Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
360 frontside eller backside?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 287702" data-attributes="member: 53949"><p>Kan vi lägga ner allt som har med psyke, naturligheter, duckstance, goofy eller regular och häl </p><p>eller tåkant..</p><p></p><p>DET HANDLAR OM BLINDSIDE-ROTATION!</p><p>Inse..</p><p></p><p>Vad är lättast? Bs 1 eller Fs 1? Ja, antingen är det lättare att snurra så man ser absolut noll och </p><p>blir osäker.. eller så är det lättare att snurra så man har perfekt koll över landningen och om man </p><p>inte "kommer runt helt" så hamnar man bara helt enkelt glidandes ner för backen på hälkant.. jag </p><p>ger er tre gissningar...</p><p></p><p>Samma sak gäller för bs/fs 3 fast TVÄRT EMOT! Vad är enklast, att se något precis när man </p><p>lämnar kicken eller precis när man ska landa? Ja.. utsikten från "precis när man lämnar kicken" </p><p>kan man ju titta på precis när man vill när man sitter ovanför kicken o väntar på sin tur.. kanske </p><p>bäst att se landingen så man inte trillar..</p><p>FS3 = FS 1 + Sw BS 1 -> Man ser inte landningen</p><p>BS3= BS 1 + Sw FS 1 -> Man ser landingen...</p><p></p><p>You do the math!</p><p></p><p>* Notera att mitt inlägg handlar om att LÄRA sig BS eller FS, inte vad som är skönast när man </p><p>väl kan båda.. då kan man ju välja fritt... *</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 287702, member: 53949"] Kan vi lägga ner allt som har med psyke, naturligheter, duckstance, goofy eller regular och häl eller tåkant.. DET HANDLAR OM BLINDSIDE-ROTATION! Inse.. Vad är lättast? Bs 1 eller Fs 1? Ja, antingen är det lättare att snurra så man ser absolut noll och blir osäker.. eller så är det lättare att snurra så man har perfekt koll över landningen och om man inte "kommer runt helt" så hamnar man bara helt enkelt glidandes ner för backen på hälkant.. jag ger er tre gissningar... Samma sak gäller för bs/fs 3 fast TVÄRT EMOT! Vad är enklast, att se något precis när man lämnar kicken eller precis när man ska landa? Ja.. utsikten från "precis när man lämnar kicken" kan man ju titta på precis när man vill när man sitter ovanför kicken o väntar på sin tur.. kanske bäst att se landingen så man inte trillar.. FS3 = FS 1 + Sw BS 1 -> Man ser inte landningen BS3= BS 1 + Sw FS 1 -> Man ser landingen... You do the math! * Notera att mitt inlägg handlar om att LÄRA sig BS eller FS, inte vad som är skönast när man väl kan båda.. då kan man ju välja fritt... * [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
360 frontside eller backside?
Tillbaka
Topp