360

360
hmmm.... det är du själv som måste betämma det men jag tycker nog att du ska snurra åt vänster om det går bäst.

360
För att ta reda på vilket håll som är dit naturliga skruvhåll kan man göra så här. Sätt dig ner på golvet med ryggen åt en av dina kompisar. När kompisen plötsligen skriker till så vänder du dig om och börjar springa mot honom.
Nu har du med största sannolikhet hittat det som är ditt naturliga skruvhåll!

Med vänlig hälsning Gynter, (före detta gymnast och tränare i många år.)

360
Det som det känns lättare att snurra åt, det spelar ingen större roll, bara du kommer runt. landningen klarar du oftast. Om vi säger så här, många skidåkare kan bara göra de flesta tricken åt ett håll... =)

L`ämliga trick att börja med i big jumps är enkla grabar... t.ex mute, tail och japan air

360
som sagt de är coolt att kunna snurra åt båda hållen. men när du ska börja snurra mer än ett varv så kanske de blir svårt, så nöt in de ordentligt åt de hållsom känns bäst på skidor i luften.

lätta trick är grabar, som ovanstående föreslog, men om du har twins så är ju 180 inte så svårt heller. lite läbbigt o landa baklänges i början bara...

360
för att känna dej säker så tycker jag att du ska snurra åt vänster. jag och flera av mina kompisar anser att de är omöjligt att göra en bra 360 åt höger.

Sen kan du ju alltid lägga upp ett ballt kryss också!!

360
ok lite trickförklaringar:

fakie eller switch=åk baklänges

safetygrab=dra upp benen mot kroppen, graba med 1 hand under pjäxan. lätt!

lui kang=gör en safety men sparka ut benet du inte håller i.

mute=korsa skidorna, ta tag i höger skida med vänster hand (eller tvärtom) just framför bindningen.

tailgrab=gör ett kors och graba tailen längst ut med en hand eller tvärtom.

toxic grab= som tailgrab fast du grabar bakom bindningen

det var några trick. annars har jag för mig att Jacob W gjorde ett tricklexikon på freeride!

360
jag har tränat på 360 på skidor nu ett bra tag. och lika många gånger har jag kraschat på sistone. mitt tips är: bygg ett stort hopp! -så du kommer unt, narar kan det lätt bli 270 och då gör det ont efter en 15 hopp om du landar så hela tiden....

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp