3 säsonger i Whistler avklarade - Funderingar på Hemsedal 2013/2014

Jooselito

Ny medlem
Hejsan!

Jag och min Australiensiska pojkvän har precis avslutat vår tredje säsong tillsammans i Whistler, Canada.
Har precis fått mitt residency och vi är nu redo för att testa något nytt och våra funderingar är att
testa hemsedal för nästa vinter.

All hjälp angående boende, jobb och allmän information vore tacksam!
Även om det finns någon där ute som har erfarenhet utav att ha jobbat med människor från andra
länder som inte pratar norska eller svenska flyttande?
Om det är någon som har några frågor om en säsong i Whistler, fråga på :)

Josefine

Hemsedal är helt ok, men varför ta ett steg ner från Whistler? Mitt tips är istälet att sikta mot Alperna.
Större berg, mera snö, bättre åkning, mysigare miljöer (på vissa ställen i alla fall), trevligare väder osv. Säker finns det en hel del guldkorn i Hemsedal men för mig är valet lätt om det gäller en helsäsong.......

Tjena.

jag har funderingar på whistler. tipps om vart man söker si för att hitta jobb att söka.

MVH RK

Att efter 3 säsonger i Whistler säga att man är sugen på Hemsedal later helt bananas om ni frågar mig. :D

Jag vet att det låter bananas, men efter 3år här måste vi lämna bubblan för ett tag.
Det finns andra delar av världen att se :)

Vi vill göra hemsedal mest för 'backcountry' reason, för att se något nytt och samtidigt kanske tjäna lite pengar.

:)

Tillbaka
Topp