.

pannkan62

Medlem
.
Tja hade tänkt beställa lite saker men vet inte om jag sak beställa från junkyard eller steepstore:/ jag hade tänkt ett par solglasögon, en keps och två/tre t-shirts. Men vilken sida är best att köpa från och var får man det snabbast??

Senast ändrad:
.
Om du undrar varifrån du får det snabbast men endå har tid att göra en tråd på freeride? Är inte det lite motsägelsefullt.. Skojjigt internetfenomen dethär!

Båda är ju etablerade webshoppar så du kan nog räkna med att det går lika smidigt från båda!

Edit: Steepstore är mindre företag! Stöd dem och köp därifrån istället.

Senast ändrad:
.
Steepstore, no doubt!
Steep ställer fasen upp att lägga ut pengar för åka runt i hela sverige och låter oss vara med på deras railjam gratis! Shyssta som tusan och ställer upp!

Junkyard har dock fina producter, Men saker som att dom heter always online, never inline or ski och att dom tar in kläder från skidmärken och lägger kläderna under rubriken " snowboard jackor/byxor" är ju förjävligt?!?
de är sånna som dom som sprider hat på internet!

Go steep or go home!

.
Steep som fan, har fått sjukt mkt hjälp av dom, big up. Dom ringde mig till och med när jag skulle köpa en hood där eftersom jag fick fel storlek beställd etc. Grymt bra kundservice, frakten tog ungefär 2 dagar för mig! Vilket är ett plus! EFtersom Junk kanske har mkt beställningar nu så kanske du ska förvänta dig att det tar kanske 4 dagar för dom. Priserna är väl inte så mkt skillnad. Junkyard har ganska mkt grejer men väldigt mkt välkända märken som kanske är lite tråkiga att gå ute med, steep tvärtom, lite roligare grejer.

STEEP

.
så vitt jag vet så skeppar Steep med schenker så om du har ett sådant ombud tillgängligt så skall detväll knappast vara något större problem, men om du har ett posten ombud närmast så är junkyard nog snabbast (vet ej om junk fortfarande skippar med Posten)

.
men på steepstores hemsida så står det typ att man kan hämta varan/varorna i doms lager på Frösön, jag bor inte så långt där ifrån men är det någon som har gjort det?

.
junkyard är snabbt har mycke grejer osv. steep har inte mycke grejer. enda bra är väl att dom är schyssta fast de är ju inte så att junkyard inte hjälper en om nåt skulle bli fel.
junk ffs

.
Junkyard är riktiga stjärthål. Steepstore är bra att ha att göra med. Steepstore lätt

.
tycker junkyard service har blivit skrämmande dålig.
beställde nyss grejer för några tusenlappar å bad om att få medskickat lite stickers. grejerna kom i en svart sopsäck som det hade skurits ett hål i under transport å åstadkommit en reva i en tröja. inga stickers följde med och dem hade dragit 60 kr för mycket från kontot.
mailen tar flera dagar för dem att svara på.
dem är fett dryga när man ringer å snackar med dem

.
Steepstore har snabbare leveranser plus att dom är promoters för skidåkning vilket Junkyard inte är. Valet är alltså enkelt. Hittar du det du vill ha på Steepstore så är det bara att klippa till! :-)

.
OOi sa:
tycker junkyard service har blivit skrämmande dålig.
beställde nyss grejer för några tusenlappar å bad om att få medskickat lite stickers. grejerna kom i en svart sopsäck som det hade skurits ett hål i under transport å åstadkommit en reva i en tröja. inga stickers följde med och dem hade dragit 60 kr för mycket från kontot.
mailen tar flera dagar för dem att svara på.
dem är fett dryga när man ringer å snackar med dem
Var med om att dom var riktiga rövhöl i sommras också. Hade beställt för över 3000kr men leveransen var sen så jag han inte hämta ut dom innan jag skulle iväg en vecka på semester. När jag kom hem låg en avi i brevlådan som sa att dom senast kunde hämtas ut samma dag. Så jag pallrade mig till ica snabbt som fan för att hämta ut det. Men då hade det redan gått tillbaka en dag för tidigt. Så jag ringde till junkyard och sa som det var. I mina ögon känns det ju helt omöjligt att paketet gått iväg från ica i örebro och till trollhättan och junkyard för att dom sedan ska ha packat upp varorna igen... Men det var vad dom sa...
Så jag säger steep! Ska inte beställa mer från junk... juste fick en faktura på 250kr för outhämtat packet.

