna bland mellantinget, typ lite soft baggy men inte overdoing osv :)

eller jag ändrar mig typ, jag kommer nog bli ännu värre, men resten tippar jag går åt andra hållet :)

2010 Mode
Tight pants wide stance?

Tror själv jag ska köra mer i hood, men många kommer fortsätta med större och större kläder, andra köra lite mer kontrollerat baggy..

Senast ändrad:
2010 Mode
tror det kmr bli mer städat och rent, lite tightare byxor men jackan eller hoodien kmr fortfarande gå långt nedanför rumpan:D mer cleana färgmatchningar och inte lika ghetto-gangsta-ey-yo-what-up stilen.

2010 Mode
THIGHT PANTS! de kommer bli cleanare, inte lika thöög och förmodligen mera färger, de ska se roligt ut att åka skidor och inte vara så gangsta gangsta som det vart!

lite retro mode men endå lite annorlunda.. mera flanellskjortor, västar och roliga tröjor.. kanske nån som hittar morsans gamla jacka, då duger de nog fint!

brallorna ska väl vara utsvängda diskopants och yeah.. thats it!

eller längre jackor och thightare pants!

2010 Mode
jajamen, lite längre jackor (dock inte till knäna!) och tajtare pants! äntligen får man väl säga! hoppas alla skippar dom otroligt fula brallorna i XXXXXL och satsar på något mer stilrent. fast å andra sidan skulle det inte vara så roligt om alla upptäckte att det är snyggare med tajtare pants.. då börjar ju alla gangsters att åka omkring i det och dom vill man ju för allt i världen inte förknippas med..usch

2010 Mode
simon_t sa:
jajamen, lite längre jackor (dock inte till knäna!) och tajtare pants! äntligen får man väl säga! hoppas alla skippar dom otroligt fula brallorna i XXXXXL och satsar på något mer stilrent. fast å andra sidan skulle det inte vara så roligt om alla upptäckte att det är snyggare med tajtare pants.. då börjar ju alla gangsters att åka omkring i det och dom vill man ju för allt i världen inte förknippas med..usch
Det som var hett på snowboard detta år låter det som, allt är som vanligt med andra ORD ;) HEHEHEHE

Pajzzzz

2010 Mode
mange411 sa:
simon_t sa:
Det som var hett på snowboard detta år låter det som, allt är som vanligt med andra ORD ;) HEHEHEHE

Pajzzzz
sant! av någon anledning har snowboardåkarna alltid förmågan att klä sig snyggare än skidåkarna. sedan efter någon säsong kommer skidåkarna på att det är DET som är grejen. det som snowboardåkarna haft en säsong tidigare..

2010 Mode
simon_t sa:
mange411 sa:
simon_t sa:

Pajzzzz
sant! av någon anledning har snowboardåkarna alltid förmågan att klä sig snyggare än skidåkarna. sedan efter någon säsong kommer skidåkarna på att det är DET som är grejen. det som snowboardåkarna haft en säsong tidigare..
stämmer! än en gång har brädåkarna satt stilribban på max och påverkat oss andra :)
bör tilläggas att dom gör det fett bra! haha :D

2010 Mode
addidas träningsbyxor, fjällräven eller canada goose jacka, stor mössa och en jofa hjälm ordentligt nerpressad på huvudet och självklart blades, sen är det ju en fördel om man är lite brunare än andra och inte kan prata ren rikssvenska.

Walla

2010 Mode
Vad jag har hört att tillverkarna spår så är det inte så jätte mycket olika färger utan allt ska gå mer "ton i ton".
En färg det kommer vara mycket är turkost och typ pastellgrönt, fast lite skarpare.
Sen tror jag att oversize modet hänger i.

2010 Mode
1p till JolineJ. Pastellfärger is the shit nästa säsong. Kommer jobbas mycket med det och olika toner, vissa märken jobbar allt hårdare med lite crazy färgkombinationer. (Främst freeridemodet.) Funktion blir ett allt viktigare ord som genomsyrar hela sportindustrin nu, även casual kläder. Många tillverkare fokuserar på mer mångsidighet, kläderna ska gå att använda till mer än skidåkning, vilket enligt mig är ett präktigt stolpskott! Exempel: Hur många skaljackor 2010 kommer att ha snölås? (Lyckligtvis finns det tillverkare som fortsätter var innovativa och ha fokus på skidåkning)

Jibbingmodet fortsätter i stort sin tidigare trend, d.v.s. att ligga 10 år efter alla annan modeutveckling. Tänk baggy, 90-tal, backstreet boys, blonderat hår och mittbena, uppblandat med en sjukt komisk hobbygangstertrend...

2010 Mode
Overall, monoski och rockerskidor kör i alla fall jag även nästa år! :)

Annars såg jag några killar i telitubbis-dräckt på KK i vintras.
Grymt najs! Varmt, skönt, faktiskt förvånansvärt smidiga + att du har en stor jävla antenn på toppen som gör att du syns även när du lägger en sväng djup ner i i det japanska pudret!

För jibbers är de svårare.
Tvivlar dock på att kidsen kommer kunna släppa gangstah-stilen redan till nästa år.
Fortfarande alldeles för roligt att leka med pistoler!

Senast ändrad:
2010 Mode
the bigger the better! jag snackar hoodies ner till typ vaden, jackor förbi knäna och feta pants! schyssta färgkombos, alltid med en talltee som sticker ut en decimeter minst! jag ska bli mest baggy i backen! hahah nee vet inte det riktigt, men baggy ska det va, folk får "h8a" hur mycket de vill, I don't give a fuck!

Sen tror jag som många säger att tighta pants blir allt vanligare, samt att resten kör mer kontrollerat baggy, typ pk style? :)

aaow

edit: hade visst redan skrivit :)

Senast ändrad:
2010 Mode
jeppenator sa:
THIGHT PANTS! de kommer bli cleanare, inte lika thöög och förmodligen mera färger, de ska se roligt ut att åka skidor och inte vara så gangsta gangsta som det vart!

lite retro mode men endå lite annorlunda.. mera flanellskjortor, västar och roliga tröjor.. kanske nån som hittar morsans gamla jacka, då duger de nog fint!

That´s right ;) Tight Pants!

2010 Mode
ja det blir väll som vanligt att skidåkarna kopierar vad vi snowboardåkare har på oss denna säsongen som någon sa ;)

2010 Mode
Fjunesh sa:
jeppenator sa:

That´s right ;) Tight Pants!
yep, tight trp jag på! men jag kmr inte ha de!

2010 Mode
tightpants!

Precis som jeppenator säger så är det morsan kläder som gäller! Hittade ett par tighta rosa SOS brallor på vinden från 80-talet :) Dock försmå för mig så en polare shreddar i dem istället.

2010 Mode
enligt mig så är de bara oskönt o osmidigt med tajta pants, men lite mindra breller o lite långre jacker , ich en hel del homemade hoodies kommer nog alla köra med! och sen är de ju ett nytt mode nu att köra med för små pjäxer och 2,10 m långa skider! så de blir nog en smood sesong!

2010 Mode
Hoppas alla kör på med oveeersize :) , för jag vill inte att alla ska börja med skjorta för det tänkte jag göra! heaaah.. Annars måste jag komma på ett eget mode, vad sägs som oversize på bralls'N och bar överkropp :)

2010 Mode
Har köpt en jacka som går till knäna (tredje jackan för säsongen :D), så det blir ju till å satsa på baggy. Problemet är ju förstås att jag måste få tag i en ännu längre tall-tee....

Men som sagt så är det väll wallisch å gubbsen som bestämmer.

Tillbaka
Topp