360 frontside eller backside?

jag brukar snurra backside men domflesta snurrar frontside. Helt enkelt det du tycker känns bäst

Detta har redan diskuterats, så sök..
Tyckte backside var enklast att börja med då man började med den "blinda" delen av spinnen först för att sen komma loss o få den "seenede" till landningen istället för tvärt om.. men var nog mest psykologiskt egentligen,för när jag försökte fs3 var det inte mkt svårare... Tror de flesta resonenera som jag, notera dock att frontside o backside inte har med höger o vänster o göra utan är beroende av din stance..

jag började med att köra backside, tyckte det kändes najsigare att se landningen

jag började med backside för att det är mitt naturliga håll att snurra åt, men jag gick sedan över till frontside då jag tycker att det är betydligt enklare att skära och få igång snurren så.

Är det lättare att snurra om man kör duckstance?
Jag har alltid drat 3:or bs, men har lite problem me dom ibland... :( rotationen blir ganska
"hacklig" och så... tror ni man skulle testa fs eller byta till duckstance?

Ja tycker det är skönare att åka duck'at även om jag bara åker framåt, så för mig är det "lättare" att snurra med duckstance.. men det är ju bara en smaksak när det inte gäller att åka switch..
Däremot är det lättare att snurra med bredare stance för då står man närmre kanten vilket ger mindre hävstångseffekt när man försöker dra runt brädan..

men asså generellt sätt så är det så här, vet ej varför:S : åker du regular så börjar amn snurra frontside, åker man goofy så börjaar man snurra backside. hoppa inte på mig och säg att jag har fel å shit, kan mycket väl hända att jag har fel men av alla jag har sett så brukar regular åkarna snurra fs först och goofy åkarna bs,, menmen jag kna ha fel..

a fan prova att köra det i rätt små hopp till att börja med då kan du ju prova båda hållen, för att sedan känna vilket som känns bäst.

Egentligen förstår jag inte vitsen med frågan.. lite som att fråga "ska man åka regular eller goofy?".. ett känns bättre, ett sämre.. sen till slut lär man sig båda.. tada.. Bara ut o testa!

maft sa:
men asså generellt sätt så är det så här, vet ej varför:S : åker du regular så börjar amn snurra frontside, åker man goofy så börjaar man snurra backside. hoppa inte på mig och säg att jag har fel å shit, kan mycket väl hända att jag har fel men av alla jag har sett så brukar regular åkarna snurra fs först och goofy åkarna bs,, menmen jag kna ha fel..

a fan prova att köra det i rätt små hopp till att börja med då kan du ju prova båda hållen, för att sedan känna vilket som känns bäst.
Det kan ju bero på att de flesta snurrar åt vänster naturligt, alltså om man skulle åka skidor lr om man bara står på marken typ... ni fattar.

blizzy sa:
Ja tycker det är skönare att åka duck'at även om jag bara åker framåt, så för mig är det "lättare" att snurra med duckstance.. men det är ju bara en smaksak när det inte gäller att åka switch..
Däremot är det lättare att snurra med bredare stance för då står man närmre kanten vilket ger mindre hävstångseffekt när man försöker dra runt brädan..
byte till duckat igår :D funkar hur bra som helst!! sätter bättre switch trix nu me :D

skönare att åka vanligt oxå :P

Senast ändrad:
fs-snurren är lättare å få igång och säkrare (enligt mej då såklart) , men varför inte lära sig både fs och bs så slipper du det problemet? :P

??????? va?!! så här är det! att man brukar lära sig fs först eftersom en hälrotation går snabbare än en tårotation.. och alla sätter ju inte sin första trea i ett hopp utan på en kant lr knöll osv och den större delen snurrar då fs.. sen att goofy åkare snurrar bs låter ju helt stört.. det sitter ju inte i våra psyken att man ska snurra vänster.. sen apropå duckstance så är det en smak sak.. många tycker det är skönare eftersom dom alltid kört med det och det kanske är sant att man får bättre pop och rotation med duckstance.. fast det g'ller ju bara om du ska snurra 7or o mer (typ)...

Men om jag var du skulle jag börja med fs på små kanter..
fast det är ju bara att testa och känna vad som känns bäst

peacee

Kan vi lägga ner allt som har med psyke, naturligheter, duckstance, goofy eller regular och häl
eller tåkant..

DET HANDLAR OM BLINDSIDE-ROTATION!
Inse..

Vad är lättast? Bs 1 eller Fs 1? Ja, antingen är det lättare att snurra så man ser absolut noll och
blir osäker.. eller så är det lättare att snurra så man har perfekt koll över landningen och om man
inte "kommer runt helt" så hamnar man bara helt enkelt glidandes ner för backen på hälkant.. jag
ger er tre gissningar...

Samma sak gäller för bs/fs 3 fast TVÄRT EMOT! Vad är enklast, att se något precis när man
lämnar kicken eller precis när man ska landa? Ja.. utsikten från "precis när man lämnar kicken"
kan man ju titta på precis när man vill när man sitter ovanför kicken o väntar på sin tur.. kanske
bäst att se landingen så man inte trillar..
FS3 = FS 1 + Sw BS 1 -> Man ser inte landningen
BS3= BS 1 + Sw FS 1 -> Man ser landingen...

You do the math!

* Notera att mitt inlägg handlar om att LÄRA sig BS eller FS, inte vad som är skönast när man
väl kan båda.. då kan man ju välja fritt... *

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp