4 skidval kvar..
Har efter mycket googlande och läsning i detta forum till slut valt ut 4 - 5 modeller kvar att välja på innan köp.
Ska upp till Åre om ett par veckor och hade egentligen tänkt att försöka testa innan men det är ju rätt meckigt att boka upp olika modeller med rätt längd osv varje dag så jag chansar på köp istället. Hoppas på många råd här istället så hur fel kan det gå tänker jag
Mina kriterier i turordning är:
1. Stabila och trygga i skräpsnö, pucklar samt vid sidan om pisten
2. Off pist (ej puder)
3. Stabila till att promota lite högre fart i pisten (obs, är ej någon kraftfull race åkare)
4. Lätt puder
5. Pist (som egentligen är det jag kör mest men inte helst)
Med dessa har jag stannat vid 98-108mm och valt ut:
Rossignol sky7
Blizzard Bonafide
Blizzard Rustler 10
BC Atris
Förstår mkt väl att ingen har testat alla dessa men personliga kommentarer om för och nackdelar mottages tacksamt.
Är 187 lång 82kg och åker idag på ett par 4 år gamla Atomic Vantage ritual 102mm som jag inte är så nöjda med. Mest kanske för att de är för korta, 182cm, men jag upplever de är för fladdriga och oroliga när det går lite fortare.
Ska upp till Åre om ett par veckor och hade egentligen tänkt att försöka testa innan men det är ju rätt meckigt att boka upp olika modeller med rätt längd osv varje dag så jag chansar på köp istället. Hoppas på många råd här istället så hur fel kan det gå tänker jag
Mina kriterier i turordning är:
1. Stabila och trygga i skräpsnö, pucklar samt vid sidan om pisten
2. Off pist (ej puder)
3. Stabila till att promota lite högre fart i pisten (obs, är ej någon kraftfull race åkare)
4. Lätt puder
5. Pist (som egentligen är det jag kör mest men inte helst)
Med dessa har jag stannat vid 98-108mm och valt ut:
Rossignol sky7
Blizzard Bonafide
Blizzard Rustler 10
BC Atris
Förstår mkt väl att ingen har testat alla dessa men personliga kommentarer om för och nackdelar mottages tacksamt.
Är 187 lång 82kg och åker idag på ett par 4 år gamla Atomic Vantage ritual 102mm som jag inte är så nöjda med. Mest kanske för att de är för korta, 182cm, men jag upplever de är för fladdriga och oroliga när det går lite fortare.