24 m. rail i Tandådalen!

• Trådstartare Trådstartare dann-e
  • Start datum Start datum
D

dann-e

Guest
24 m. rail i Tandådalen!
Frankerhauser 24 m long rail

Frankerhauser and Scandinavianrails are proudly putting up a 24 m long Flatdown-Rainbow-Rainbow-Kickrail at Tandådalen. Its a dubble pipe rail made in 4, 6m pieces.For more info check out www.frankerhauser.com

20070106_1.jpg

20070106_2.jpg

http://www.scandinavianshaper.com/news.php

Så jävla sjuk! :)

Senast ändrad:
24 m. rail i Tandådalen!
....har aldrig forstatt meningen med monsterrails i parker, det enda man kan gora pa dem ar att kora rakt fram ju... Kreativt?

edit: kan bli klurigt att inte fa luft efter forsta kinken och samtidigt ha fart for att komma over alla rollers... Vad vet jag, kanske gar huuuur bra som helst :)

Senast ändrad:
24 m. rail i Tandådalen!
JohanKristofers sa:
....har aldrig forstatt meningen med monsterrails i parker, det enda man kan gora pa dem ar att kora rakt fram ju... Kreativt?

edit: kan bli klurigt att inte fa luft efter forsta kinken och samtidigt ha fart for att komma over alla rollers... Vad vet jag, kanske gar huuuur bra som helst :)
Att tävla individuellt (mot sig själv) samt att få meriten som "första/andra/en av dom -som tagit railet?!
SWEET säger jag !

24 m. rail i Tandådalen!
Johan, en tanke skulle kunna vara att sätta den i lite nedförslut... Men risken finns ju då att man får brutal fart mot slutet. Jag håller faktiskt med dig om att monsterrails inte riktigt passar. Det är några få procent av åkarna som klarar av dem, och måste man rikta in sig mot dem?

24 m. rail i Tandådalen!
JohanKristofers sa:

Enda och enda, det där railet är nog inte det lättaste att sätta..

24 m. rail i Tandådalen!
JohanKristofers sa:

samtidigt har man nog inte tråkigt på den! ser fin ut. dock älskar jag mina stålkanter för mycket för att vilja åka den...

24 m. rail i Tandådalen!
JohanKristofers sa:

Varför inte dra en switch up på varje "rainbow" och sen en rodeo 450 out?
kreativt? JA!

24 m. rail i Tandådalen!
fans ett sånt i bräcke med fast det gick rakt sen rainbow sen ner sen upp sen c det var också 24 meter.

24 m. rail i Tandådalen!
den är sjukt skön. ja kom till efter sista bågen upp och gled av mellan den och sista uppen. kan länka film men tycker inte det känns speciellt eftersom det är säkert många som tagit hela.

24 m. rail i Tandådalen!
HÄr har vi mitt försök på 24m. Det råkade också komma med ett hopp :P hoppas inte det skadar.

Det kan vara så att den inte funkar direkt för jag la precis upp den..

24 m. rail i Tandådalen!
ser ju ut som att du skulle klara den om du bara nötte den lite. ni kör inte med vidvinkel på kameran va? kanska svårt att filma follow då....

24 m. rail i Tandådalen!
Såklart brukar vi använda vidvinkel vid followcam men vi glömde den i lägenheten och vem vill skippa den ljuvliga park för att hämta den :P

24 m. rail i Tandådalen!
de som va i åre förra året va ju mycket sjukare. rena rama death rail

Tillbaka
Topp