360 med grabb

360 med grabb
du ställer en liten grabb på kickern. se nnär du ska göra 3an så tar du med dej honom i luften. då gör du 360 med grabb. (obs! skidskoleungar brukar vara ganska griniga. välj annat offer. exempelvis en polare)

360 med grabb
Hej Felix Lundin.
Om du ska testa 360 med en grabb följer jag gärna med!

Din, Roger

360 med grabb
Japaner sa:
du ställer en liten grabb på kickern. se nnär du ska göra 3an så tar du med dej honom i luften. då gör du 360 med grabb. (obs! skidskoleungar brukar vara ganska griniga. välj annat offer. exempelvis en polare)
Humor på hög nivå för en gång skull! Och hur fan kan ställa den här frågan? är det inte bara testa?

360 med grabb
tästa dig fram :D, det är ju bara och pröva tills du sätter det med grab :D, ifall du bailar är det bara och gå upp och pröva igen :D

360 med grabb
Japaner sa:
hahaha, klockrent!

360 med grabb
Felixlundin sa:
har nu lärt mig 360, kan alla basic grabbar men hur gör man båda på en gång?
Av din profil att dömma så handlar det om en 360 på snowboard.

Jag kan själv identifiera mig med ditt problem några år tillbaka då jag började fundera i banorna att fatta brädan i rotationen.

Av egen erfarenhet så lärde jag mig med en stor del "mås hopp" d.v.s. okontrollerat fladdrande, men mitt tips för en clean rotation med en grab är att du först lär dig rotera i en position där du når brädan utan att egentligen ta i den, när du väl behärskar det så kan du börja känna dig för med händerna utan att egentligen lägga speciellt mycket uppmärksamhet vid själva "graben" utan i vanlig takt "spotta landningen" och fokusera vid balansen i själva rotationen. Med lite träning och diverse vurpor kommer du snart att sätta en clean rotation inklusive en grab.
Ett bra basic trick att börja med är "FS360 Tailgrab" då den faller sig ganska naturlig.

Alla har egna tips men i huvudsak är det träning som gäller för framgång!

/Christian

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp