360 med snowboard

JesperS

Ny medlem
360 med snowboard
Tjaa, jag har problem med att komma hela vägen runt när jag ska göra en 360, jag gör en 270 sen tappar jag farten i snurren. Kan någon förklara hur man gör en 360?

360 med snowboard
på backside e de viktigt o "dra" med höger armen i snurren (om du e regular). vänster arm om du e goofy.

360 med snowboard
Behöver också hjälp med 360! Det jag behöver hjälp med egentligen är landningen, jag brukar ofta trilla på lite större hopp vid landningen, jag tror att jag blir för nervös redan i luften att jag tappar balansen så jag inte riktigt vågar landa..
Hur ska man landa som optimalast? Vad jag behöver är konkreta bevis som "böja på benen mycket", ha balansen på vänsterfoten ifall man kör regular och såna tips.

360 med snowboard
Tänk på att inte åka in helt rakt i kicken, kommer du snett in alltså att du su börjar svänga redan i kicken så kommer du få MKT lättare att komma runt.

360 med snowboard
Öva! Jag lärde mej när jag sket i alla tips och bara gjorde det helt enkelt ;) Men det är nog ganska bra som Anal-Og säger att dra med armen. Och skär lite i kicken. Resten kommer av sej själv om du GÅR UT OCH ÖVAR!

Tänk: " Nu ska jag fan bara göra ett varv med en jävla bräda på fötterna, hur lätt som helst!" Det hjälper ;)

360 med snowboard
viiktoor sa:
Tänk på att inte åka in helt rakt i kicken, kommer du snett in alltså att du su börjar svänga redan i kicken så kommer du få MKT lättare att komma runt.
Hur menar du, alltså att man svänger åt sidan typ 10-15 meter innan hoppet, sen åker in från höger/vänster?

360 med snowboard
arvid94 sa:
viiktoor sa:
Hur menar du, alltså att man svänger åt sidan typ 10-15 meter innan hoppet, sen åker in från höger/vänster?
Aa precis, sen är behöver du ju inte svänga in förens 2 meter om du känner för det 10-15 meter innan känns till och med för mycket om du endast ska göra en 360
jag skulel tipsa på att börja svänga när du kommer till kicken.

Kolla runt på lite filmer här på freeride på folk som kör 3or så är det lättare att se hur du ska göra sen är det som sagt bara gå ut och göra det, inte tänka så mycket det är inte tekniken som är svår att lära sig utan problemt är ofta att man tvekar för mycket.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp