....

....
klicka in på freeride, sen ski sets eller nått liknande. det står "please choose a binding", du får det priset med bindning.

....
K2 Public Enemy är en riktigt bra skidan som är snabb och kvick i pisten, stabil i luften och flyter på helt okej i puder. En bra allround skida så att säga.

K2 Public Enemy får du för 329€ med en Marker 11.0 bindning.
Salomon 1080 Thruster får du för 339€ med en Marker 11.0 bindning.

....
JS86 sa:
K2 Public Enemy är en riktigt bra skidan som är snabb och kvick i pisten, stabil i luften och flyter på helt okej i puder. En bra allround skida så att säga.

K2 Public Enemy får du för 329€ med en Marker 11.0 bindning.
Salomon 1080 Thruster får du för 339€ med en Marker 11.0 bindning.
så man får K2 P E för 3520:- ?

Och Thruster för 3630:- ?

Nån som är bra på att gångra med valutor?

....
Var försvann AR6:an?
Om du ska ta nån av dom så självklart K2. Jag hatar Salomons nya namnförteckningar med allt från fish till chips så slopar dom nu ;)

....
Salomon!
Har kört på ett par P.E. 04-05, tycker dom är lite för hårda och för tunga. Sen har modellen kanske ändrats över åren.

....
Men, enligt skiddatabasen och flera internetskidor ja kollat på så kostar PE faktist över 500 euro med bindning, var har du hittar PE så billigt?

....
Ska nog också köpa ett par k2 checka in sportconrad.de 299 för skidorna 109 för marker bindningar lr 159 för ett par dyrare marker. + 15 + 20 frakt och storlekskostnad. 442 dollares ca 3200 kr. Enligt valuta.se

ciao

....
Jag tycker du ska skumma igenom följande tråd https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=31135
Känner du sedan att du har så pass mycket kunskap att du kommer märka någon skillnad på ovan nämnda skidor så gör dig själv en stor tjänst. Åk till ett skidtest och hårdtesta de båda skidorna själv istället för att lyssna på svaren ovan som de bygger på, ja, vad bygger de egentligen sina svar på...?

Jag efterlyser fakta, fakta byggt på egna iaktagelser. Hur har Ni åkt de, hur mycket har Ni åkt de, vart har Ni åkt de, vem är Ni, vilka skidor har Ni åkt innan. Detta är bara några av många inlägg som helt saknar bakgrund, känn Er inte utpekade, detta gälller mer än 3/4 av alla inlägg som skrivs angående skidval.

robins sa:
ja gillar salomon mer så ta salomon!;)
Gillar? Jag gillar tjejer jag.
gua sa:
Grymast? Är de dumma, arga?
BigAir sa:
Var försvann AR6:an?
Om du ska ta nån av dom så självklart K2. Jag hatar Salomons nya namnförteckningar med allt från fish till chips så slopar dom nu ;)
Är det namnet som avgör?
Axer sa:
Ta K2 för fan!! Gillar inte salomons skidor så mycket, K2 gör mkt skönare skidor!
SKönare? Att sitta på?

Senast ändrad:
....
Jag tror jag snyltar lite på denna tråden ..skulle villja ha en ganska lätt park skida :) ska nästan bara hoppa med den.. dem jag funderar mella är k2 PE, dynastar trouble maker,, och scratche fs 06 07 .. Va säger ni kära freeride medlemar? vilken tror ni är bäst lämpad för mig :)

....
Sheriffen_av_Nottingham sa:
Jag tror jag snyltar lite på denna tråden ..skulle villja ha en ganska lätt park skida :) ska nästan bara hoppa med den.. dem jag funderar mella är k2 PE, dynastar trouble maker,, och scratche fs 06 07 .. Va säger ni kära freeride medlemar? vilken tror ni är bäst lämpad för mig :)
Eftersom vi inte vet någonting om dig blir det svårt att hjälpa dig. Give us some info.!

....
matti_skidor sa:
Salomon lätt ! jag kör själv med ett par salomon 1080 fish och dem är sköna !
Och varför skulle Salomon vara bäst för Martiiin för? Och han skulle ha Thruster och inte Fish. Kan du inte tillföra nåt så snälla skriv inget..

//Hasse

....
Lima-ko sa:
Eftersom vi inte vet någonting om dig blir det svårt att hjälpa dig. Give us some info.!
:S ! heter oscar 17år bor i en stad på västkusten som heter falkenberg.. tillsammans med mamma och pappa å mina syskon.. har en snitt inkomst på 1050kr i månaden .. jävligt förtjust i blonda flickor sen gillar jag kanelbullar också:)

....
Lima-ko sa:
Sheriffen: Kul kille, kul kille. Tror du det verkligen att det var sådan info. jag menade!?
Njaa vettifan:S .. gick ju bra för killen ovanfö,han infomerar bara om att han ska åka park och offpist.. men aja,, ska åka endast park raila, hopp.. åker rätt avancerat har hoppat i ett år sätter ett antal trix :) är 178lång, väger 70kg . Är inne på att köpa 175 långa skidor.. uppskattar lätta skidor när jag hoppar =) Vilken skida skida bör jag köpa nu då?:P

....
Då tycker jag att du ska lyssna på de eminenta råden han fick.
robins skrev:
gua skrev:
k2 dom e grymast
BigAir skrev:
Axer skrev:
Ta K2 för fan!! Gillar inte salomons skidor så mycket, K2 gör mkt skönare skidor!
luddan skrev:
Ta salmon skidan lätt,PE:N är tung som fan!

Faktum är nog att ingen av Er känner skillnad på vilka skidor Ni än åker på, därav kommentarer som ovan. Stämmer det?

....
va menar du nu ? Att dem är identiska lr att jag vi är kassa ???? kan ju säga att man känner ju jävligt stor skillnad på en skida om den är mjuk lr hård ,, bred lr smal ,, skidans radie och vikt .. så om du nu har lite erfarnhet om hur skidorna är kan du inte säga de?

....
va menar du nu ? Att dem är identiska lr att jag vi är kassa ???? kan ju säga att man känner ju jävligt stor skillnad på en skida om den är mjuk lr hård ,, bred lr smal ,, skidans radie och vikt .. så om du nu har lite erfarnhet om hur skidorna är kan du inte säga de?
Nja men tanke på hur ni skriver och tänker har jag en svag misstanke på att ni inte är så grymma som ni själv vill göra gällande.. Själv läser jag så mycket jag kan om skidan och har jag möjlighet att prova den är de ju det bästa. Men ärligt talat tror jag att du kommer att åka lika dåligt på båda skidorna du har föreslagit.
Så mitt råd är att köpa dom som är billigast eller lättast att få tag på.
Ha de Kalle

....
Lima-ko sa:
Då tycker jag att du ska lyssna på de eminenta råden han fick.
robins skrev:
gua skrev:
k2 dom e grymast
BigAir skrev:
Axer skrev:
luddan skrev:
Ta salmon skidan lätt,PE:N är tung som fan!

Faktum är nog att ingen av Er känner skillnad på vilka skidor Ni än åker på, därav kommentarer som ovan. Stämmer det?
Men Lima Ko! Du vet ju att dagens ungdommar endast pratar i sjukt korta SMS meningar.. och om man har en sån språklig utveckling, hur ska man då kunna beskriva och förklara nått så vackert och komplext som ett par skidor?

Tillbaka
Topp