Senast ändrad:
.
steepstore är sjukt bra service och dom skickar saker snabbt... dom har dock inte sådär jätte stort utbud...
men om du hittar något på steepstore som fiinns på junkyard så köp på steep!
junkyard köpar bara jag om det inte finns på någon bättre sida...

.
härlig tråd. äkta freeride känsla när man trillade in på denna tråd. men vem kan inte motstå att smutskasta junkyard lite. dryga och inte ovanligt att det uppstår ngn form av fel. hittar du varorna ngn annanstans så välj det framför junk. så i detta fall; steep.

.
Steepstore!
Manne och Danne, verkar inte finnas skönare dudes. Var in på deras lager på Frösön för ett tag sedan och hämta ut en beställning och har nog aldrig haft ett trevligare och enklare bemötande. Gynna steepstore!
Go steep!

.
Dirtbiker sa:
Steepstore!
Manne och Danne, verkar inte finnas skönare dudes. Var in på deras lager på Frösön för ett tag sedan och hämta ut en beställning och har nog aldrig haft ett trevligare och enklare bemötande. Gynna steepstore!
Go steep!
Yes pratade precis med Danne om en krånglande order och han fixade det direkt! Super trevliga är dom! Så jag rekommenderar dom starkt!

.
Steepstore!
Blev knas med webbläsaren idag vid order och den gick inte igenom.
Fick genast ett mail om att det inte fungenrade och om jag ville ha den via postförskott ist och att jag kunde testa igen via kort. Ingen stor bedrift men helt klart kul.

.
Jag har bara goda erfarenhet från step store.
Jag beställde mina R.E.D audio erapads från dom och när jag fick dom såg paketet på kört ut jag ringde och gnällde och dom kompenserade det med en gång.
Annas har boardstoar bra shit också.

.
Pl0PPEN sa:
steepstore är sjukt bra service och dom skickar saker snabbt... dom har dock inte sådär jätte stort utbud...
Steep är sjukt bra, manne och danne är riktiga eldsjälar som lägger massor av sin egen privata tid på att resa runt och göra saker för andra, som tex Make It Happen och alla andra event de kört och kommer köra.

Angåede utbudet så är de ju så att är man en liten butik som inte har så mycket pengar får man välja klokt vad man vill ta in. Men köper flera sina saker där istället för tex junk som endå säljer sjuka mängder grejer så kommer steep få in mera pengar och därmed kunna köpa in mera saker och bredda sitt utbud!

stöd steep, de är det enda rätta!
/jeppe

.
Jag har faktiskt också fått sjukt bra bemötade ifrån steepstore, beställde typ 2 st t-shirts på rea engång, men då var den ena av dom slut, då fick jag välja vilken t-shirt jag ville, utan att betala extra.

.
Jag har handlat rätt mycket på junkyard i mitt liv. Tror jag handlat för runt 5 tusen redan i år. Förra veckan hjälpte jag min syster beställa ny hjälm då valde vi steepstore. Dagen efter slängde jag iväg en beställning på junkyard, junkyards paket kom en dag snabbare en steepstore. Kan dock inte uttala mig om deras service, men säkert schyssta grabbar.

Men ser absolut inga problem med kundtjänst på junkyard heller. Tänk bara på att inte skriva i "meddelande" rutan, då behandlas orden manuellt och dröjer.

Fast mest soft av alla butiker jag handlat på är ridestore.se sjukt schyssta. Hade lite trassel där med ett par solglasögon. Fick ett par som jag tyckte misstämde med bilden på sidan så skickade tillbaka dem och valde ett par nya. Tyvärr var dessa slut, men valde ett par andra och fick en new era keps som kompensation för strulet. Kepsen gick på 500kr.

.
Railson sa:
Steepstore, no doubt!
Steep ställer fasen upp att lägga ut pengar för åka runt i hela sverige och låter oss vara med på deras railjam gratis! Shyssta som tusan och ställer upp!

Junkyard har dock fina producter, Men saker som att dom heter always online, never inline or ski och att dom tar in kläder från skidmärken och lägger kläderna under rubriken " snowboard jackor/byxor" är ju förjävligt?!?
de är sånna som dom som sprider hat på internet!

Go steep or go home!
har jag fattat fel? menar inte junkyard always online, never inline alltså alltid online aldrig i kö? XD

.
Junkyard, det är riktiga jävla TOYS! Handla aldrig från dom. Dom dissar dom 2 fetaste sporterna, Skidor och inlines... Dom är så jävla töntiga

.
Steep!för det första dom har mycket bättre märken enligt mig. junkyard säljer typ bara snowboard märken,leverans tider har jag däremot ingen aning om.om du hittar nåt på steep köp där!:)

Tillbaka
Topp