6 sängar kvar på DP MTN Lab i Bad Gastein

DPMountainlab

Ny medlem
Hej skibums,

Med plats för 16 personer i två lägenheter hyr vi ut för 350 euro per säng.

På första våningen finns två sovrum, kök och badrum med plats för 8 personer.
På andra våningen finns två sovrum, kök, badrum och ett vardagsrum med plats för 8 personer.

I båda lägenheterna finns internet som ingår i hyran. Elektricitet är inte inkluderad och delas mellan de som bor i samma lägenhet.
Separat skidrum finns för utrustning.
Madrasser, täcken och kuddar finns på plats, allt ni behöver är sängkläder.

Två minuter med buss till centrum och huvudliften. Busstopp finns utanför huset och är gratis.
Det finns en supermarket ca 5 minuter från huset.

Tillgång till en parkeringsplats per lägenhet. Kan vara värt att rekommendera för er som vill utforska platser och skidorter utanför Bad Gastein, Mc donalds är ett hett tips på bakfylledagar.

Lägenheterna hyrs ut från 15/11-14 till 15/04-14 och uthyrningen är bindande för hela säsongen.
För att boka en säng betalar du depositionen på 350 euro och sista hyran, vilket tillsammans blir 700 euro.

Depositionen betalas ut efter sista april när lägenheten har inspekterats tillsammans med hyresgästerna.
Om det skulle vara så att någon önskar att flytta ut tidigare är det upp till hyresgästen att hitta en ersättare som då kan ta över hyra och deposition för den personen.

Båda ägarna (David och Omar) har själva semestrat och gjort säsong i Bad Gastein och kommer att tillbringa en del tid i Bad Gastein i den tredje lägenheten i huset.

Om detta låter som något för dig/er eller om du har några frågor är det bara att skicka ett mail till malinsiljing@hotmail.com.

Hejsan är lite intresserad av ett boende ! Har inget jobb dock tänk och fixa det på plats! Är dock ensam och söker isf någon mer och bo med!

Tjena! Jag har länge haft ett sug på att åka ner och säsonga en sväng. Sitter i samma situation som
@sofietornstrom och har inte heller något jobb. Min nuvarande anställning avslutas i slutet av november så därefter är jag free to goo :cool:
Kommer alltså inte kunna hyra innan i början på december, funkar det ändå?

Senast ändrad:
Hej Sofie och Eric,

Kul att ni ska till BG! Vi har plats till er båda.

Vi hur ut per säng så ni behöver inte fixa fler personer till lägenheten, 350 euro per månad.

Som de flesta boenden hyr vi ut för hela säsongen,
från 15 nov - 15 april. Vi har en del folk som kommer först i december men alla hyr från 15 nov.

Bara hör av er om ni har fler frågor, eller om ni vill boka :)

Ha det bra,
Malin

Tja Mallan! Ja, eller hur och tack för infon :) Jag ska fundera på detta, har inte siktet helt på Bad Gastein...
Citat av TS:
"Det är en mix av svenskar, danskar och en finne som kommer att bo i huset so far."
Lite nyttig info att veta om
@sofietornstrom

Hur är könsfördelningen i stugan, lite kul att veta bara :D

Senast ändrad:
Hallå! Hur ligger stället i förhållande till backarna? Finns det möjlighet att överlåta sin sängplats en bit in på säsongen?

/Erik

@Cerik

Vilken period tänkte du vara där? Jag funderar också på att vara där halva säsongen från mitten av januari och framåt, kanske kan vi dela upp platsen?

Hejsan
@cerik och
@karincb

Det går absolut att stanna halva säsongen men då gäller så som Karin föreslog att ni fixar det själva mellan er och bestämmer hur länge var och en sk stanna :)

Backen ligger ca 2,5 km från huset. Kan vara lite tungt att gå med skidutrustning etc så det bästa är att ta bussen sommar utanför huset, den tar dig direkt till backen och är dessutom gratis!

Hej!
Finns det någon plats kvar? Och skulle någon isf vara intresserad av att dela upp perioden, då jag mest är intresserad av att hyra dec- och en bit in i januari?

Mvh Sara

Tjena!
Finns det någon ledig plats från början/mitten av januari till säsongens slut? :D

Ha det bra så länge!
Cecilia

Hej
@cecilia9503
Vi har nu 4 platser kvar :) uthyrning 1 dec - sista April.

Vi har en del folk som kommer först i januari men de måste också betala för december då vi endast hyr ut för ela säsongen.

Om du är intresserad, lägg till mig på whats app 00447557 870890 så kan jag boka in dig och svara på fler frågor om du undrar något :)

Ha det,
Malin

Hej alla!

Många har frågat om det är ok att hyra från första december, vi har därför bestämt att de som vill komma i december kan hyra från 1 dec - 30 april.

Kontakta mig för bokning antingen här, Facebook eller whats app. Endast 4 platser kvar nu!

Malin Siljing - 00447557 870890

Ses i vinter bums :)

Ps. Ni kan även se bilder i vår annons här på freeride!

Hallå alla bummare :)

Vill ni bo i Bad Gasteins softaste boende har ni kommit rätt!

Boendet hyrs ut att två sköna killar som gärna hjälper till om man har några problem man inte vet hur man ska lösa eller om man tycker något saknas i lägenheten. I huset finns ingen som klagar om man festar eller vill dunka musik utan bara att köra på!!!

Att boendet ligger en bit i från liften är inga problem då man behöver gå typ 30 meter till bussen som går ofta och går snabbt till liften, om man behöver handla finns också Billa på lagom gångavstånd :)

Har själv bott på DP flera gånger och kommer garanterat ner någon gång i vinter :)

Tveka inte på att ha en fett nice vinter i BG och träffa många nya vänner :)

Vi ses i BG!!

Tillbaka
Topp